
Niet-geklutste eieren eten is voortaan geen optie meer. En open je flessen frisdrank voortaan ook maar buiten, want de ultieme boodschappenkar is hier. Met Drift Modus!
Zoals altijd kun je kiezen voor de doorsnee-AMG met 571 pk. Die schiet in 3,6 seconden naar 100 km/u. Dat doet een Ferrari California T ook. En die wil je achterlaten bij het stoplicht. Kies daarom altijd voor de Mercedes-AMG E 63 S. Die heeft tenminste 612 pk en gaat in 3,5 seconden van 0 naar 100 km/u. Net zo snel als een Aston Martin Vanquish S, om maar even iets onbenulligs te noemen.
Daarmee stoot de Mercedes-AMG E 63 S de Audi RS6 Avant Performance van de troon als snelste stationwagon ter wereld. Als het gaat om acceleratie, tenminste. Zoals haast elke Duitse performance-verhuiswagen zijn beide begrensd op 250 km/u. Bij Audi willen ze de begrenzer er trouwens best voor je afslopen als je een pakketje extra neemt. Dan haalt de RS6 meer dan 300 km/u.
Het vermogen komt uit de bekende 4,0-liter V8. Twee turbo’s zuigen nog harder dan een concert van Miley Cyrus en genereren daarmee 750 of 850 Nm (non-S en S). Het vermogen gaat via een negentrapsautomaat naar alle wielen. Behalve het reservewiel. Nog een reden om de S-versie te nemen, want alleen die heeft Drift Mode.
De Mercedes-AMG E-klasse heeft 640 liter ruimte voor je boodschappen en een achterbank, of 1.820 liter zonder achterbank. Vakkundig je kinderen misselijk maken kan vanaf juni. In april kun je de AMG Estate alvast bestellen. Je hebt dus nog twee maanden om je wederhelft te overtuigen.
Meer van TopGear


Voor minder dan 1.500 euro is deze Mercedes E 53 de perfecte stationwagon

De politie vervangt snelle Audi’s door dikke diesels van Mercedes (t.w.v. 126.000 euro)

De duurste auto met meer dan 200.000 kilometer op de teller is deze bijzondere Mercedes

De beste auto ooit gebouwd kun je vanaf nu belastingvrij rijden in Nederland

Eenhoorn voor lange afstanden: de Mercedes E 300 de 4Matic Estate All-Terrain is een diesel-PHEV

De nieuwe instapper van Mercedes is zwaarder dan een S-klasse en duurder dan een C-klasse

Dit is de duurste viercilinder auto van het moment (want hij kost 300.000 euro)

De Action stunt met deze extreem betaalbare Mercedes-AMG voor kinderen (met afstandsbediening)

Mercedes neemt meest gehate feature van Tesla over (maar doet het nu wel goed)?

De nieuwe Brabus E 700 is verrassend voordelig (en lichter dan een M5)

De gemiddelde Mercedes-klant zal deze G-klasse haten, en juist daarom vinden we hem vet

Is zo’n brute Mercedes SLK 55 AMG na 19 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

De stokoude 6,2-liter V8 van AMG gaat na 18 jaar uit productie – dit is de laatste auto

Als je de Mercedes-AMG One van 2,2 miljoen euro op een verkeerd moment uitzet, blokkeert de motor

De Mercedes-AMG GT 63 is er nu al als Pro met een (te?) kleine achtervleugel

Deze Mercedes-AMG PureSpeed is een voorbode voor de speedster-serie

AMG lijkt te beseffen dat mensen een V8 willen en gooit plannen om

Is zo’n beeldschone Alfa Romeo 4C na jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

‘Waarom hebben sommige auto’s twee tankklepjes – eentje voorop en eentje achter?’

Met deze verborgen functie word je niet meer misselijk als je in de auto op je telefoon kijkt

Is de Porsche 911 GT3 nog altijd dat briljante pretpakket? (review)

Door pech en arrogantie bouwde Volkswagen per ongeluk de zuinigste auto ooit (en die koop je nu voor weinig)
