
Volgens de makers levert deze Ferrari ‘een uniek silhouet en een unieke stance aan serieuze enthousiastelingen’. Minimaal één van die woorden is vast waar. Je kijkt naar de Ferrari SF90 die is gemodificeerd door Amerikaanse tuner 1016 Industries. En nee, je hoeft de boel niet in het wit te monteren, dat is ongetwijfeld gedaan om te laten zien om welke onderdelen op deze SF90 het gaat.
1016 Industries heeft veel ervaring met het bekleden van supercars met koolstofvezel. Je kunt voor deze onderdelen zelfs kiezen welk patroon koolstofvezel je wilt. Er is keuze uit het 1×1-patroon of het 2×2-patroon. Google dat maar even. Die 2×2 noemen ze het ‘super premium’-patroon – dat zouden we alleen kiezen als je het niet laat overspuiten.
Welke onderdelen zijn er?
Enkele van de nieuwe items in de brochure van de LA-tuner zijn een nieuwe voorlip (6.900 euro) en bumperflappen (5.500 euro), luchtinlaten voor de motorkap (6.000 euro), nieuwe zijskirts (6.900 euro), een nieuwe diffuser (12.200 dollar) en nieuwe spoilers voor de achterklep en het dak (5.500 en 6.000 euro).
1016 Industries is ervan overtuigt dat de SF90 wendbaarder wordt van de toevoegingen. Aan de motor doen ze trouwens niets. Is ook niet echt nodig: de V8 en elektromotoren produceren samen al 1.000 pk. De 0-100-tijd is 2,5 seconden en de 0-200-tijd is 6,9 seconden. De top is 340 km/u.
Meer van TopGear


De drie mooiste Ferrari-modellen komen te vervallen

Neem een exclusief kijkje in de geheime opslag van Ferrari XX-modellen

Rijden in de Ferrari SF90 XX: de snelste straatauto op Fiorano

De Ferrari SF90 XX Stradale is de eerste straatlegale Ferrari XX

Ryft maakt de extreme Ferrari SF90 nog smaakvoller

Ga even zitten, er is slecht nieuws: de eerste elektrische Ferrari wordt niet dit jaar onthuld

Deze Volvo-rijder heeft in ieder geval een heel sterk verhaal voor thuis (maar of ie daar blij mee is…)

Een Ferrari of Lambo is tegenwoordig pas interessant als je er eentje in het IJ dumpt of om een boom vouwt

Parkeren in een kleine parkeergarage wordt op deze manier extra lastig

Eindelijk, de Ferrari Purosangue is een echte offroader

Ferrari lijkt zo’n meedogenloos merk, maar ze blijken toch een goed hart te hebben

De BMW M5 is een stuk lichter geworden, maar dat gaat wel gepaard met lelijkheid

Achter deze stoere Jeep schuilt eigenlijk een betaalbare en betrouwbare auto

Deze Porsche krijgt 272 pk extra maar de tuner is één belangrijk iets vergeten

Op deze wijze is de goedkoopste 911 ineens de snelste (en het kost niet heel erg veel extra geld)

Deze BMW E30 met 1.000 pk klinkt zo goed dat de politie zelfs even een compliment moet geven

Het heeft even geduurd, maar je kan nu voor 40.000 euro een handbak in een Nissan GT-R krijgen

De lelijkste auto ter wereld maakt een terugkeer, maar is ie nog steeds lelijk?

Een van de betrouwbaarste Alfa Romeo’s ooit kan van jou zijn (en het is niet wat je denkt)

Is de Alfa Romeo Junior Ibrida Q4 de zoveelste saaie crossover of is ie écht nog leuk? (review)

De nieuwe Fiat Grande Panda is er nu ook met benzinemotor én als ruige 4×4

De 600e is de krachtigste en verstandigste Abarth ooit, maar er ontbreekt iets (review)

De oudste auto’s die je nieuw in Nederland kunt kopen, komen nog uit de tijd van MSN Messenger

Deze schitterende Jaguar heeft een bijzondere verrassing onder de motorkap en het is geen elektromotor

Een van de (geflopte) droomauto’s van vroeger is nu extreem betaalbaar geworden

De Morgan Supersport gaat enorm met zijn tijd mee, maar rijdt het nog als een echte Morgan? (review)

Deze Porsche krijgt 272 pk extra maar de tuner is één belangrijk iets vergeten

Deze foute Mercedes ziet er waardeloos uit, maar is eigenlijk heel erg duur

Lotus Emira Turbo is trager dan ooit, maar daardoor ook beter

Top 10: deze flitspalen flitsen het meest (en leveren de meeste boetes op)

De eerste BMW auto op waterstof komt al eerder dan je denkt

Met de nieuwe Audi Q3 hoef je eigenlijk nooit meer te tanken

De BMW M5 is een stuk lichter geworden, maar dat gaat wel gepaard met lelijkheid

Deze populaire SUV’s gaan opmerkelijk vaak stuk en komen niet de keuring door
