
Volgens de makers levert deze Ferrari ‘een uniek silhouet en een unieke stance aan serieuze enthousiastelingen’. Minimaal één van die woorden is vast waar. Je kijkt naar de Ferrari SF90 die is gemodificeerd door Amerikaanse tuner 1016 Industries. En nee, je hoeft de boel niet in het wit te monteren, dat is ongetwijfeld gedaan om te laten zien om welke onderdelen op deze SF90 het gaat.
1016 Industries heeft veel ervaring met het bekleden van supercars met koolstofvezel. Je kunt voor deze onderdelen zelfs kiezen welk patroon koolstofvezel je wilt. Er is keuze uit het 1×1-patroon of het 2×2-patroon. Google dat maar even. Die 2×2 noemen ze het ‘super premium’-patroon – dat zouden we alleen kiezen als je het niet laat overspuiten.
Welke onderdelen zijn er?
Enkele van de nieuwe items in de brochure van de LA-tuner zijn een nieuwe voorlip (6.900 euro) en bumperflappen (5.500 euro), luchtinlaten voor de motorkap (6.000 euro), nieuwe zijskirts (6.900 euro), een nieuwe diffuser (12.200 dollar) en nieuwe spoilers voor de achterklep en het dak (5.500 en 6.000 euro).
1016 Industries is ervan overtuigt dat de SF90 wendbaarder wordt van de toevoegingen. Aan de motor doen ze trouwens niets. Is ook niet echt nodig: de V8 en elektromotoren produceren samen al 1.000 pk. De 0-100-tijd is 2,5 seconden en de 0-200-tijd is 6,9 seconden. De top is 340 km/u.
Meer van TopGear


De drie mooiste Ferrari-modellen komen te vervallen

Neem een exclusief kijkje in de geheime opslag van Ferrari XX-modellen

Rijden in de Ferrari SF90 XX: de snelste straatauto op Fiorano

De Ferrari SF90 XX Stradale is de eerste straatlegale Ferrari XX

Ryft maakt de extreme Ferrari SF90 nog smaakvoller

Een Ferrari of Lambo is tegenwoordig pas interessant als je er eentje in het IJ dumpt of om een boom vouwt

Parkeren in een kleine parkeergarage wordt op deze manier extra lastig

Eindelijk, de Ferrari Purosangue is een echte offroader

Ferrari lijkt zo’n meedogenloos merk, maar ze blijken toch een goed hart te hebben

Ferrari komt met enorm veel nieuwe modellen dit jaar, waarvan één elektrisch

Op deze manier willen wij ook wel hybride rijden: 868 pk en een open dak

Dit is de duurste viercilinder auto van het moment (want hij kost 300.000 euro)

Europese Unie geeft duidelijkheid over het verbod van koolstofvezel op auto’s

We hebben nog wat te zeuren over koolstofvezel, nu het nog niet verboden is

510 pk uit een vijfcilinder is bij Abt stukken goedkoper dan een nieuwe Golf GTI

Met een paar aanpassingen kost deze kleine hatchback meer dan 100.000 euro

Parkeren in een kleine parkeergarage wordt op deze manier extra lastig

Het merk van deze toffe camper ken je sowieso (alleen het logo kende je nog niet)

Wat is de beste milieuvriendelijke GT? De Bentley Continental GT of Maserati Granturismo Folgore (review)

Een van de leukste ’tweede auto’s’ begint nu al heel betaalbaar te worden

Jonge F1-coureur krijgt dikke AMG, maar dat is eigenlijk een vrij lullig cadeau

Deze Fiat Panda moet 40.000 euro kosten en nee, dat komt niet door belastingen

Auto’s te duur? Je kunt gewoon nog een nieuwe benzineauto kopen voor slechts 11.000 euro

De tweede generatie Toyota MR2 rijdt heel anders dan je misschien zou verwachten

Een Ferrari of Lambo is tegenwoordig pas interessant als je er eentje in het IJ dumpt of om een boom vouwt

Door zware tijden in autoland gaan twee aartsvijanden plotseling samenwerken

Voor het geld van de goedkoopste 3-serie rij je ook de mooiste BMW van dit moment (met een V8)

Deze nieuwe auto verkoopt zo slecht dat je bijna 50 procent korting krijgt bij de dealer

Jonge F1-coureur krijgt dikke AMG, maar dat is eigenlijk een vrij lullig cadeau

De olieprijs daalt enorm, maar waarom merk ik daar aan de pomp niets van?

Met deze eenvoudige methode heeft jouw Tesla Model Y 100 pk meer

Audi A6 e-hybrid maakt de benzineversies compleet overbodig

Is dit het begin van het einde voor de trajectcontroles in België?

Vanaf vandaag mag je geen Peugeot of Opel meer kopen in Nederland
