Blijkbaar waren Britse tanks voor de Tweede Wereldoorlog altijd een beetje de sufferdjes als het aankwam op motorvermogen. Dat veranderde toen de Rolls-Royce Meteor verscheen. Deze 27-liter V12 produceerde rond de 550 pk en bijna 2.000 Nm, haast het dubbele van de tankmotor die hij verving. Genoeg voor een tank is genoeg voor een personenauto, zou je zeggen, maar daar is Daniel Werner het niet mee eens.
Deze Zweedse knutselaar monteert eerst nog twee knoeperds van turbo’s om het vermogen te verhogen naar 2.500 pk en ruim 5.000 Nm. En dan legt hij hem in een oude politieauto. Het project kwamen we vorig jaar al tegen, toen het nog in de kinderschoenen stond. Het is Daniel nu gelukt om de enorme motor met de turbo’s draaiende te krijgen in de Ford Crown Victoria. Een moderne ECU en een modern brandstofinjectiesysteem helpen de motor draaien.
De Nürburgring op
Uiteraard is de auto verstevigd om de gigantische 27-liter biturbo motor met 2.500 pk te ondersteunen. Achterin zit alvast een rolkooi gebakken. Slim, want als de auto klaar is, wil Daniel ermee over de Nürburgring boenderen. De moeite waard om te vermelden is dat de 85-liter tank bij vol gas na zo’n 4 minuten leeg is. Gelukkig is er halverwege de Nordschleife nog een uitgangspoortje.
He heeft op 3 juli 2021 geschreven:
Er rijdt in Nederland ook een auto met zo’n motor er in
domme lolmaster heeft op 29 juni 2021 geschreven:
Haha is dit niet de auto waarin dominic toretto rijdt in the date of the furious, aan het begin op Cuba?
Sander heeft op 29 juni 2021 geschreven:
Ha ha, dat blok steekt tot halverwege de voorportieren. Snelheid zal er niet in zitten, maar humor is het wel
Jantje heeft op 29 juni 2021 geschreven:
Vroeger of later monteert iemand een scheepsdiesel op ‘n skelter…
Harry klein heeft op 28 juni 2021 geschreven:
Rechtuit zal wel prima gaan, bochten denk stukkie minder