Lamborghini Aventador

Lamborghini was zo trots op het ‘rollende platform’ van de Aventador dat ze doodleuk eerst foto’s vrijgaven van de koolstofvezel kuip, wielophanging en V12-motor, zonder dat er een carrosserie overheen lag. Dat is een beetje alsof je naakte selfies stuurt vóór je eerste date.

Icon Engineering Porsche 917

Deze Porsche 917-replica kopieert ‘natuurgetrouw’ de vormen van de Porsches legendarische Le Mans-racer. Benauwend gevoel, wel, als je ziet dat dit 370 km/u snelle turbomonster bij elkaar wordt gehouden door wat buisjes die zo crashbestendig lijken als een spinnenweb.

Lexus LFA

Het afpellen van een LFA geeft je een goed idee hoe volgepakt deze koolstofvezel-kuip-met-V10-motor eigenlijk was. Lexus verplaatste zelfs het reservoir voor de ruitenwisservloeistof naar de ingewanden van de auto, naast de benzinetank, om de balans niet te verstoren.

Apollo Intensa Emozione

En hier is het koolstofvezel platform, de ophanging en de kunstzinnige uitlaat van de Apollo Intensa Emozione. Het passagiersgedeelte is het werk van het succesvolste DTM-team, het van AMG afkomstige HWA AG. De uitlaat is gemaakt door de reïncarnatie van Leonardo da Vinci. Denken we.

Porsche Carrera GT

We wilden een foto gebruiken van de achterkant van de auto, om te laten zien hoe het carbon subframe de 612 pk sterke 5,7-liter V10 met Le Mans-genen omsluit alsof het een soort zwangere alien-robot is. Volgens onze advocaten gaat dit plaatje qua pikantheid al ruim over het randje.

Lamborghini Miura

Lambo ontwikkelde de Miura in het geheim, maar had geld nodig voor de rest van het project. En dus werd dit geheel, inclusief dwarsgeplaatste V12 maar exclusief carrosserie, getoond op de autoshow van Turijn van 1965. Je kon hem daar bestellen, maar wist dus niet hoe ie eruit zou zien…

Pagani Zonda R

Omdat de Zonda R was gebouwd voor het circuit, had ie snel te demonteren ‘clamshell’-carrosseriepanelen aan voor- en achterkant. Zo kon je in de pits snel en makkelijk bij de ophanging voor aanpassingen, of bij de oorverpulverende 6,0-liter AMG-V12 voor pure bewondering.

Porsche 918 Spyder

Je zou zeggen dat de bouw van een plug-in ­hybride, benzine-elektrische 4WD-hypercar met een 9.000-toeren V8 en drie elektromotoren in het diepste geheim zou plaatsvinden. Niet bij Porsche, dat info publiceerde over dit gemuteerde test­geval, dat eruitzag als een 911 Turbo uit Mad Max.

McLaren MP4-12C

Ze waren in Woking terecht trots op de koolstof­vezel kuip en hydraulische ophanging van hun eersteling, en dus lieten ze dit zien: iets wat lijkt op ’s werelds ingewikkeldste en meest uitdagende kart. Hé – dat is niet eens zo’n gek uitgangspunt voor een lollige merkencup. McKarts, iemand?

Reacties

  • TG heeft op 25 september 2020 geschreven:

    Prachtig!!!

    Reageer

Geef een reactie

(verplicht)

Meer van TopGear