
Je kijkt naar de snelste Porsche van Duitsland, volgens de uploader van deze video. Althans, dat was het. Tijdens een sprintevenement ging het mis. De lap asfalt strekt twee kilometer, waarvan iets meer dan een kwart de remweg is. Misschien genoeg voor het gros dat daar even de gasklep opentrekt, maar deze Porsche 911 Turbo S met 9ff-behandeling komt aan het einde van de sprint ruimte tekort.
De Porsche sprint onder de juiste omstandigheden in 3,1 seconden van 100 naar 200 km/u en in 4 seconden van 200 naar 300 km/u. Op het moment dat de 9ff Porsche 911 het aangegeven rempunt bereikt, rijdt hij 365 km/u. De bestuurder reduceert de snelheid tot 140 km/u voordat hij met een flinke klap het einde van het asfalt bereikt.
De Koenigsegg Regera had tijdens de 0-400-0-recordpoging overigens een afstand van 435 meter nodig om volledig tot stilstand te komen. De totale lengte die het Zweedse merk tijdens de geslaagde poging gebruikte, was 2.048 meter, maar ze verwachten het ook in minder dan 2.000 meter te kunnen.
9ff Porsche 911 met 1.800 pk crasht
Meer van TopGear


Stoffen bekleding bij Porsche kost net zoveel als gebruikte Golf GTI (en toch moet je het bestellen)

Dit setje voor- en achterlichten voor een Porsche 911 is extreem duur, maar daar is een goede reden voor

In deze gelimiteerde Porsche 911 vind je een typisch jaren ’70-element terug

Deze Porsches kun je bewonderen op de IAMS 2025

De duurste Porsche 911 ter wereld is strikt genomen geen Porsche, maar wel heel erg duur

Deze gecrashte oude Porsche moet meer dan een miljoen opleveren, waarom is dat?

Dit is de goedkoopste Porsche van dit moment – moet je zoiets willen? (review)

Stoffen bekleding bij Porsche kost net zoveel als gebruikte Golf GTI (en toch moet je het bestellen)

Dit setje voor- en achterlichten voor een Porsche 911 is extreem duur, maar daar is een goede reden voor

In deze gelimiteerde Porsche 911 vind je een typisch jaren ’70-element terug

Deze Porsches kun je bewonderen op de IAMS 2025

Waarom deze Porsche 911 komisch smalle achterbanden heeft (het zijn geen thuiskomers)

Ja, iemand heeft echt een Subaru-boxermotor in een Porsche 911 GT3 gelegd

Chris Harris in de Porsche-hemel

Goedkoopste auto met 1.000+ pk

Interieur van de Porsche 911 Turbo door de jaren heen

Kooptip: Porsche 911 met stuur in het midden

Deze Volvo-rijder heeft in ieder geval een heel sterk verhaal voor thuis (maar of ie daar blij mee is…)

De politie heeft helemaal geen snelle Audi’s nodig om vlotte huur-Golfjes te pakken

Ben jij meer geld kwijt bij een botsing met een Ferrari dan met een Suzuki? Of maakt dat niet uit?

Politie tikt (keurig) een auto van de weg, maar de reactie van de bestuurder is nog wel het bijzonderst

Tientallen achtergelaten Audi’s, BMW’s en Porsches worden met bulldozer opgeruimd (en met een goede reden)

Wat is de veiligste auto van dit moment? En zijn er nu nog onveilige auto’s?

Dit is de duurste viercilinder auto van het moment (want hij kost 300.000 euro)

Europese Unie geeft duidelijkheid over het verbod van koolstofvezel op auto’s

We hebben nog wat te zeuren over koolstofvezel, nu het nog niet verboden is

510 pk uit een vijfcilinder is bij Abt stukken goedkoper dan een nieuwe Golf GTI

Met een paar aanpassingen kost deze kleine hatchback meer dan 100.000 euro

Parkeren in een kleine parkeergarage wordt op deze manier extra lastig

De tweede generatie Toyota MR2 rijdt heel anders dan je misschien zou verwachten

Een Ferrari of Lambo is tegenwoordig pas interessant als je er eentje in het IJ dumpt of om een boom vouwt

Door zware tijden in autoland gaan twee aartsvijanden plotseling samenwerken

Voor het geld van de goedkoopste 3-serie rij je ook de mooiste BMW van dit moment (met een V8)

Deze nieuwe auto verkoopt zo slecht dat je bijna 50 procent korting krijgt bij de dealer

Jonge F1-coureur krijgt dikke AMG, maar dat is eigenlijk een vrij lullig cadeau

Goedkoop tanken in Duitsland? Vergeet één dingetje dan niet voordat je de grens oversteekt

Waarom de vernieuwde Toyota Corolla Cross goed is voor particuliere kopers, niet alleen voor leaserijders

BMW gaat door met auto van het formaat tweekamerappartement

Wereldwijd zijn er nog geen 25 mensen die deze briljante auto willen bestellen

Dit type autoband ziet er cool uit, maar is altijd gevaarlijk (zelfs de duurdere merken)

Waarom geen Brake Chute zoals in de US bij dragracing ?
gelukkig mid-engine dus t maakt n tikkeltje minder uit maar alsnog erg jammer
Een 911 mid engine?
Die ben ik nog nooit tegen gekomen…