
Je kijkt naar de snelste Porsche van Duitsland, volgens de uploader van deze video. Althans, dat was het. Tijdens een sprintevenement ging het mis. De lap asfalt strekt twee kilometer, waarvan iets meer dan een kwart de remweg is. Misschien genoeg voor het gros dat daar even de gasklep opentrekt, maar deze Porsche 911 Turbo S met 9ff-behandeling komt aan het einde van de sprint ruimte tekort.
De Porsche sprint onder de juiste omstandigheden in 3,1 seconden van 100 naar 200 km/u en in 4 seconden van 200 naar 300 km/u. Op het moment dat de 9ff Porsche 911 het aangegeven rempunt bereikt, rijdt hij 365 km/u. De bestuurder reduceert de snelheid tot 140 km/u voordat hij met een flinke klap het einde van het asfalt bereikt.
De Koenigsegg Regera had tijdens de 0-400-0-recordpoging overigens een afstand van 435 meter nodig om volledig tot stilstand te komen. De totale lengte die het Zweedse merk tijdens de geslaagde poging gebruikte, was 2.048 meter, maar ze verwachten het ook in minder dan 2.000 meter te kunnen.
9ff Porsche 911 met 1.800 pk crasht
Meer van TopGear


Deze Porsche krijgt 272 pk extra maar de tuner is één belangrijk iets vergeten

Op deze wijze is de goedkoopste 911 ineens de snelste (en het kost niet heel erg veel extra geld)

Kleine krasjes zorgen voor een rekening van bijna 10.000 euro – en dat zorgt voor een interessant dilemma

Deze gecrashte oude Porsche moet meer dan een miljoen opleveren, waarom is dat?

Stoffen bekleding bij Porsche kost net zoveel als gebruikte Golf GTI (en toch moet je het bestellen)

Porsche lanceert twee modellen waarvan de lak al 25.000 euro kost

Jazeker, deze Porsche 963 RSP is een echte Porsche en straatlegaal

Deze Porsche krijgt 272 pk extra maar de tuner is één belangrijk iets vergeten

Op deze wijze is de goedkoopste 911 ineens de snelste (en het kost niet heel erg veel extra geld)

Waarom je de Macan niet een dure Audi met een Porsche-koets mag noemen

Waarom betalen sommige mensen 25.000 euro voor een speciale lakkleur? En is dat het wel waard?

Waarom deze Porsche 911 komisch smalle achterbanden heeft (het zijn geen thuiskomers)

Ja, iemand heeft echt een Subaru-boxermotor in een Porsche 911 GT3 gelegd

Chris Harris in de Porsche-hemel

Goedkoopste auto met 1.000+ pk

Interieur van de Porsche 911 Turbo door de jaren heen

Kooptip: Porsche 911 met stuur in het midden

Zie jij (zonder te spieken) welke auto een mafklapper aan puin heeft gereden in Rotterdam?

Deze nieuwe auto’s scoren niet goed in de crashtest (en dat heeft een duidelijke reden)

Deze Seat-rijder leek heel veel geluk te hebben, maar op het laatst gaat het toch fout op de Nürburgring

Kleine krasjes zorgen voor een rekening van bijna 10.000 euro – en dat zorgt voor een interessant dilemma

Deze Volvo-rijder heeft in ieder geval een heel sterk verhaal voor thuis (maar of ie daar blij mee is…)

De politie heeft helemaal geen snelle Audi’s nodig om vlotte huur-Golfjes te pakken

Deze onopvallende Seat is stiekem sneller dan jouw Porsche (en hij kost slechts 5.000 euro)

Dit rijdende kunstwerk met tentdak is smaakloos, maar haalt wel 250 km/u

De BMW M5 is een stuk lichter geworden, maar dat gaat wel gepaard met lelijkheid

Achter deze stoere Jeep schuilt eigenlijk een betaalbare en betrouwbare auto

Deze Porsche krijgt 272 pk extra maar de tuner is één belangrijk iets vergeten

Op deze wijze is de goedkoopste 911 ineens de snelste (en het kost niet heel erg veel extra geld)

Is de Ford Mustang GT met V8 die 81.051 euro aan belasting waard? (review)

Het wordt binnenkort een heel stuk aantrekkelijker om een oude Honda NSX te kopen

Deze schitterende Jaguar heeft een bijzondere verrassing onder de motorkap en het is geen elektromotor

Een van de (geflopte) droomauto’s van vroeger is nu extreem betaalbaar geworden

De Morgan Supersport gaat enorm met zijn tijd mee, maar rijdt het nog als een echte Morgan? (review)

Deze Porsche krijgt 272 pk extra maar de tuner is één belangrijk iets vergeten

Je leven is een leugen: het logo van BMW is helemaal geen propeller

Is zo’n zwaar onderschatte Subaru Levorg na 11 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

Ooit kon je gewoon een Volkswagen Passat met W8-motor kopen – dit is het verhaal erachter

Je verwacht het niet, maar deze bijna nieuwe Audi A8 (met W12) is nu ineens een heel verstandige aankoop

Gaat het verbod op benzineauto’s in 2035 nog door? ‘EU laat zien dat ze kunnen versoepelen’

Waarom geen Brake Chute zoals in de US bij dragracing ?
gelukkig mid-engine dus t maakt n tikkeltje minder uit maar alsnog erg jammer
Een 911 mid engine?
Die ben ik nog nooit tegen gekomen…