
Je kijkt naar de snelste Porsche van Duitsland, volgens de uploader van deze video. Althans, dat was het. Tijdens een sprintevenement ging het mis. De lap asfalt strekt twee kilometer, waarvan iets meer dan een kwart de remweg is. Misschien genoeg voor het gros dat daar even de gasklep opentrekt, maar deze Porsche 911 Turbo S met 9ff-behandeling komt aan het einde van de sprint ruimte tekort.
De Porsche sprint onder de juiste omstandigheden in 3,1 seconden van 100 naar 200 km/u en in 4 seconden van 200 naar 300 km/u. Op het moment dat de 9ff Porsche 911 het aangegeven rempunt bereikt, rijdt hij 365 km/u. De bestuurder reduceert de snelheid tot 140 km/u voordat hij met een flinke klap het einde van het asfalt bereikt.
De Koenigsegg Regera had tijdens de 0-400-0-recordpoging overigens een afstand van 435 meter nodig om volledig tot stilstand te komen. De totale lengte die het Zweedse merk tijdens de geslaagde poging gebruikte, was 2.048 meter, maar ze verwachten het ook in minder dan 2.000 meter te kunnen.
9ff Porsche 911 met 1.800 pk crasht
NIEUWSBRIEF
Het laatste autonieuws, de meest recente tests en exclusieve auto-content rechtstreeks in je mailbox. En als je wilt kunnen wij je ook op de hoogte houden van aanbiedingen van onze partners.
Reacties
Geef een antwoord Reactie annuleren
Meer van TopGear





Rijden met de Porsche 911 Dakar in de woestijn en in de sneeuw



Chris Harris verkoopt zijn Porsche 911 GT3 Touring vanwege een bijzondere reden


Nieuwe stickeropties voor Porsche 911 Dakar verwijzen naar rijke rallyverleden


Porsche 911 GT3 RS vs Porsche 718 Cayman GT4 RS: Welke is beter?


Porsche 911 GT3 RS review: Hoe rijdt de meest verfijnde circuit-911 aller tijden?





Dit koolstofvezelpakket voor de Porsche 911 Turbo S is vrij kostbaar




Rijden met de Porsche 911 Dakar in de woestijn en in de sneeuw


Oeps: Porsche-dealer verkoopt per ongeluk Panamera’s voor 16.500 euro


De Porsche Vision 357 toont hoe een Porsche eruit had gezien als het merk vandaag werd opgericht


De Porsche Panamericana is de opa van de nieuwe 911 Dakar



Chris Harris verkoopt zijn Porsche 911 GT3 Touring vanwege een bijzondere reden


Ja, iemand heeft echt een Subaru-boxermotor in een Porsche 911 GT3 gelegd


Chris Harris in de Porsche-hemel


Goedkoopste auto met 1.000+ pk


Interieur van de Porsche 911 Turbo door de jaren heen


Kooptip: Porsche 911 met stuur in het midden


Deze opa rijdt over Zandvoort in een Porsche 911



Pechvogel wordt aangereden door eigen Twingo, die net gestolen is


Pechvogel vindt zijn Audi RS 3 bedolven onder de modder terug bij autobedrijf


Dit zijn de veiligste auto’s van 2022 die je in Nederland kunt bestellen


Op deze beruchte weg gaan zoveel auto’s kapot dat de politie het niet meer aankan


Dit is niet hoe je de onderkant van je auto moet wassen in de wasstraat


Vrachtwagen blokkeert iedereen die hem wil inhalen in bizarre video




Hennessey geeft Chevrolet Corvette C8 een supercharger en meer dan 700 pk


Piet liet zijn hondje chippen bij de dierenarts: ‘Snuffel loopt ineens veel harder’





Dit koolstofvezelpakket voor de Porsche 911 Turbo S is vrij kostbaar


AC Schnitzer kan na lang wachten eindelijk de BMW M3 Touring tunen


Toffer dan een Audi RS 6? Deze Mitsubishi Lancer Evo Wagon heeft 900+ pk


Je kunt je oude Game Boy (met een kabeltje) gebruiken als schermpje in je auto




Hennessey geeft Chevrolet Corvette C8 een supercharger en meer dan 700 pk



Bugatti hangt een lullige boete boven het hoofd vanwege deze foto’s in Parijs


Lamborghini Invencible en Auténtica zijn de laatste V12’s zonder hybride





Dit koolstofvezelpakket voor de Porsche 911 Turbo S is vrij kostbaar


De laatste Bugatti Chiron is geveild voor een recordbedrag




Rijden met de Porsche 911 Dakar in de woestijn en in de sneeuw




Hennessey geeft Chevrolet Corvette C8 een supercharger en meer dan 700 pk


Ford werkt aan een speciale modus voor drive-in bioscopen


Volgens Mazda willen mensen straks helemaal geen EV’s met een groot bereik



Pechvogel wordt aangereden door eigen Twingo, die net gestolen is


Miljardair verrast F1-gek na een jaar vol tegenslagen met ritje in V10-Ferrari



Dolf heeft op 8 oktober 2019 geschreven:
Waarom geen Brake Chute zoals in de US bij dragracing ?
Tomer van den Heuvel heeft op 8 oktober 2019 geschreven:
gelukkig mid-engine dus t maakt n tikkeltje minder uit maar alsnog erg jammer
Matthijs heeft op 13 oktober 2019 geschreven:
Een 911 mid engine?
Die ben ik nog nooit tegen gekomen…