Je kijkt naar de snelste Porsche van Duitsland, volgens de uploader van deze video. Althans, dat was het. Tijdens een sprintevenement ging het mis. De lap asfalt strekt twee kilometer, waarvan iets meer dan een kwart de remweg is. Misschien genoeg voor het gros dat daar even de gasklep opentrekt, maar deze Porsche 911 Turbo S met 9ff-behandeling komt aan het einde van de sprint ruimte tekort.

De Porsche sprint onder de juiste omstandigheden in 3,1 seconden van 100 naar 200 km/u en in 4 seconden van 200 naar 300 km/u. Op het moment dat de 9ff Porsche 911 het aangegeven rempunt bereikt, rijdt hij 365 km/u. De bestuurder reduceert de snelheid tot 140 km/u voordat hij met een flinke klap het einde van het asfalt bereikt.

De Koenigsegg Regera had tijdens de 0-400-0-recordpoging overigens een afstand van 435 meter nodig om volledig tot stilstand te komen. De totale lengte die het Zweedse merk tijdens de geslaagde poging gebruikte, was 2.048 meter, maar ze verwachten het ook in minder dan 2.000 meter te kunnen.

9ff Porsche 911 met 1.800 pk crasht

Reacties

  • Dolf heeft op 8 oktober 2019 geschreven:

    Waarom geen Brake Chute zoals in de US bij dragracing ?

    Reageer
  • Tomer van den Heuvel heeft op 8 oktober 2019 geschreven:

    gelukkig mid-engine dus t maakt n tikkeltje minder uit maar alsnog erg jammer

    • Matthijs heeft op 13 oktober 2019 geschreven:

      Een 911 mid engine?
      Die ben ik nog nooit tegen gekomen…

      Reageer
    Reageer

Geef een reactie

(verplicht)