
Wie ooit achter in een Porsche 911 probeerde te klimmen en het überhaupt kan navertellen, weet dat de achterbank eerder voor Kinder-chocolade (en andere boodschappen) is bedoeld dan voor grote kinderen of volwassenen. Eén Elfje is daarop een uitzondering; deze Porsche 911 met stuur in het midden, met de naam Centro. Deze opzet betekent dat de achterste twee passagiers plots zeeën van ruimte hebben. Of in ieder geval de linkerpassagier, want zelfs de schakelpook werd verplaatst.
Trinity Motorsports Group in Ohio bouwde deze Porsche 911 Carrera om tot Centro. Het dashboard werd verplaatst en met koolstofvezel verbouwd. De middenconsole schoof mee naar rechts, inclusief de pook. Persoonlijk hadden wij misschien wat meer symmetrie gewenst, maar misschien moet je niet te veeleisend zijn wanneer je een 911 wilt met de stoel in het midden. Trinity bouwde ten minste nog één exemplaar, een cabriolet zonder achterstoelen.
De bestuurder zit in een kuipstoel van Cobra waarbij OMP-gordels hem of haar stevig op de plek houden. De ombouw kostte 300 uren en 75.000 dollar, boven op de aanschafprijs van 110.000 dollar. De auto staat nu met zo’n 53.000 kilometer te koop op Bring a Trailer. Met nog vier dagen te gaan staat het hoogste bod op 19.500 dollar, zo’n 17.700 euro. Je zult hem wel op moeten halen in Texas en hopen dat hij hier door de keuring komt.
NIEUWSBRIEF
Het laatste autonieuws, de meest recente tests en exclusieve auto-content rechtstreeks in je mailbox. En als je wilt kunnen wij je ook op de hoogte houden van aanbiedingen van onze partners.
Reacties
Geef een reactie Reactie annuleren
Meer van TopGear


Dat mensen geen elektrische Porsche willen, daar komen ze in Brabant nu op pijnlijke wijze achter

Is de Aston Martin Vantage eindelijk beter dan de Porsche 911 Turbo S?

Porsche 911 Carrera S facelift is de nieuwe Golf van ’t Gooi

Voor 50.000 euro kun je in 5 seconden van 100 naar 200

Bij een Porsche 911 GT3 kun je voor 100.000 euro aan opties selecteren

Waarom deze Porsche 911 komisch smalle achterbanden heeft (het zijn geen thuiskomers)

Wereldrecord driften Porsche Taycan niet beperkt door accu

Deze 7 zuinige SUV’s zien er veel duurder uit dan dat ze zijn (goedkoper dan een Golf)

Dat mensen geen elektrische Porsche willen, daar komen ze in Brabant nu op pijnlijke wijze achter

Porsche overweegt toch een Macan met benzinemotor, omdat jullie te weinig EV’s kopen

Is de Aston Martin Vantage eindelijk beter dan de Porsche 911 Turbo S?

Waarom deze Porsche 911 komisch smalle achterbanden heeft (het zijn geen thuiskomers)

Ja, iemand heeft echt een Subaru-boxermotor in een Porsche 911 GT3 gelegd

Chris Harris in de Porsche-hemel

Goedkoopste auto met 1.000+ pk

Interieur van de Porsche 911 Turbo door de jaren heen

9ff Porsche 911 met 1.800 pk crasht

Duurste Toyota van het moment kan nog duurder gemaakt worden

Deze Honda was ooit total-loss, maar is nu de snelste Integra ter wereld

Vond jij de Jaguar commercial niet leuk? Dan ga je dit wel prachtig vinden

Bijzonder dure en fraaie supercar extreem aangepast: mag dat wel?

Ik wil mijn auto verlagen: op welke manieren kan dat allemaal?

Is chiptuning slecht voor je auto? En wordt je auto er écht zuiniger van?

Zie jij van welke populaire auto de koplampen van deze bus komen?

De goedkoopste Mercedes sedan die je in Nederland kan bestellen, gaat eruit

Onderhoud aan de auto in Nederland kan binnenkort wel eens erg duur worden

Waarom elektrische auto’s in de toekomst juist minder actieradius kunnen hebben

Deze Honda Civic die (voor weinig?) wordt verkocht door Nederlandse overheid heeft leuke verrassing onder de motorkap

Arno Durkstra heeft op 23 juni 2020 geschreven:
Als je dit doet wees dan zo slim om een Porsche met pdk bak en zonder voorwiel aandrijving te kiezen. Ik hoop dat de sterkte van de transmissie tunnel niet te veel gemist zal worden. Idee top, uitvoering stuk minder. Kijk uit naar een fabriek’s racer met dit concept echter vrees dat dromen ook hier bedrog zullen zijn.