
Natuurlijk kun je al bij Abt langs om je RS 3 naar een hoger niveau te tillen. Je vlugge A3 wordt dan omgetoverd tot een Abt RS 3-R met 500 pk en 600 Nm voor een sprintsnelheid van 3,45 seconden naar de 100 km/u. Voor wie dat te duur is, maar een gewone RS 3 dan weer niet genoeg is, kan nu bij Abt langskomen voor een RS 3-S-pakketje.
In plaats van 100 pk extra komt er nu 60 pk bij. Het koppel stijgt met 40 Nm in plaats van 60 Nm. Het resulteert in een 0-100-tijd van 3,6 seconden. De extra kracht komt van een toegevoegde ECU van Abt. De standaard boordcomputer zit er dus nog gewoon in waardoor je ook met de standaard 400 pk en 500 Nm kunt rijden wanneer je de extra ECU uitschakelt via de Abt-app. Via dezelfde app als net kun je extra 25 pk toevoegen en ook de begrenzer verleggen van 250 km/u naar 300 km/u. Dat is precies dezelfde topsnelheid als de RS 3-R.
De overige aanpassingen van Abt bij de RS 3-S
Ook cosmetisch gaat Abt natuurlijk aan de slag. Zo zijn er vier matzwarte uitlaateindes van RVS met een diameter van 95 millimeter, staan de Sportback en Limousine op 20-inch wielen met Goodyear-sportbanden en zijn koolstofvezel extraatjes zoals de diffuser en de nieuwe dakspoiler. Daarnaast staat de RS 3 dankzij Abt-veren 30 millimeter dichterbij de grond.
Eenmaal in de Audi vergeet je niet snel dat deze RS 3 is behandeld door Abt. Er zijn RS 3-S-emblemen op de vloermatten, op het dashboard en er verschijnt een Abt-logo op de grond wanneer je een deur opent. Daarnaast zit er een Abt-stickertje op de startknop ‘voor dat speciale moment wanneer je de sonore vijfcilinder tot leven brengt’.
De prijs van het pakket is een stuk goedkoper
Abt gaat niet voor jou een RS 3 kopen en die tunen, dus je zult zelf de auto moeten aanleveren. Voor het RS 3-S-pakket bij de Sportback-uitvoering betaal je 17.900 euro. Dat is een stuk goedkoper dan het R-pakket dat 40.200 euro kost. Ook de versie voor de Limousine is een stuk betaalbaarder. Je betaalt 16.600 voor het S-pakket terwijl de R 38.900 euro kost. Je zult een RS 3-R hebben gekocht en op de Autobahn worden bijgehouden door een RS 3-S…
NIEUWSBRIEF
Het laatste autonieuws, de meest recente tests en exclusieve auto-content rechtstreeks in je mailbox. En als je wilt kunnen wij je ook op de hoogte houden van aanbiedingen van onze partners.


Deze foute Audi is het grootste schaap in wolfskleren dat je kunt kopen bij Domeinen

Dit zou best eens de goedkoopte Audi RS 3 van Nederland kunnen zijn – als je het durft

Is 139 kilometer op een volle accu voldoende voor dagelijks gebruik?

Dit is de PHEV met de grootste elektrische actieradius van Nederland

Audi vertelt trots over hoe makkelijk je kunt driften met de vernieuwde RS 3

Eindelijk heeft Audi een auto in Nederland die mensen gaan kopen

Politie plukt paarse Audi RS 3 van de weg die vier keer zo luid is als toegestaan

Dit zijn zes betaalbare hatchbacks die veel sneller zijn dan dat ze eruit zien

Een van de mooiste Audi’s van dit moment is tweedehands wel heel goedkoop aan het worden

Dit is de nieuwe (en prachtige) Audi A6 – en hij heeft niet de motor die je zou verwachten

Audi RS Q8 Performance: zo rijdt de sterkste Audi met verbrandingsmotor

Audi vertelt trots over hoe makkelijk je kunt driften met de vernieuwde RS 3

Audi pakt Nürburgring-record af van BMW met de vernieuwde RS 3

Wat moet je laatste pure benzineauto zijn? BMW M2 vs Porsche 718 Cayman vs Audi RS 3

Koop jij de bekendste Audi RS 3 van Nederland bij de overheid?

Haters zullen zeggen dat dit de echte reden is waarom Audi’s quattro hebben

Speed Week 2022: op roadtrip naar Tsjechië met een M4 CSL, GT4 RS en meer

Abt geeft je Audi Q8 een bozer gezicht en 70 pk extra

ABT Audi RS 6 LE Individual is unieker, maar helaas ook duurder

Abt XGT review: Hoe rijdt de straatlegale R8-raceauto op de openbare weg?

Abt komt met een elektrische speedboot met meer dan 600 pk

VIDEO: De Abt XGT is de straatlegale racer die Audi niet durfde te bouwen

Toffe daily driver nodig? Abt bouwt Audi R8 GT2-raceauto’s om voor straatgebruik

Parkeren in een kleine parkeergarage wordt op deze manier extra lastig

Mensen moeten echt kappen met deze piepkleine (maar vreselijke) modificatie aan hun auto’s

Lynx GT1 is een echte Ford GT met een echte V8 (met 1.500 pk)

Eindelijk, de Ferrari Purosangue is een echte offroader

Ben jij succesvolle linksback bij een voetbalclub, dan is dit je nieuwe auto

Rammend ordinaire Mercedes S-Klasse met 944 pk is een heerlijke guilty pleasure

Eindelijk heeft Audi een auto in Nederland die mensen gaan kopen

Mercedes betaalt half miljoen euro aan werknemers om niet te hoeven werken

Waarom je eigenlijk altijd grotere wielen achteraf moet monteren in Nederland

Hoe Mercedes er ooit (per ongeluk) voor zorgde dat Volkswagen 2 miljard euro verloor

Komt Volkswagen met een eigen (betaalbare) concurrent voor de Mercedes G-klasse?

Nieuwe Mercedes CLA weegt leeg meer dan dikke S-Klasse

Eindelijk heeft Audi een auto in Nederland die mensen gaan kopen

De bijna goedkoopste EV van Nederland wordt nu ook een van de dikste

De gaafste benzinemotor van de afgelopen 20 jaar komt terug

Mercedes betaalt half miljoen euro aan werknemers om niet te hoeven werken

Waarom je eigenlijk altijd grotere wielen achteraf moet monteren in Nederland
