
De Audi S8 Plus valt nou niet bepaald in de categorie langzame auto’s. Je zou het zelfs een vrij snelle auto kunnen noemen. Alleen niet snel genoeg, moeten ze gedacht hebben bij het meest bekende tuningbedrijf voor auto’s van de Volkswagen Group. Al sinds 1967 maakt ABT Sportsline de autowereld onveilig en in mei dit jaar leefde de tuner zich uit op de Audi S8 Plus.
Het resultaat was toen een auto met maar liefst 705 pk, precies 100 pk meer dan het origineel. Het zorgt ervoor dat de ABT S8 in slechts 3,5 seconden van 0 naar 100 gaat, tegenover de schamele 3,8 voordat ABT ermee aan de slag ging. Daarnaast is de 700 Nm die de auto eerst had, opgehoogd naar 840 Nm.
Maar dat was zelfs niet genoeg. Vandaag verrast ABT ons met een e-mailtje dat ze nog eens 30 pk extra uit de 4,0-liter V8 hebben geperst. Het grand total is nu 735 pk en 920 Nm! Hoe hard dat allemaal naar de 100 km/u gaat, zegt ABT niet. De topsnelheid is nu begrensd op 320 km/u.
Verder is ABT ook nog aan de slag gegaan met de ophanging: deze is nu 25 millimeter lager en ze hebben er hun eigen vierpijps uitlaatsysteem onder gehangen. (Voor de freaks: met een diameter van 89 millimeter. Daar past met gemak je eh, arm in.) Oh, en hij er ook nog eens heerlijk uit. Toch?
NIEUWSBRIEF
Het laatste autonieuws, de meest recente tests en exclusieve auto-content rechtstreeks in je mailbox. En als je wilt kunnen wij je ook op de hoogte houden van aanbiedingen van onze partners.


Een Audi A8 met W12-motor kun je nu voor een schijntje kopen

VIDEO: Kijk hoe de ‘mysterieuze’ nieuwe gepantserde Audi’s van justitie in actie komen

Kenners zullen gelijk zien wat er fout is met deze Audi A8 (maar ze hebben ongelijk)

Deze Audi S8 met 1.200+ pk kan van jou zijn (en het zou de krachtigste ter wereld zijn)

De nieuwe auto van koningin Máxima en prinses Beatrix is een hybride Audi A8

Dit lijkt de saaiste Audi A6 die je nu kunt kopen, maar toch wil je hem hebben

Audi komt voor het eerst in lange tijd met een nieuwe letter als typenaam (naast de A en Q)

De nieuwe Audi A6 (2025) is er nu ook als sedan, maar deze wil je nu nóg niet bestellen

Is zo’n briljante Audi S4 (B8) na 16 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

510 pk uit een vijfcilinder is bij Abt stukken goedkoper dan een nieuwe Golf GTI

Speciale Audi RS Q8 heeft een interieur dat 74.900 euro kost (dus zonder auto)

510 pk uit een vijfcilinder is bij Abt stukken goedkoper dan een nieuwe Golf GTI

Speciale Audi RS Q8 heeft een interieur dat 74.900 euro kost (dus zonder auto)

Abt geeft je Audi Q8 een bozer gezicht en 70 pk extra

ABT Audi RS 6 LE Individual is unieker, maar helaas ook duurder

Abt XGT review: Hoe rijdt de straatlegale R8-raceauto op de openbare weg?

De Abt Audi RS 3-S is de versie voor ‘verstandige’ mensen

Rammend ordinaire Mercedes S-Klasse met 944 pk is een heerlijke guilty pleasure

Is de goedkoopste Rolls-Royce nog steeds beter dan alle andere auto’s? (review)

Zoveel auto’s heeft de gemiddelde eigenaar van een Rolls-Royce gemiddeld

Voor de krachtigste Rolls-Royce ooit betaal je minder aanschafbelasting dan een simpele Golf

Mercedes gaat een heel ouderwets (en onhandig) designdetail terugbrengen

Deze Duitse V12 kun je straks rijden zonder wegenbelasting te betalen

Europese Unie geeft duidelijkheid over het verbod van koolstofvezel op auto’s

We hebben nog wat te zeuren over koolstofvezel, nu het nog niet verboden is

510 pk uit een vijfcilinder is bij Abt stukken goedkoper dan een nieuwe Golf GTI

Met een paar aanpassingen kost deze kleine hatchback meer dan 100.000 euro

Parkeren in een kleine parkeergarage wordt op deze manier extra lastig

Mensen moeten echt kappen met deze piepkleine (maar vreselijke) modificatie aan hun auto’s

Gaan synthetische brandstoffen echt de benzinemotor redden? Dit is de (pijnlijke) waarheid

Deze praktische SUV met de techniek van een Golf R (en 300 pk) begint best betaalbaar te worden

Groot automerk hoopt verkoopcijfers op te krikken door modellen met ‘met extra proteïne’

Mag je op de snelweg een auto met een sleepkabel trekken of krijg je dan een boete?

Waarom je altijd een ongekookt ei moet meenemen als je een stuk gaat rijden met een oudere auto
