
Olivér Ámon omschrijft zichzelf op Instagram als een professioneel drifter uit Hongarije, maar op het internet staat hij het meest bekend om zijn fratsen in een oude, afgetrapte Suzuki Swift. Deze clips vergaarden zoveel miljoenen hits op diverse media dat hij besloot een gloednieuwe Swift te kopen voor zijn video’s.
De eerste rit in de nieuwe Swift ging dwars door de showroom-ruit van de Suzuki-Dealer. Op de speelplaats van Ámon, het terrein van een demontagebedrijf, stond een schans te wachten voor de Swift om overheen te springen. Hieronder zie je een kleine greep van wat de arme, arme Swift moest verduren.
De meest afgetrapte Suzuki Swift ter wereld kan nu van jou zijn. Een slechte aankoop? Welnee, zijn andere Swift uit de jaren negentig gedijt al meer dan vier jaar uitstekend onder het veeleisende gebruik van Ámon. Een rijdende reclame voor de betrouwbaarheid van Suzuki.
Voor de vraagprijs van 7.749 euro heb je dus nog minimaal vier jaar spring-, glij- en ragplezier van de Suzuki Swift 1.0 met 111 pk. De tellerstand is slechts 14.900 kilometer.
Old vs New
Swift vs Dirtbikes
Eén reactie op “Meest afgetrapte Suzuki Swift ter wereld is te koop”
Geef een reactie Reactie annuleren
Meer van TopGear


Er is een nieuwe Suzuki Swift: dit is alles wat je moet weten

Suzuki Swift Extreme blaast op zijn duim

Bumperklevende Audi te grazen genomen door Suzuki

Volkswagen Up GTI vs Suzuki Swift Sport

Suzuki Swift TRB-04 zet bestuurder centraal

De ANWB tipt een wel heel bijzondere auto als meest waardevaste aankoop

De tien zuinigste tweedehandsauto’s op benzine die je nu (voor weinig) kunt kopen

Verrek: Suzuki heeft helemaal nog geen elektrische auto’s

Standaard een extra set winterbanden: waarom hebben auto’s dat niet?

Valt met de nieuwe Suzuki Swift nog ouderwetse lol te beleven? (review)

Bij deze tuner kun je je Suzuki Jimny laten ombouwen tot Lancia Delta or Renault 5

Dodge Challenger springt 30 meter over een rivier

Springen met een auto: zo doe je dat

Man is onzinbiedingen zat, besluit met auto te springen

Peugeot brengt GTi terug met deze kleine 208 met maar liefst 280 pk (en serieuze hardware)

Is zo’n vlugge Ford Fiesta ST na 13 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

De goedkoopste Renault 5 is in Nederland: hij is echt goedkoop, maar je mist wel iets belangrijks

Heeft de Mini John Cooper Works Electric de ‘JCW-factor’? (review)

Zie jij (zonder te spieken) welke Franse auto deze nieuwe Nissan Micra eigenlijk is?

De nieuwe Fiat Grande Panda is er nu ook met benzinemotor én als ruige 4×4

Zie jij (zonder te spieken) welke auto een mafklapper aan puin heeft gereden in Rotterdam?

Deze nieuwe auto’s scoren niet goed in de crashtest (en dat heeft een duidelijke reden)

Deze Seat-rijder leek heel veel geluk te hebben, maar op het laatst gaat het toch fout op de Nürburgring

Kleine krasjes zorgen voor een rekening van bijna 10.000 euro – en dat zorgt voor een interessant dilemma

Deze Volvo-rijder heeft in ieder geval een heel sterk verhaal voor thuis (maar of ie daar blij mee is…)

De politie heeft helemaal geen snelle Audi’s nodig om vlotte huur-Golfjes te pakken

De beste auto’s in Nederland om een caravan te trekken hebben een duidelijke overeenkomst

Deze rallyiconen vergeet iedereen te kopen (en daar kun jij je voordeel mee doen)

De enige Honda met V8-motor is waarschijnlijk de minst betrouwbare auto van het merk ooit

Honda komt binnenkort met de efficiëntste benzinemotor ooit (omdat jullie geen EV’s kopen)

Is deze A90 Final Edition een waardig afscheid van de Toyota GR Supra? (review)

De neus van de vernieuwde Toyota Aygo X is langer, maar dat gaat flink belasting schelen in Nederland

De eerste BMW auto op waterstof komt al eerder dan je denkt

Met de nieuwe Audi Q3 hoef je eigenlijk nooit meer te tanken

De BMW M5 is een stuk lichter geworden, maar dat gaat wel gepaard met lelijkheid

Deze populaire SUV’s gaan opmerkelijk vaak stuk en komen niet de keuring door

De snelste Volkswagen aller tijden is niet eens de duurste (of de sterkste)

Ach wat, een oude afgetrapte Suzuki vind ik het totaal niet, heb zelf een Suzuki Swift 1.5 van 2009 en heb er nu ca. 313.000km op zitten met minimale kosten en hij gaat zeker nog 150.000km mee. Slechts een radiateur die aan de bovenkant begon te lekken vervangen en de condensor voor de airco, tevens de sensor bij de katalysator vervangen en bij 290.000km nieuwe koppelingsplaten laten monteren. Zeer betrouwbare auto, start altijd in 1 keer en verbruikt gemiddeld 1:17,5. Na 15.000km krijgt hij altijd zijn beurt en verbruikt slechts 1/4 liter olie over die periode. Tel uit je winst.