Het vergt nogal wat batterijkracht om een pick-up van 4.000 kilo te laten accelereren van 0 naar 100 km/u in drie seconden. Toch krijgt de 1.000 pk en 15.500 (!) Nm sterke Hummer EV het voor elkaar. Althans, dat deed hij. Als onderdeel van een terugroepactie moet elke GMC Hummer EV terug naar de fabriek. Het enorme batterijenpakket blijkt namelijk niet in alle gevallen waterdicht te zijn.

‘De behuizing van de hoogspanningsbatterij in sommige auto’s is mogelijk niet goed afgedicht’, zegt GMC in zijn verklaring. Het probleem kwam aan het licht toen een testauto vermogen verloor tijdens het rijden. Daarnaast weigerden twee Hummers van klanten te starten. Bij GMC denken ze dit probleem bij ongeveer 1 procent van alle 735 Hummer EV’s aan te treffen.

Terugroepactie van de Hummer EV

GMC vraagt aan de dealers om de reparaties niet zelf uit te voeren, waarschijnlijk omdat ze driehonderd procent zeker willen weten dat de reparatie goed gebeurt. De GMC Hummer EV is een belangrijk imagoproduct voor het merk en dat ding mag er niet om bekendstaan dat ie snel in de fik vliegt door kortsluiting.

GMC stopt tijdelijk met het uitleveren van nieuwe Hummer EV’s tot het probleem is opgelost. Eerder dit jaar was er ook al een terugroepactie van de Hummer EV. Ook toen was de waterdichtheid van de batterij het probleem. Dat werd toen eenvoudig gerepareerd met afdichtmiddel. Of het nu net zo gemakkelijk te verhelpen is, is nog maar de vraag.

Reacties

Geef een reactie

(verplicht)