
Nederland schijnt massaal aan het tuinieren geslagen te zijn. Logisch, want je moet toch wat. Op zoek naar een ruige auto om potgrond mee te gaan halen? Bang dat de knuffelbare Ford Ranger niet kan tippen aan de grote Ford F-150? Bel even APG en zij bieden de middelen om de Europese pick-up een slag ruiger te maken. Het Californische bedrijf is verantwoordelijk voor de APG Ford Ranger Prorunner die je ziet op de foto’s. Voor omgerekend nog geen 10.000 euro (exclusief belastingen en verzendkosten) voeg jij extra stoerheid toe aan je Ford Ranger.
De hoofdrolspelers in de conversie naar APG Ford Ranger Prorunner zijn koolstofvezel wielkasten die 25 centimeter breedte toevoegen, 30 centimeter extra bodemvrijheid dankzij nieuwe draagarmen, langere aandrijfassen, nieuwe stabilisatoren en spoorverbreders. Je moet alleen zelf nog even een setje nieuwe dempers uitkiezen, net als nieuwe velgen en banden. Offroad-rubber van 35 inch zou moeten passen onder de nieuwe kasten.
De aluminium voorbumper is onderdeel van de APG Ford Ranger Prorunner, waar je optioneel een lier op kunt monteren. Wie verder zoekt in de optielijst, komt een aluminium achterbumper tegen, extra lampen voor op het dak en in de bumpers, en een dakdrager. In Nederland kost een Ranger minimaal 26.100 euro voor ondernemers. Een Ranger Raptor komt deze zomer als het goed is ook naar Nederland. De prijs is nog niet bekend, maar in Duitsland ben je er 66.000 euro voor kwijt.
Meer van TopGear


Is de Ford Ranger PHEV de enige pick-up die volgend jaar nog verkocht wordt in Nederland?

Ford Ranger Raptor review: Een van de leukste bedrijfsauto’s van dit moment

De nieuwe Ford Ranger Raptor krijgt er een 3,0-liter V6-benzine bij

Ford Ranger Raptor Special Edition

Nieuwe Ford Ranger is nu een kleine F-150

Wist jij dat Ford een Focus RS heeft gemaakt met een V8 met 420 pk?

Is de Ford Mustang GT met V8 die 81.051 euro aan belasting waard? (review)

Is de Ford Puma Gen-E beter dan zijn benzine-broertje? (review)

Is zo’n vlugge Ford Fiesta ST na 13 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

Dit automerk betaalt de benzine van zijn klanten, maar daar zullen de klanten niet echt blij mee zijn

Heeft Ford per ongeluk een geniale manier bedacht om belastingen te ontwijken op een nieuwe auto?

Hoe de Belastingdienst per ongeluk de Nederlandse wegen veiliger heeft gemaakt

De populairste pick-up van Nederland krijgt weer een dikke V8-motor

Volkswagen bouwt straks drie compleet verschillende versies van dit populaire model

De lelijkste auto van dit moment (na de Cybertruck) ziet er zo ineens een stuk beter uit

De gaafste benzinemotor van de afgelopen 20 jaar komt terug

Mansory Cybertruck is een vreemd eerbetoon aan Elon Musk, maar wel een grote verbetering

Met deze eenvoudige aanpassingen maak jij je betaalbare stationwagon lekker dik

Wist jij dat Ford een Focus RS heeft gemaakt met een V8 met 420 pk?

Zie jij van welke F1-coureur deze uitgebouwde Nissan GT-R Liberty Walk is?

Humor: Deze dikke BMW heeft eigenlijk een piepklein motortje

Deze onopvallende Seat is stiekem sneller dan jouw Porsche (en hij kost slechts 5.000 euro)

Dit rijdende kunstwerk met tentdak is smaakloos, maar haalt wel 250 km/u

Wist jij dat Ford een Focus RS heeft gemaakt met een V8 met 420 pk?

Vanwege dit kleine onderdeeltje krijgen honderdduizenden Nissan-eigenaren mogelijk een nieuwe motor

Deze bijzondere auto hoort niet in Nederland te zijn, en toch staat er eentje te koop

Is de Ford Mustang GT met V8 die 81.051 euro aan belasting waard? (review)

De sterkste Corvette (1.250 pk) ooit is sneller dan de snelste Ferrari, maar kost bijzonder weinig

Een van de (geflopte) droomauto’s van vroeger is nu extreem betaalbaar geworden

De Maserati MCPura is de nieuwe supercar van de Italianen (maar hij komt ons wel erg bekend voor)

De populairste Mazda van het moment was verrassend oud (en nu is er een nieuwe)

Is het nog echt zo goedkoop om met een elektrische auto op vakantie te gaan?

Porsche lanceert relevante modellen voor Nederland, met een nogal tegenstrijdige naam

Nederlander laat elektrische auto 2,5 (!) week aan de laadpaal staan bij Disneyland – zo hoog was de rekening
