
Nederland schijnt massaal aan het tuinieren geslagen te zijn. Logisch, want je moet toch wat. Op zoek naar een ruige auto om potgrond mee te gaan halen? Bang dat de knuffelbare Ford Ranger niet kan tippen aan de grote Ford F-150? Bel even APG en zij bieden de middelen om de Europese pick-up een slag ruiger te maken. Het Californische bedrijf is verantwoordelijk voor de APG Ford Ranger Prorunner die je ziet op de foto’s. Voor omgerekend nog geen 10.000 euro (exclusief belastingen en verzendkosten) voeg jij extra stoerheid toe aan je Ford Ranger.
De hoofdrolspelers in de conversie naar APG Ford Ranger Prorunner zijn koolstofvezel wielkasten die 25 centimeter breedte toevoegen, 30 centimeter extra bodemvrijheid dankzij nieuwe draagarmen, langere aandrijfassen, nieuwe stabilisatoren en spoorverbreders. Je moet alleen zelf nog even een setje nieuwe dempers uitkiezen, net als nieuwe velgen en banden. Offroad-rubber van 35 inch zou moeten passen onder de nieuwe kasten.
De aluminium voorbumper is onderdeel van de APG Ford Ranger Prorunner, waar je optioneel een lier op kunt monteren. Wie verder zoekt in de optielijst, komt een aluminium achterbumper tegen, extra lampen voor op het dak en in de bumpers, en een dakdrager. In Nederland kost een Ranger minimaal 26.100 euro voor ondernemers. Een Ranger Raptor komt deze zomer als het goed is ook naar Nederland. De prijs is nog niet bekend, maar in Duitsland ben je er 66.000 euro voor kwijt.
Meer van TopGear


Is de Ford Ranger PHEV de enige pick-up die volgend jaar nog verkocht wordt in Nederland?

Ford Ranger Raptor review: Een van de leukste bedrijfsauto’s van dit moment

De nieuwe Ford Ranger Raptor krijgt er een 3,0-liter V6-benzine bij

Ford Ranger Raptor Special Edition

Nieuwe Ford Ranger is nu een kleine F-150

De bestverkochte moderne Ford gaat terugkeren (maar niet iedereen zal blij zijn)

Dit saaie Nederlands koopgedrag waait nu ook over naar andere landen zoals de VS

Lynx GT1 is een echte Ford GT met een echte V8 (met 1.500 pk)

BPM moet verdwijnen: worden Mustangs en M4’s eindelijk goedkoper in Nederland?

Een van de leukste ‘normale’ auto’s van Nederland gaat binnenkort uit productie

Volkswagen deelt pijnlijke sneer uit, maar kiest een opvallend slachtoffer

Volkswagen bouwt straks drie compleet verschillende versies van dit populaire model

De lelijkste auto van dit moment (na de Cybertruck) ziet er zo ineens een stuk beter uit

De gaafste benzinemotor van de afgelopen 20 jaar komt terug

Mansory Cybertruck is een vreemd eerbetoon aan Elon Musk, maar wel een grote verbetering

Cybertruck in de uitverkoop: is de bizarre Tesla nu mislukt?

Ford heeft een handig foefje gevonden om de pick-up goedkoop in Nederland te houden

Zie jij (zonder te spieken) van welk merk deze iets te ruige stationwagen is?

Dit is de duurste viercilinder auto van het moment (want hij kost 300.000 euro)

Europese Unie geeft duidelijkheid over het verbod van koolstofvezel op auto’s

We hebben nog wat te zeuren over koolstofvezel, nu het nog niet verboden is

510 pk uit een vijfcilinder is bij Abt stukken goedkoper dan een nieuwe Golf GTI

Met een paar aanpassingen kost deze kleine hatchback meer dan 100.000 euro

Aangezien elk merk nu ‘Jeeps’ maakt, moet Jeep dan geen stationswagens en sedans maken?

Met deze eenvoudige methode heeft jouw Tesla Model Y 100 pk meer

Vanaf vandaag mag je geen Peugeot of Opel meer kopen in Nederland

Zo bizar veel Tesla’s worden gevandaliseerd – en daar verdient Elon Musk erg goed aan

De goedkope auto komt terug: deze ruige SUV moet minder dan 20.000 euro gaan kosten

In de VS heeft Volkswagen een bijzondere strategie om meer elektrische ID.Buzz’jes te verkopen

De EU versoepelt CO2-regels voor autofabrikanten, maar wat betekent dit voor jou?

Eigenaren van auto zijn boos, want ze zijn ineens 600 pk kwijt na software-update

Opmerkelijk: bepantserde limo voor president heeft een (kwetsbaar) stoffen dakje

Automerk waar je nog nooit van gehoord hebt (maar hier al jaren is), sluit alweer de showrooms in Nederland

Van deze Volkswagen was er nog nooit een GTI, maar dat gaat nu (gelukkig?) veranderen
