
Nederland schijnt massaal aan het tuinieren geslagen te zijn. Logisch, want je moet toch wat. Op zoek naar een ruige auto om potgrond mee te gaan halen? Bang dat de knuffelbare Ford Ranger niet kan tippen aan de grote Ford F-150? Bel even APG en zij bieden de middelen om de Europese pick-up een slag ruiger te maken. Het Californische bedrijf is verantwoordelijk voor de APG Ford Ranger Prorunner die je ziet op de foto’s. Voor omgerekend nog geen 10.000 euro (exclusief belastingen en verzendkosten) voeg jij extra stoerheid toe aan je Ford Ranger.
De hoofdrolspelers in de conversie naar APG Ford Ranger Prorunner zijn koolstofvezel wielkasten die 25 centimeter breedte toevoegen, 30 centimeter extra bodemvrijheid dankzij nieuwe draagarmen, langere aandrijfassen, nieuwe stabilisatoren en spoorverbreders. Je moet alleen zelf nog even een setje nieuwe dempers uitkiezen, net als nieuwe velgen en banden. Offroad-rubber van 35 inch zou moeten passen onder de nieuwe kasten.
De aluminium voorbumper is onderdeel van de APG Ford Ranger Prorunner, waar je optioneel een lier op kunt monteren. Wie verder zoekt in de optielijst, komt een aluminium achterbumper tegen, extra lampen voor op het dak en in de bumpers, en een dakdrager. In Nederland kost een Ranger minimaal 26.100 euro voor ondernemers. Een Ranger Raptor komt deze zomer als het goed is ook naar Nederland. De prijs is nog niet bekend, maar in Duitsland ben je er 66.000 euro voor kwijt.
NIEUWSBRIEF
Het laatste autonieuws, de meest recente tests en exclusieve auto-content rechtstreeks in je mailbox. En als je wilt kunnen wij je ook op de hoogte houden van aanbiedingen van onze partners.
Meer van TopGear


Is de Ford Ranger PHEV de enige pick-up die volgend jaar nog verkocht wordt in Nederland?

Ford Ranger Raptor review: Een van de leukste bedrijfsauto’s van dit moment

De nieuwe Ford Ranger Raptor krijgt er een 3,0-liter V6-benzine bij

Ford Ranger Raptor Special Edition

Nieuwe Ford Ranger is nu een kleine F-150

Lynx GT1 is een echte Ford GT met een echte V8 (met 1.500 pk)

BPM moet verdwijnen: worden Mustangs en M4’s eindelijk goedkoper in Nederland?

Een van de leukste ‘normale’ auto’s van Nederland gaat binnenkort uit productie

Volkswagen deelt pijnlijke sneer uit, maar kiest een opvallend slachtoffer

De nieuwe politie-Mustangs zijn opmerkelijk genoeg trager dan onze Mercedes-diesels

De oninteressante reden waarom de bestverkochte PHEV van Nederland een dubbele antenne heeft

De gaafste benzinemotor van de afgelopen 20 jaar komt terug

Mansory Cybertruck is een vreemd eerbetoon aan Elon Musk, maar wel een grote verbetering

Cybertruck in de uitverkoop: is de bizarre Tesla nu mislukt?

Ford heeft een handig foefje gevonden om de pick-up goedkoop in Nederland te houden

Het populairste automerk in Nederland verkoopt ook de lelijkste auto van dit moment

De Peugeot waar je nog nooit van gehoord hebt, heeft de motor uit de Alfa Giulia (en achterwielaandrijving)

Met een paar aanpassingen kost deze kleine hatchback meer dan 100.000 euro

Parkeren in een kleine parkeergarage wordt op deze manier extra lastig

Mensen moeten echt kappen met deze piepkleine (maar vreselijke) modificatie aan hun auto’s

Lynx GT1 is een echte Ford GT met een echte V8 (met 1.500 pk)

Eindelijk, de Ferrari Purosangue is een echte offroader

Ben jij succesvolle linksback bij een voetbalclub, dan is dit je nieuwe auto

Tesla verdient in Europa op deze slimme wijze nog meer dan 1 miljard euro

Heeft de nieuwe Tesla Model Y het in zich om weer een bestseller te worden? (review)

De gaafste benzinemotor van de afgelopen 20 jaar komt terug

Je kunt 43.000 euro aanbetalen op een auto die al acht jaar niet geleverd wordt

Tesla-rijders zijn hun auto zat en ruilen hem in, maar hoe komt dat eigenlijk?

Leaserijders die zich schamen voor hun auto mogen hun Tesla eerder inleveren

Maserati supercar hommage is een stuk moderner dan je zou denken

Met een paar aanpassingen kost deze kleine hatchback meer dan 100.000 euro

De meest legendarische velgenfabrikant is nu eindelijk gered door een verrassende partij

Waarom de Kia EV3 met extreem grote velgen een typisch Nederlands fenomeen is

Tesla verdient in Europa op deze slimme wijze nog meer dan 1 miljard euro
