Nederland schijnt massaal aan het tuinieren geslagen te zijn. Logisch, want je moet toch wat. Op zoek naar een ruige auto om potgrond mee te gaan halen? Bang dat de knuffelbare Ford Ranger niet kan tippen aan de grote Ford F-150? Bel even APG en zij bieden de middelen om de Europese pick-up een slag ruiger te maken. Het Californische bedrijf is verantwoordelijk voor de APG Ford Ranger Prorunner die je ziet op de foto’s. Voor omgerekend nog geen 10.000 euro (exclusief belastingen en verzendkosten) voeg jij extra stoerheid toe aan je Ford Ranger.

De hoofdrolspelers in de conversie naar APG Ford Ranger Prorunner zijn koolstofvezel wielkasten die 25 centimeter breedte toevoegen, 30 centimeter extra bodemvrijheid dankzij nieuwe draagarmen, langere aandrijfassen, nieuwe stabilisatoren en spoorverbreders. Je moet alleen zelf nog even een setje nieuwe dempers uitkiezen, net als nieuwe velgen en banden. Offroad-rubber van 35 inch zou moeten passen onder de nieuwe kasten.

De aluminium voorbumper is onderdeel van de APG Ford Ranger Prorunner, waar je optioneel een lier op kunt monteren. Wie verder zoekt in de optielijst, komt een aluminium achterbumper tegen, extra lampen voor op het dak en in de bumpers, en een dakdrager. In Nederland kost een Ranger minimaal 26.100 euro voor ondernemers. Een Ranger Raptor komt deze zomer als het goed is ook naar Nederland. De prijs is nog niet bekend, maar in Duitsland ben je er 66.000 euro voor kwijt.

Reacties

Geef een reactie

(verplicht)