Dit is de Apollo Intensa Emozione, een creatie van de 27-jarige zakenman Norman Choi uit Hong Kong. Hij is van mening dat de huidige turbo- en hybride-exoten allemaal als een brave Honda rijden. Daarom besloot hij zijn eigen hypercar te ontwikkelen; niet elektrisch of hybride, maar gewoon met twaalf cilinders. En het lijkt hem zowaar te lukken. De Apollo Intensa Emozione is een GT1-raceauto met een kentekenplaat.
Met de term raceauto bedoelen we niet alleen dat de vaart erin zit en dat hij gript als een dolle. Onder zijn scherpe huid schuilt een auto die zo aan de Le Mans kan meedoen. Alleen even wat comfort- en veiligheidsspulletjes eraf schroeven en gaan.
De Apollo Intensa Emozione in cijfertjes
Meer dan tien stuks van dit monster bouwt Apollo niet. Van 0 naar 100 km/u gaat de Apollo Intensa Emozione in 2,8 seconden. Een huilende V12 zonder turbo’s zorgt voor 780 pk en een topsnelheid van 335 km/u. De Intensa weegt slechts 1.250 kilo en creëert 1.350 kilo aan neerwaartse druk bij een snelheid van 300 km/u. Schakelen doe je met een zestraps pneumatische racetransmissie.
Onder de indruk? Een extremere versie voor circuitgebruik moet nog komen. De uitlaat alleen al kost meer dan een BMW M4 en bij 9.000 tpm maakt de Apollo Intensa Emozione een geluid dat niet meer gehoord is sinds de mythische wezens uit de Egyptische oudheid verdwenen. Wat wil je nog meer voor twee miljoen euro?
Ontwikkeld door een Batman-fanboy
De Apollo Intensa Emozione voldoet aan de veiligheidseisen van de FIA LMP2-klasse. De deuren vliegen eraf als de auto ooit op zijn kop zou belanden. De brandstoftank zit diep binnen in het chassis verstopt en is een integraal onderdeel van de structuur. Nooit eerder zagen we een productieauto voor de straat met een ingebouwd brandblussysteem. Too much voor je filekilometers? Wellicht – maar voor een raceauto zijn dit toch wel de opties die je wilt aanvinken.
In de zomer zullen de eerste klanten hun Apollo Intensa Emozione in ontvangst nemen.
Reacties