De productie van de Honda NSX nadert zijn einde en dat is voor Autobacs Racing Team Aguri (ARTA) een reden om een afscheidsfeestje te organiseren. Maar dan wel op hun manier. Op de Tokyo Auto Salon van 2022 toonde het bedrijf deze ARTA Mechanics Legavelo, een rigoureus verbouwde NSX met een hoop koolstofvezel.
Slechts vijf exemplaren van de zogenaamde ARTA Mechanics Legavelo zullen worden gebouwd. Elk heeft een prijs van 25,3 miljoen Japanse yen. Dat is ongeveer 200.000 euro – exclusief de kosten van een donor-NSX. Au. Motorisch blijft de auto hetzelfde, al wordt hij lichter (en dus iets sneller) door het koolstofvezel. De nieuwe specificaties zijn nog niet bekend.
De ARTA Mechanics Legavelo is niet (alleen) voor de show
ARTA heeft genoeg ervaring om de bodykit daadwerkelijk functioneel te maken. Het bedrijf rijdt met een NSX GT3 in de Japanse Super GT-serie. Die nieuwe ventilatieopening boven de voorwielen helpt bijvoorbeeld om de luchtweerstand te verminderen door de turbulentie in de wielkast terug te dringen.
De enige verandering in de aandrijflijn is een nieuwe uitlaat met vier eindstukken. ARTA wil graag benadrukken dat deze niet te schreeuwerig zal zijn. ‘Hoewel het een uniek en agressief uiterlijk heeft, wordt het volume onderdrukt tot hetzelfde niveau als het echte’, luidt het krom vertaalde persbericht.
Andere spulletjes
Wat krijg je nog meer voor je geld? Welnu, de wielen zijn van gesmeed aluminium en alleen de ARTA Mechanics Legavelo mag ze dragen. Vanbinnen bekleedt ARTA het interieur opnieuw met mooie materialen, zoals alcantara en uiteraard nog meer koolstofvezel.
Reacties