
Na die malle eerste foto’s in camouflagekostuum (ze houden wel van een geintje, die gekkies bij Mini), zijn nu dan de eerste foto’s vrijgegeven van de Mini Coupé zoals je hem zelf straks ook kunt bestellen. En voor de aardigheid heeft Mini meteen ook maar aangegeven wat ze daar dan graag voor terugzien.
Goed, de eerste foto’s dus. We doen verder maar geen uitspraken over het uiterlijk van de kleine coupé – we zijn immers goedgehumeurd vandaag en we wilden dit stukje dus ook maar aardig houden. Al maakt onze eigen mening ons niet minder benieuwd naar de jouwe; laat hieronder dus vooral weten wat jij van dit kleine gebochelde misbakseltje met zijn Duitse helm vindt.
Relevanter is wat de Mini Coupé moet kosten. Wel: hij is er, als Cooper in 122 pk-vorm, vanaf 24.450 euro. Dat rijdt ongetwijfeld al best leuk, maar de versie die je natuurlijk eigenlijk moet hebben om een béétje mee te kunnen met de sportieve aspiraties van het autootje, is de Cooper S. Die heeft 184 pk en kost meteen 30.500 euro. Gooi daar nog eens negen mille bij en je hebt de John Cooper Works-uitvoering, de 211 pk sterke topper dus. Liever een dieseltje? 32.950 euro meebrengen, doen ze bij Mini verder nergens moeilijk over. Je kunt je met (of zonder) je bestelling nu vast al bij de Mini-dealer melden, maar je zult hem daar pas op 1 oktober in levenden lijve kunnen tegenkomen.
NIEUWSBRIEF
Het laatste autonieuws, de meest recente tests en exclusieve auto-content rechtstreeks in je mailbox. En als je wilt kunnen wij je ook op de hoogte houden van aanbiedingen van onze partners.
Meer van TopGear


Autotest: Mini John Cooper Works Coupé

Mini ’lekt’ coupé die we al kennen

Alweer een nieuwe Mini!

Welk van deze retro stadsauto’s is het beste om stijlvol en elektrisch voor de dag te komen?

Is zo’n rappe Mini Cooper S (F56) na 10 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

Blijkbaar wil niemand deze gratis Mini Cooper komen ophalen (en de tijd dringt)

Mag de Mini Aceman SE zich terecht een echte Mini noemen? (review)

Kunnen elektrische auto’s ook leuk zijn om te rijden?

Wat staat beter onder een auto: wel of geen uitlaten?

Is de goedkoopste Rolls-Royce nog steeds beter dan alle andere auto’s? (review)

Zoveel auto’s heeft de gemiddelde eigenaar van een Rolls-Royce gemiddeld

Voor de krachtigste Rolls-Royce ooit betaal je minder aanschafbelasting dan een simpele Golf

Op deze opvallende manier gaat Aston Martin voor het eerst in 112 jaar duurzaam winstgevend worden

Lotus Emira: is een viercilinder voldoende voor een sportwagen van 138.000 euro? (review)

TWR Supercat: wij rijden de twaalfcilinder mét supercharger

Porsche-rijder komt er op pijnlijke wijze achter dat Flitsmeister niet helpt tegen deze politiecamera

Dit zijn 9 zeer leuk rijdende auto’s voor minder dan 5.000 euro (die geen MX-5 zijn)

Waarom je de tankdop van een plug-in hybride (PHEV) nooit zomaar mag opendraaien

De oninteressante reden waarom de bestverkochte PHEV van Nederland een dubbele antenne heeft

De bestverkochte auto in Europa uit de jaren ’90 gaat een (betaalbare) comeback maken
