Zoek dekking, want SsangYong komt terug naar Europa. De maker van rijdende Quasimodo’s als de Kyron, Actyon en de volmaakt mislukte Rodius was eigenlijk failliet, maar is dankzij een kapitaalinjectie van enkele smakeloze Koreanen en Indiërs weer opgekrabbeld. Dat betekent dat ze ons ook weer gaan teisteren met hondslelijke modellen.

Hoewel, het lijkt in eerste instantie mee te vallen. De eerste auto die het merk naar onze contreien gaat halen, is de volledig nieuwe Korando. Ze noemen het een CUV, een classy utility vehicle, maar daarmee hebben we het meest kotsopwekkende aan deze auto wel gehad.

Het ding is namelijk getekend door Giugiaro, en ziet er dus zowaar aardig uit. Ook staat ie niet langer op een ladderchassis uit het jaar kruik; hij heeft gewoon een zelfdragende carrosserie. Verder hebben ze ‘m uitgerust met een dikke 2,0-liter dieselmotor met 175 pk, die slechts 6,0 l/100 km verbruikt en 157 g/km CO2 uitstoot. Moderne cijfers, lang niet gek. Aan de veiligheid is ook gedacht: zes airbags, esp met koprolbescherming, brake assist en hill start assist zijn allemaal standaard.

Je kunt de Korando straks bestellen met handbak of automaat en met twee- of vierwielaandrijving. De prijzen weten we nog niet, maar ga er maar niet van uit dat ze hoog zullen zijn. We zijn benieuwd of deze auto aanslaat, en waar SsangYong verder nog mee komt. Voor je het weet kunnen we er geen grappen meer over maken.

Reacties

  • André van Riel heeft op 11 september 2024 geschreven:

    Zeer goede ligging een directe stuur verbinding fijne overschakelen bij de automaat het Dashboard lijkt goed overzichtelijk echt voor mij een top gevoel ik geef een 8 / 10

    Reageer

Geef een reactie

(verplicht)