
De Volkswagen Phaeton is nog steeds in productie. Om de verkoopaantallen hoeven ze het niet te doen, maar het was van meet af aan dan ook meer een prestigeproject. De oude VW-baas Piëch wilde simpelweg ‘de beste auto’ maken. Dit is ‘m, maar dan gefacelift.
Het moet gezegd, de nieuwe VW familieneus misstaat de Phaeton niet. Ook de gewijzigde achterkant is schitterend te noemen. Het Volkswagen-vlaggenschip bestel je nog steeds met een zes-, acht- of twaalfcilinder benzinemotor, variërend in vermogen van 280 tot 450 pk, of de bekende 3.0 TDI met 240 pk. Het interieur werd verder verfijnd, en de auto is weer helemaal bij de tijd op gebied van navigatie/infotainment. Je kunt kiezen uit de normale (5,06 m) of de verlengde versie (5,18 m).
NIEUWSBRIEF
Het laatste autonieuws, de meest recente tests en exclusieve auto-content rechtstreeks in je mailbox. En als je wilt kunnen wij je ook op de hoogte houden van aanbiedingen van onze partners.
Meer van TopGear


Deze (goedkope) VW Phaeton V8 wil graag een echte Bentley zijn

Volkswagen laat geheime opvolger Phaeton zien (die er nooit kwam)

Wat is een goed alternatief voor de VW Golf 8?

De Volkswagen Phaeton móést wel mislukken

Volkswagen Phaeton kost officieel geen drol meer

In de VS heeft Volkswagen een bijzondere strategie om meer elektrische ID.Buzz’jes te verkopen

Koop jij de foutste Volkswagen van dit moment voor een prikkie van de overheid?

Tien jaar later kunnen eigenaren van Volkswagen-diesels nog steeds vergoeding krijgen voor de dieselgate

Volkswagen bouwt straks drie compleet verschillende versies van dit populaire model

Deze oude VW-motor lag ooit nog in de Golf, maar is zo robuust dat ie nu nog gebruikt wordt in tanks

De overheid verkoopt de goorste Volkswagens ooit, maar ze hebben wel een interessante geschiedenis

Voor het geld van de goedkoopste 3-serie rij je ook de mooiste BMW van dit moment (met een V8)

De gemiddelde Mercedes-klant zal deze G-klasse haten, en juist daarom vinden we hem vet

In de VS heeft Volkswagen een bijzondere strategie om meer elektrische ID.Buzz’jes te verkopen

Dit lijkt de saaiste Audi A6 die je nu kunt kopen, maar toch wil je hem hebben

Audi komt voor het eerst in lange tijd met een nieuwe letter als typenaam (naast de A en Q)

De nieuwe Audi A6 (2025) is er nu ook als sedan, maar deze wil je nu nóg niet bestellen

Gaan synthetische brandstoffen echt de benzinemotor redden? Dit is de (pijnlijke) waarheid

Deze praktische SUV met de techniek van een Golf R (en 300 pk) begint best betaalbaar te worden

Groot automerk hoopt verkoopcijfers op te krikken door modellen met ‘met extra proteïne’

Mag je op de snelweg een auto met een sleepkabel trekken of krijg je dan een boete?

Waarom je altijd een ongekookt ei moet meenemen als je een stuk gaat rijden met een oudere auto
