
De Volkswagen Phaeton is nog steeds in productie. Om de verkoopaantallen hoeven ze het niet te doen, maar het was van meet af aan dan ook meer een prestigeproject. De oude VW-baas Piëch wilde simpelweg ‘de beste auto’ maken. Dit is ‘m, maar dan gefacelift.
Het moet gezegd, de nieuwe VW familieneus misstaat de Phaeton niet. Ook de gewijzigde achterkant is schitterend te noemen. Het Volkswagen-vlaggenschip bestel je nog steeds met een zes-, acht- of twaalfcilinder benzinemotor, variërend in vermogen van 280 tot 450 pk, of de bekende 3.0 TDI met 240 pk. Het interieur werd verder verfijnd, en de auto is weer helemaal bij de tijd op gebied van navigatie/infotainment. Je kunt kiezen uit de normale (5,06 m) of de verlengde versie (5,18 m).
NIEUWSBRIEF
Het laatste autonieuws, de meest recente tests en exclusieve auto-content rechtstreeks in je mailbox. En als je wilt kunnen wij je ook op de hoogte houden van aanbiedingen van onze partners.
Meer van TopGear


Volkswagen laat geheime opvolger Phaeton zien (die er nooit kwam)

Wat is een goed alternatief voor de VW Golf 8?

De Volkswagen Phaeton móést wel mislukken

Volkswagen Phaeton kost officieel geen drol meer

Autotest: Volkswagen Phaeton 3.0 TDI 4Motion

De duurste Golf van Nederland kost meer dan een ton (en nee, niet in guldens)

Vergeet fatbikes: met deze speciale VW Transporter mag je al rijden als je 16 jaar bent

Is de nieuwe Volkswagen Tayron de opgerekte crossover die je moet hebben? (review)

Waarom deze oude VW Golf met verkleurde bumpers 18.500 (!) euro moet kosten

Eindelijk weer een betaalbare Volkswagen: zo gaat de ID.1 er ongeveer uitzien

Volkswagen deelt pijnlijke sneer uit, maar kiest een opvallend slachtoffer

Nieuwe Mercedes CLA weegt leeg meer dan dikke S-Klasse

De duurste Golf van Nederland kost meer dan een ton (en nee, niet in guldens)

De nieuwe Grandland rijdt weer als een echte Opel (review)

De duurste Porsche 911 ter wereld is strikt genomen geen Porsche, maar wel heel erg duur

Is de nieuwe Volkswagen Tayron de opgerekte crossover die je moet hebben? (review)

Is zo’n supersnelle Mercedes A 45 AMG na 12 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

‘Mensen met laag inkomen betalen meer autobelasting’, maar hoe kan dat eigenlijk?

Motorfietsen zijn lastig te flitsen, maar krijgen ze ook boetes?

Gaat Volvo’s zustermerk Polestar nu ook terug naar (dikke) benzinemotoren?

De RDW heeft een simpel trucje bedacht tegen illegale APK’s (en dat blijkt heel effectief)

Mensen moeten echt kappen met deze piepkleine (maar vreselijke) modificatie aan hun auto’s
