
Brandstof is net als drugs, vindt Audi. Benzinesnuivers zijn het waarschijnlijk wel eens met deze uitspraak, maar maken liever de vergelijking met de onschuldigere Hollandse Groente dan het spul dat Walter White achter in de camper kookt. Het Duitse merk – dat volop inzet op de elektrische auto – meent dat het recreatieve er wel af is en dat we moeten stoppen met deze slechte verslaving.
‘Brandstof is net als drugs en we zouden moeten stoppen’
Audi-eindbaas Markus Duesmann: ‘Kolen, ruwe olie en aardgas hebben een effect op onze samenleving als drugs. Ze zijn makkelijk te krijgen, extreem verslavend en we merken de schade die ze ons aanrichten pas als de roes voorbij is.’ De grote baas roept op om ‘samen moedig zijn’ en over te stappen op elektriciteit. Dat meldt Süddeutsche Zeitung. De uitspraak sluit aan op de eerdere aankondiging van Audi waarin ze zeggen gestopt te zijn met de ontwikkeling (dus niet de verkoop) van verbrandingsmotoren.
Maar koop gerust nog een grammetje bij Audi
Audi vindt het echter een slecht idee om cold turkey te stoppen met het spul. Hoewel ze gestopt zijn met de ontwikkeling van nieuwe motoren, bieden ze momenteel nog een heel scala aan benzinestokers aan. Gisteren nog onthulden ze de nieuwe Audi R8 Performance RWD, met een atmosferische V10-motor. Eén van de onzuinigste motoren die je nu nieuw kunt kopen. Wel moet gezegd worden: Audi wil ergens vanaf 2030 alleen nog maar elektrische auto’s verkopen en ze hebben momenteel al een groot aanbod. Het volledige verbod op de nieuwverkoop van brandstofauto’s in Europa staat gepland voor 2035.
Meer van TopGear


Je verwacht het niet, maar deze bijna nieuwe Audi A8 (met W12) is nu ineens een heel verstandige aankoop

Audi vindt de stengel achter het stuur opnieuw uit – zo werkt de nieuwe richtingaanwijzer

Audi gelooft ineens minder in elektrische auto’s, gaat 10 jaar langer door met verbrandingsmotoren

Met de nieuwe Audi Q3 hoef je eigenlijk nooit meer te tanken

Dit is de nieuwe auto van Koning Willem-Alexander (en die is bijzonderder dan het lijkt)

In deze stad in Nederland kun je het goedkoopste tanken (bij meerdere tankstations)

In Nederland wordt tanken binnenkort een stuk goedkoper, maar waarom?

Moet je nou wel of niet oppassen voor ‘Super 95’ bij Duitse tankstations?

In Frankrijk zijn ze gek op deze spotgoedkope benzine, maar als jij het tankt heb je mogelijk een groot probleem

Zo ver (of kort) moet je rijden voor de goedkoopste benzine van Nederland

Vanaf morgen komt er andere benzine uit de pompen in Nederland (en dit merk je ervan)

Remmen van auto vliegen in de fik, automerk zegt dat dit heel normaal is

Kan de DS N°8 met 750 km actieradius aansluiting vinden met de Duitse topklasse?

Waarom het beter is om iets harder te rijden met een elektrische auto richting je vakantie

Mercedes AMG GT XX: nog minder cilinders dan de C 63 AMG, maar wel meer vermogen

De nieuwe Lancia Ypsilon HF met 280 pk is goedkoper dan verwacht – dit kost ie

Het kan echt: deze trein heeft een accu die nooit opgeladen hoeft te worden (en zonder zonnepanelen)

Deze nieuwe versie van de Porsche 911 ga je waarschijnlijk het vaakst zien op de weg

Ondanks zijn prijs is de duurste auto in het Golf segment een enorm succes

Is de Porsche 911 Carrera GTS Cabrio precies de 911-versie die je moet hebben? (review)

Er is één (prijzige) optie die je altijd bij BMW moet bestellen, want het maakt je auto veel meer waard

Is de nieuwe Audi A5 Avant de moeite waard om er een SUV voor te laten staan? (review)

Humor: Deze dikke BMW heeft eigenlijk een piepklein motortje

Deze nieuwe versie van de Porsche 911 ga je waarschijnlijk het vaakst zien op de weg

Je kunt deze week een brief van de politie ontvangen (en dat is nog erger dan een boete)

Pas op: op deze plekken in Nederland komen hagelstenen zo groot als tennisballen je auto slopen

Mitsubishi blijft grabbelen in de Renault-ton: dit is de nieuwe Grandis

De nieuwe Ferrari Amalfi is de goedkoopste én de mooiste Ferrari van het moment

Dat zo iemand president directeur is van zo’n concern, 8 jaar is zo voorbij en het is al lang bekend dat in 2030 het hele wagenpark niet van voldoende stroom kan worden voorzien. Er zullen eerst kerncentrales moeten worden gebouwd. Laat de man dan zijn goedkope commerciële gebazel voor zich houden.