Zo zie je maar. Zelfs als je zes miljard euro investeert en een leger van ingenieurs op een auto zet, kun je nog weleens iets over het hoofd zien. Dit bedrag investeerde Porsche in de Taycan en de overgang naar elektrisch. Audi mocht de e-tron GT bouwen met de techniek van Porsche en daarbij zagen de twee merken iets over het hoofd, zo lijkt het.
De sluiting van de voorste bagageruimte, beter bekend als de frunk, gaat normaal elektrisch open. Maar wat als er geen stroom is? Dan moet je de frunk handmatig openen met een speciaal stukje gereedschap. Waar dat gereedschap zit? Juist: die zit bij zowel de Audi e-tron GT als de Porsche Taycan in de frunk, zo blijkt uit een video van Rich Rebuilds.
De auto moet de brug op als de accu dood is
De YouTuber kocht een Audi e-tron GT met waterschade. Sowieso een bijzonder slecht idee, maar heel vermakelijk voor ons om te zien. De auto doet helemaal niets meer en ze willen graag de 12-volt accu opladen. Jazeker, bijna elke EV heeft naast de grote accu ook nog een reguliere 12-volt accu. Het probleem is dat die in de frunk ligt.
Om bij de frunk te komen, moeten ze de bodemplaten onder auto vandaan halen en onderlangs een palletje omhalen. Het gereedschap voor de laatste handeling ligt dus in de frunk. Gelukkig is het een simpel ding en met een ander stuk gereedschap uit de werkplaats lukt het ook. De plaatsing van het gereedschap is dus onhandig, maar geen onmogelijk obstakel.
Dat het simpele stuk gereedschap in de frunk ligt, is eigenlijk je laatste probleem. De bodemplaat loshalen, doe je ook niet zomaar eventjes. Het advies lijkt in dit geval sowieso: als je problemen hebt met je Audi e-tron GT, bel dan maar even de dealer. Oh, en koop geen elektrische auto’s met waterschade. Of koop überhaupt geen auto’s met waterschade.
Kornelis heeft op 24 januari 2023 geschreven:
Zit een extra plus aansluiting in de zekeringkast waar je zo bij kan. Voeding erop en je kan de truck openen.