
Zo zie je maar. Zelfs als je zes miljard euro investeert en een leger van ingenieurs op een auto zet, kun je nog weleens iets over het hoofd zien. Dit bedrag investeerde Porsche in de Taycan en de overgang naar elektrisch. Audi mocht de e-tron GT bouwen met de techniek van Porsche en daarbij zagen de twee merken iets over het hoofd, zo lijkt het.
De sluiting van de voorste bagageruimte, beter bekend als de frunk, gaat normaal elektrisch open. Maar wat als er geen stroom is? Dan moet je de frunk handmatig openen met een speciaal stukje gereedschap. Waar dat gereedschap zit? Juist: die zit bij zowel de Audi e-tron GT als de Porsche Taycan in de frunk, zo blijkt uit een video van Rich Rebuilds.
De auto moet de brug op als de accu dood is
De YouTuber kocht een Audi e-tron GT met waterschade. Sowieso een bijzonder slecht idee, maar heel vermakelijk voor ons om te zien. De auto doet helemaal niets meer en ze willen graag de 12-volt accu opladen. Jazeker, bijna elke EV heeft naast de grote accu ook nog een reguliere 12-volt accu. Het probleem is dat die in de frunk ligt.
Om bij de frunk te komen, moeten ze de bodemplaten onder auto vandaan halen en onderlangs een palletje omhalen. Het gereedschap voor de laatste handeling ligt dus in de frunk. Gelukkig is het een simpel ding en met een ander stuk gereedschap uit de werkplaats lukt het ook. De plaatsing van het gereedschap is dus onhandig, maar geen onmogelijk obstakel.
Dat het simpele stuk gereedschap in de frunk ligt, is eigenlijk je laatste probleem. De bodemplaat loshalen, doe je ook niet zomaar eventjes. Het advies lijkt in dit geval sowieso: als je problemen hebt met je Audi e-tron GT, bel dan maar even de dealer. Oh, en koop geen elektrische auto’s met waterschade. Of koop überhaupt geen auto’s met waterschade.
2 reacties op “Audi legt het gereedschap om de frunk van de e-tron GT te openen… in de frunk”
Geef een reactie Reactie annuleren
Meer van TopGear


Een van de mooiste Audi’s van dit moment is tweedehands wel heel goedkoop aan het worden

Extra exclusieve Audi e-tron GT Exclusive is supergrijs maar niet saai

De nieuwe RS e-tron GT Performance is de snelste Audi ooit gemaakt (925 pk)

Welke van deze prachtbakken is de beste driftauto?

Dit is de Audi RS e-tron GT van Ken Block

Audi vindt de stengel achter het stuur opnieuw uit – zo werkt de nieuwe richtingaanwijzer

Audi gelooft ineens minder in elektrische auto’s, gaat 10 jaar langer door met verbrandingsmotoren

Met de nieuwe Audi Q3 hoef je eigenlijk nooit meer te tanken

Dit is de nieuwe auto van Koning Willem-Alexander (en die is bijzonderder dan het lijkt)

Waarom je de Macan niet een dure Audi met een Porsche-koets mag noemen

Is zo’n briljante Audi R8 na 19 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

De BMW M5 is een stuk lichter geworden, maar dat gaat wel gepaard met lelijkheid

De topsnelheid van de snelste Tesla ooit is 72 km/u lager dan voorheen (en zo komt dat)

De BMW M5 Touring is een vetklep, maar hoe erg is dat nou echt? (review)

Van deze onverwoestbare sedan was een extra voordelige versie

De oudste auto’s die je nieuw in Nederland kunt kopen, komen nog uit de tijd van MSN Messenger

Audi A6 e-hybrid maakt de benzineversies compleet overbodig

De echte reden waarom de nieuwe Peugeot e-208 GTi twee verschillende kleuren remklauwen heeft

Deze (onverwachtse) 10 elektrische auto’s raken de minste actieradius kwijt met 130 op de snelweg

De topsnelheid van de snelste Tesla ooit is 72 km/u lager dan voorheen (en zo komt dat)

Is de Ford Puma Gen-E beter dan zijn benzine-broertje? (review)

Peugeot brengt GTi terug met deze kleine 208 met maar liefst 280 pk (en serieuze hardware)

Laat de Mercedes A-klasse of Audi A3 staan en koop deze luxe hatchback (die iets goedkoper is)

Audi vindt de stengel achter het stuur opnieuw uit – zo werkt de nieuwe richtingaanwijzer

Dit rijdende kunstwerk met tentdak is smaakloos, maar haalt wel 250 km/u

Audi gelooft ineens minder in elektrische auto’s, gaat 10 jaar langer door met verbrandingsmotoren

Met de nieuwe Audi Q3 hoef je eigenlijk nooit meer te tanken

De BMW M5 is een stuk lichter geworden, maar dat gaat wel gepaard met lelijkheid

De snelste Volkswagen aller tijden is niet eens de duurste (of de sterkste)

Er komt misschien een nieuw soort belasting op brandstof in Nederland: tot wel 45 cent per liter extra

Audi vindt de stengel achter het stuur opnieuw uit – zo werkt de nieuwe richtingaanwijzer

De echte reden waarom de nieuwe Peugeot e-208 GTi twee verschillende kleuren remklauwen heeft

Deze (onverwachtse) 10 elektrische auto’s raken de minste actieradius kwijt met 130 op de snelweg

Dit rijdende kunstwerk met tentdak is smaakloos, maar haalt wel 250 km/u

Ik krijg een deja vu gevoel.
Bij de originele Audi Quattro kun je namelijk de krik alleen maar onder de auto krijgen indien alle banden vol lucht zitten. Zodra een band leeg is, juist een goede reden om de krik tevoorschijn te halen, bleek dat de krik niet onder de auto past.
Zit een extra plus aansluiting in de zekeringkast waar je zo bij kan. Voeding erop en je kan de truck openen.