
Als je een regelmatige gebruiker bent van dit ding dat we Het Internet noemen, weet je ongetwijfeld inmiddels dat Ken Block een Audi-man is geworden. Als je nog bewijs zocht dat álles te koop is voor het juiste bedrag, hier is het. De Duitsers hebben zelfs een auto gebouwd voor zijn aankomende Elektrikhana – de S1 Hoonitron.
Maar wat zou meneer Block dagelijks rijden nu hij afscheid heeft genomen van Ford? Welnu, hier is je antwoord: een licht aangepaste Audi RS e-tron GT. De elektrische sedan is stralend wit met witte Rotiform NGO-wielen. En kijk ook eens naar die AeroDiscs over de voorwielen. Vinden we leuk.
Met spulletjes voor de wintersport
Kennelijk houdt Ken, van oorsprong skateboarder, ook van extreme sporten (wie had dat kunnen raden?). Dus hij heeft een versierde Audi-dakkoffer om zijn snowboarduitrusting in op te bergen. Het geheel ziet er vooral heel cool uit. Hopelijk zijn er genoeg laadpunten in de bergen van Utah.
De Audi RS e-tron GT van Ken Block is niet sneller
Voor zover wij weten, is er motorisch niets aan de Audi RS e-tron GT van Ken Block gedaan. Dat zou betekenen dat de elektrische Audi nog altijd 646 pk en 830 Nm produceert. De 0-100-tijd blijft 3,3 seconden en de top is 250 km/u. We zijn benieuwd wat de AeroDiscs en de verlaging doen voor de actieradius – genoeg om de luchtweerstand van de dakkoffer te compenseren? Ja, dit zijn de vragen die performance-gekkies nu bezighouden.
NIEUWSBRIEF
Het laatste autonieuws, de meest recente tests en exclusieve auto-content rechtstreeks in je mailbox. En als je wilt kunnen wij je ook op de hoogte houden van aanbiedingen van onze partners.
Meer van TopGear


Audi RS e-tron GT: heel anders dan de Porsche Taycan?

Autohoes Audi e-tron GT lijkt op de conceptcar

Audi RS e-tron GT

Audi e-tron GT 60 quattro

Audi e-tron GT: 1e rij-indruk

De Audi R8 V10 Performance RWD heeft 570 pk op de achterwielen, maar snel zul je niet crashen

Deze Nederlandse Audi R8 lijkt achtergelaten supercar uit Dubai

Waarom het zonde is dat Audi SQ5 Sportback TDI (net als alle Audi-diesels) geschrapt is

De Audi RS Q e-tron heeft een DTM-benzinemotor en Formule E-elektromotoren

Audi R8 verliest een wiel op de Nürburgring, maar rijdt gewoon door

Man vergeet koppelingspedaal bij starten en crasht zijn Audi R8 tegen zijn huis

Hoonipigasus is de Porsche 912 met 1.400 pk van Ken Block voor Pikes Peak

Audi S1 Hoonitron van Ken Block: e-driftmachine

Ken Block gaat Electrikhana doen met Audi

Kooptip: Ken Blocks Subaru WRX STI

Moderne berenvelgen van Ken Block

Gymkhana Subaru WRX STI van Travis Pastrana

Plantenbak zwaargewond bij heftige Tesla-crash, maar verder niemand

Met de Genesis G70 Shooting Brake naar de museums van Audi, BMW en Mercedes

Audi RS 6 doet launchcontrol maar vergeet dat z’n wielen niet recht staan (en botst)

Waarom je de Porsche Taycan Turbo Sport Turismo zou verkiezen boven de Turbo S

Nederlandse Audi RS 6 blaast iets op bij de Nürburgring

Hoe rijdt de BMW M5 CS in Nederland (met slecht weer)?

Opel Rocks-e: 1e rij-indruk

De Bentley van de toekomst doet 0-100 in zo’n 1,5 seconden

Deze Renault Scenic Vision Concept heeft een waterstof range-extender

De eerste elektrische brandweerwagen van de VS heeft een BMW-dieselmotor aan boord

Bentley wil Europese wetten veranderen omdat de auto’s te zwaar worden voor rijbewijs B

Hackers kunnen Tesla’s stelen via de app op de smartphone van eigenaar

De Audi R8 V10 Performance RWD heeft 570 pk op de achterwielen, maar snel zul je niet crashen

Een van de mooiste verhalen achter de Mercedes 300 SLR Coupé

Waarom heet de nieuwe BMW M4 ‘CSL’ en niet ‘GTS’?

De nieuwe BMW M4 CSL blijft trouw aan het CSL-recept

Deze Nederlandse Audi R8 lijkt achtergelaten supercar uit Dubai

De S-klasse Haute Voiture is de ultieme Maybach

Een van de mooiste verhalen achter de Mercedes 300 SLR Coupé

Prodrive werkt aan een (tweedeurs!) Subaru Impreza restomod

Waarom heet de nieuwe BMW M4 ‘CSL’ en niet ‘GTS’?

De nieuwe BMW M4 CSL blijft trouw aan het CSL-recept

Opel Rocks-e: 1e rij-indruk

Reacties