Het was in de tijd dat autobeurzen nog bestonden dat Audi de Q4 e-tron concept introduceerde. En nog voordat de fabrieken productieversies van de Q4 e-tron gaan werpen, is hier de Audi Q4 Sportback e-tron – want van elke SUV moet tegenwoordig een coupé-achtige tegenhanger komen. Volgens Audi is de auto die je hier ziet voor 90 procent gelijk aan de uiteindelijke productieversie.

De deurgrepen, de bumpers en de wielen zullen net iets veranderd worden voordat de e-tron naar de showrooms gaat. Logisch, want er is momenteel geen manier om in te stappen. De grote wielkasten, de vreemde spoiler achterop en de daklijn zouden dus blijven. Door de druppelvorm glijdt de elektrische SUV nét iets beter door de lucht dan de reguliere Q4 e-tron (-0,01 Cw).

Actieradius Audi Q4 Sportback e-tron

De actieradius van de versie met quattro-vierwielaandrijving moet zo’n 450 kilometer zijn, terwijl een achterwielaangedreven versie daar 50 kilometer bovenop doet. De accu is 82 kWh groot en ligt in de bodem van de auto. De snelste versie gaat van 0 naar 100 km/u in 6,3 seconden met een top van 180 km/u.

Voor het interieur gebruikt Audi een hoop gerecyclede materialen. Daarnaast is er de Audi Virtual Cockpit en een 12,3-inch aanraakscherm in het midden. Het head-up display maakt gebruik van augmented reality (daarom staat de a-stijl zo ver naar voren), waar we heel benieuwd naar zijn.

Releasedatum Audi Q4 Sportback e-tron

De elektrische SUV komt rond dezelfde tijd naar de showrooms als de reguliere Q4 e-tron. Hou rekening met de zomer van 2021, als het allemaal meezit. De prijzen zijn voor beide modellen nog niet bekend.

Reacties

Geef een reactie

(verplicht)