
Laten we beginnen met het leuke nieuws (niet iedereen zal het goed nieuws noemen): de V8 heeft de facelift van de Audi SQ8 overleefd. De vernieuwde Q8 en SQ8 krijgen iets ander bumperwerk, betere verlichting, nieuwe lakkleuren en een paar verse setjes velgen. Met welke motoren de Audi Q8 facelift naar Nederland komt, moet nog bekendgemaakt worden.
Voorop is de grille met honingraatstructuur nieuw en onder de achterbumper hangt een nieuwe diffuser. De achterlichten zijn iets bijgeschaafd en kunnen met oled besteld worden. Voorop monteert Audi HD Matrix-koplampen met 24 individuele ledjes. Zo kiest de auto wat hij wel of niet verlicht op de weg. In de boordcomputer kun je kiezen uit vier verschillende patroontjes.
De Audi SQ8 krijgt ook een facelift



De eerste elektrische SUV van Audi heet tegenwoordig Q8 e-tron, waardoor je de Q8 nu zowel als een EV als een V8 kunt bestellen. De achtcilinder met twee turbo’s in de Audi SQ8 produceert 507 pk en zorgt voor een 0-100-tijd van 4,1 seconden. De topsnelheid is 250 km/u. Als je rustig aan doet, schakelt de auto de helft van zijn cilinders uit voor een iets vriendelijker verbruik.
Vind je de zilveren grille niets? Dan kun je gaan voor het Black- of Black Plus-pakket. Dan worden de lijsten rond de ramen en de grille hoogglanszwart. De kleuren Sakhir Gold, Ascari Blue en Chili Red zijn nieuw voor de facelift. Om het af te maken mag je nadenken over welke van de vijf nieuwe velgsets je wilt. De velgmaten gaan van 21 tot 23 inch.
Tot slot is het infotainmentsysteem geüpdatet met meer apps en ‘verbluffende HD-kwaliteit’. Verdere prijzen en specificaties van de Audi Q8 facelift worden op een later moment bekendgemaakt.
NIEUWSBRIEF
Het laatste autonieuws, de meest recente tests en exclusieve auto-content rechtstreeks in je mailbox. En als je wilt kunnen wij je ook op de hoogte houden van aanbiedingen van onze partners.
Eén reactie op “Dit is er veranderd aan de vernieuwde Audi Q8 en SQ8”
Geef een reactie Reactie annuleren
Meer van TopGear


Abt geeft je Audi Q8 een bozer gezicht en 70 pk extra

Audi wil vroegtijdig stoppen met de elektrische Q8 (en dat heeft grote gevolgen in België)

Audi RS Q8 Performance is de snelste SUV op de Nürburgring Nordschleife

De V8 van de Audi RS Q8 Performance is de sterkste benzinemotor van Audi Sport ooit

Je kunt de Audi Q8 nu ook als brute Edition Dakar bestellen

Eindelijk heeft Audi een auto in Nederland die mensen gaan kopen

Politie plukt paarse Audi RS 3 van de weg die vier keer zo luid is als toegestaan

Dit zijn zes betaalbare hatchbacks die veel sneller zijn dan dat ze eruit zien

Een van de mooiste Audi’s van dit moment is tweedehands wel heel goedkoop aan het worden

Dit is de nieuwe (en prachtige) Audi A6 – en hij heeft niet de motor die je zou verwachten

Audi RS Q8 Performance: zo rijdt de sterkste Audi met verbrandingsmotor

Audi S6 en SQ8 met groepskorting

Abt Audi SQ8: 970 Nm koppel

Audi SQ8: prijs is bekend

’Audi SQ8 kan prima driften’

Parkeren in een kleine parkeergarage wordt op deze manier extra lastig

De enorme lengte van de nieuwste Cadillac is niet eens het grootste probleem voor Nederland

BMW X7 Nishiki Lounge: geen sportpakket, wel een bijzonder interieur

Lexus LX500d Overtrail: de Japanners maken stiekem nog altijd diesels

Lexus maakte al onverwoestbare auto’s, maar waarschijnlijk is dit de meest onverwoestbare tot nu toe

De gigantische Hyundai Ioniq 9 is nog iets groter dan de Kia EV9 (en hij komt naar Nederland)

Eindelijk heeft Audi een auto in Nederland die mensen gaan kopen

Mercedes betaalt half miljoen euro aan werknemers om niet te hoeven werken

Waarom je eigenlijk altijd grotere wielen achteraf moet monteren in Nederland

Hoe Mercedes er ooit (per ongeluk) voor zorgde dat Volkswagen 2 miljard euro verloor

Komt Volkswagen met een eigen (betaalbare) concurrent voor de Mercedes G-klasse?

Nieuwe Mercedes CLA weegt leeg meer dan dikke S-Klasse

Eindelijk heeft Audi een auto in Nederland die mensen gaan kopen

De bijna goedkoopste EV van Nederland wordt nu ook een van de dikste

De gaafste benzinemotor van de afgelopen 20 jaar komt terug

Mercedes betaalt half miljoen euro aan werknemers om niet te hoeven werken

Waarom je eigenlijk altijd grotere wielen achteraf moet monteren in Nederland

De achterzijde begint steeds meer op een Lamborghini Urus te lijken.