
Het is allang niet vreemd meer dat je voor iets dat lichter en kaler is, meer moet betalen. Porsche heeft dat tot een kunst verheven, en nu doet ook Audi vrolijk mee: de nieuwe R8 GT, 100 kg lichter en 35 pk sterker, moet in Nederland bijna 45.000 euro extra opbrengen bovenop de prijs van een standaard R8 V10.
Even je geheugen opfrissen: de R8 GT zit vol met dunner staal, glasvezelversterking en koolstofvezel. In het interieur vind je speciale sportstoelen, en alcantara zo ver het oog reikt. De GT heeft altijd de R-tronic-transmissie aan boord en gaat daarmee van 0 naar 100 in 3,6 seconden. De acceleratie stopt pas bij 320 km/u.
Er zullen slechts 333 exemplaren van de R8 GT gebouwd worden. Vanaf maandag is ie te bestellen, maar voor 2011 hoef je ‘m dan niet op je oprit te verwachten.
TopGear nieuwsbrief
Het laatste autonieuws, de meest recente tests en exclusieve auto-content rechtstreeks in je mailbox.
Meer van TopGear


We nemen afscheid van de Audi R8 en de V10 (met een zeer bekende oude R8)

Huil zachtjes: Deze R8 GT RWD krijgt de allerlaatste V10 van Audi ooit

Kerel bouwt Audi A4 van 700 euro om tot geloofwaardige Audi R8

De Audi R8 heeft een hilarisch (en onnodig) lange handleiding

De Audi R8 V10 Performance RWD heeft 570 pk op de achterwielen, maar snel zul je niet crashen

Audi zet nu al eerste stappen om het Mercedes moeilijk te gaan maken in de F1

De Audi RS 6 e-tron is een grote jongen en komt in 2024



Audi presenteert de Activesphere: deels luxe crossover, deels pick-up


Wat is de beste auto voor een achtervolging? De Audi RS 3, Dodge Hellcat of de Ford F-150 Raptor?


Kerel speelt agentje in Audi van zijn vader, komt echte politie-Audi tegen


Pechvogel vindt zijn Audi RS 3 bedolven onder de modder terug bij autobedrijf


Ferrari 296 GTS review: Is de 296 als cabrio net zo fenomenaal?


Dit kost het als je de sleutel van je Bugatti Chiron kwijtraakt


Dit is de Nederlandse prijs van de Lucid Air Grand Touring



Deze Mercedes SLR McLaren Stirling Moss gaat zo goed als nieuw onder de hamer


Carlos Sainz Jr. vervangt na 10 jaar zijn Golf GTI door een Ferrari 812 Competizione


De oude Le Mans-kleuren van Bugatti staan de Centodieci erg goed



BMW Nederland roept elektrische auto’s terug (om een onverwachtse reden)



Bedrijfswagens van BMW? Nee, een pick-up gaat er voorlopig niet komen


Duitse minister van milieu kritisch over E10-brandstof: ‘Planten horen niet in de benzinetank’



De Audi RS 6 e-tron is een grote jongen en komt in 2024



Audi presenteert de Activesphere: deels luxe crossover, deels pick-up



Deze Mercedes SLR McLaren Stirling Moss gaat zo goed als nieuw onder de hamer


Brengt een drone je straks McDonald’s in de file? Daar wordt aan gewerkt


Lamborghini gaat de komende zes jaar geen elektrische supercar maken



BMW Nederland roept elektrische auto’s terug (om een onverwachtse reden)


Na Tesla verlaagt ook Ford de prijzen, maar in Nederland zit het net even anders



Bedrijfswagens van BMW? Nee, een pick-up gaat er voorlopig niet komen


Reacties