Tuners wereldwijd verklaarden al massaal de oorlog aan de bodemspeling van de nieuwe Audi RS 6. Abt en Wheelsandmore lieten de nodige millimeters verdwijnen terwijl het vermogen toenam. In het geval van Wheelsandmore zelfs tot meer dan 1.000 pk. Deze blauwe Audi RS 6 C8 is waarschijnlijk de laagste ter wereld, maar niet door toedoen van een tuner. Dit is de test-Audi van onze Engelse TG-collega’s, en er is iets mee aan de hand.

Op een ochtend vond de betreffende testredacteur dat de 22-inch wielen van de RS 6 wel erg diep weggestopt waren in de wielkasten. Een foutmelding op het dashboard bevestigde het vermoeden: er is iets mis met de luchtvering. De luchtpomp werkt nog wel, dus als de auto draait, pompt het systeem de balgen wel vol, maar zodra de auto stilstaat, begint hij te zakken. Na een paar uur staat de stationwagen al wat lager, maar na een paar dagen rust de ruim 2.000 kilo aan prestatieblik op de banden.

Gebruikers op Twitter zijn ervan overtuigd dat er een lek zit in het luchtveringssysteem, en dat lijkt aannemelijk. Het schijnt vaker voor te komen bij A6 Allroads en A8’en. Misschien interessant om te weten voor wie over tien of twintig jaar een Audi RS 6 op de kop wil tikken: let even goed op de luchtvering, dit kan een dure reparatie zijn.

Reacties

  • Chris Jansen heeft op 19 mei 2020 geschreven:

    Weer van die Duitse rommel, niet kopen dus.

    Reageer

Geef een reactie

(verplicht)