
Tuners wereldwijd verklaarden al massaal de oorlog aan de bodemspeling van de nieuwe Audi RS 6. Abt en Wheelsandmore lieten de nodige millimeters verdwijnen terwijl het vermogen toenam. In het geval van Wheelsandmore zelfs tot meer dan 1.000 pk. Deze blauwe Audi RS 6 C8 is waarschijnlijk de laagste ter wereld, maar niet door toedoen van een tuner. Dit is de test-Audi van onze Engelse TG-collega’s, en er is iets mee aan de hand.
Op een ochtend vond de betreffende testredacteur dat de 22-inch wielen van de RS 6 wel erg diep weggestopt waren in de wielkasten. Een foutmelding op het dashboard bevestigde het vermoeden: er is iets mis met de luchtvering. De luchtpomp werkt nog wel, dus als de auto draait, pompt het systeem de balgen wel vol, maar zodra de auto stilstaat, begint hij te zakken. Na een paar uur staat de stationwagen al wat lager, maar na een paar dagen rust de ruim 2.000 kilo aan prestatieblik op de banden.
Gebruikers op Twitter zijn ervan overtuigd dat er een lek zit in het luchtveringssysteem, en dat lijkt aannemelijk. Het schijnt vaker voor te komen bij A6 Allroads en A8’en. Misschien interessant om te weten voor wie over tien of twintig jaar een Audi RS 6 op de kop wil tikken: let even goed op de luchtvering, dit kan een dure reparatie zijn.
Eén reactie op “Audi RS 6 verlaagd? Nope, is stuk”
Laat een antwoord achter aan Chris Jansen Reactie annuleren


De stijlvolste Audi RS 6 had een foute eigenaar en kan nu van jou zijn (voor weinig?)

Hoe je met heel weinig moeite een miskoop kunt voorkomen bij een tweedehandsauto

Dit lijkt de saaiste Audi A6 die je nu kunt kopen, maar toch wil je hem hebben

De nieuwe Audi A6 (2025) is er nu ook als sedan, maar deze wil je nu nóg niet bestellen

Dit is de nieuwe (en prachtige) Audi A6 – en hij heeft niet de motor die je zou verwachten

Met de nieuwe Audi Q3 hoef je eigenlijk nooit meer te tanken

Dit lijkt misschien op een neppe RS 4, maar hij is echt door Audi gebouwd (en kost een stuk minder)

Is de nieuwe Audi A5 Avant de moeite waard om er een SUV voor te laten staan? (review)

Je verwacht het niet, maar deze bijna nieuwe Audi A8 (met W12) is nu ineens een heel verstandige aankoop

Audi vindt de stengel achter het stuur opnieuw uit – zo werkt de nieuwe richtingaanwijzer

Audi gelooft ineens minder in elektrische auto’s, gaat 10 jaar langer door met verbrandingsmotoren

De stijlvolste Audi RS 6 had een foute eigenaar en kan nu van jou zijn (voor weinig?)

Het is onmogelijk om te ontsnappen aan deze methode om hardrijders te pakken (behalve met een cabriolet)

Deze Audi RS 6 werd geveild door de overheid, en staat nu bij een bekend (of berucht?) adresje

Koopje? Zo kun jij met een leuke korting de Audi RS 6 GT kopen

Audi gaat zelf aan de tuning en komt met de dikste RS 6 tot nu toe

Dit is jouw kans om (voor weinig?) een Audi RS 6 te kopen met een bijzondere afkomst

Is zo’n superchique Mercedes CLS Shooting Brake (X218) na 13 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

Deze onopvallende BMW 5-serie heeft meer vermogen dan een Bugatti Veyron

Dit is de dikste BMW M5 Touring: 810 pk, maar dan wel met drie jaar garantie

Porsche lanceert relevante modellen voor Nederland, met een nogal tegenstrijdige naam

Dit zijn de eerste foto’s van de nieuwe snelle Mercedes van de politie (die de Audi A6 vervangt)

Is de nieuwe Audi A5 Avant de moeite waard om er een SUV voor te laten staan? (review)

Met de nieuwe Audi Q3 hoef je eigenlijk nooit meer te tanken

Is zo’n superchique Mercedes CLS Shooting Brake (X218) na 13 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

Met deze AMG met vijfcilinder kun je makkelijk 1.000 kilometer op een tank halen

Voor een paar duizend euro maak je de goedkoopste Porsche 911 net zo snel als de duurste

Zo klinkt het als je voor 5.000 euro een Volkswagen Phaeton W12 koopt en de dempers verwijdert

Duitse ANWB legt uit hoe vakantiegangers 57 cent per liter (!) kunnen besparen bij tanken

Met de nieuwe Audi Q3 hoef je eigenlijk nooit meer te tanken

De Europese Unie wil dat alle auto’s van de zaak en huurauto’s verplicht elektrisch zijn

Groot automerk lijdt miljarden verlies, hoe komt dat eigenlijk?

De op-een-na grootste automarkt ter wereld doet niet meer aan uitstootregels, en dat is slecht nieuws voor Tesla

In jouw toekomstige auto is het stuur niet fysiek verbonden met de wielen – is dat niet gevaarlijk?

Weer van die Duitse rommel, niet kopen dus.