Als je een regelmatige gebruiker bent van dit ding dat we Het Internet noemen, weet je ongetwijfeld inmiddels dat Ken Block een Audi-man is geworden. Als je nog bewijs zocht dat Ć”lles te koop is voor het juiste bedrag, hier is het. De Duitsers hebben zelfs een auto gebouwd voor zijn aankomende Elektrikhana – de S1 Hoonitron.

Maar wat zou meneer Block dagelijks rijden nu hij afscheid heeft genomen van Ford? Welnu, hier is je antwoord: een licht aangepaste Audi RS e-tron GT. De elektrische sedan is stralend wit met witte Rotiform NGO-wielen. En kijk ook eens naar die AeroDiscs over de voorwielen. Vinden we leuk.

Met spulletjes voor de wintersport

Kennelijk houdt Ken, van oorsprong skateboarder, ook van extreme sporten (wie had dat kunnen raden?). Dus hij heeft een versierde Audi-dakkoffer om zijn snowboarduitrusting in op te bergen. Het geheel ziet er vooral heel cool uit. Hopelijk zijn er genoeg laadpunten in de bergen van Utah.

De Audi RS e-tron GT van Ken Block is niet sneller

Voor zover wij weten, is er motorisch niets aan de Audi RS e-tron GT van Ken Block gedaan. Dat zou betekenen dat de elektrische Audi nog altijd 646 pk en 830 Nm produceert. De 0-100-tijd blijft 3,3 seconden en de top is 250 km/u. We zijn benieuwd wat de AeroDiscs en de verlaging doen voor de actieradius – genoeg om de luchtweerstand van de dakkoffer te compenseren? Ja, dit zijn de vragen die performance-gekkies nu bezighouden.

Reacties

Geef een reactie

(verplicht)