De Nederlandse importeur zat er niet zo gek veel naast. Tijdens de perspresentatie van de nieuwe S4 vorige maand werd als richtprijs zo’n 70 mille gegeven. En dat klopt dus vrij aardig, nu we de definitieve prijslijst onder ogen krijgen.
 
Ben je in de markt voor de S4, dan dien je namelijk rekening te houden met een bedrag van 71.055 euro. De Avant is 2.570 euro duurder. En wat mag je zoal verwachten voor dit bedrag? Nou, helaas geen V8 meer, maar een geblazen V6 met 333 pk en 440 Nm aan koppel. Goed voor nog meer spektakel? Nee, dat niet. Maar hij is wel een stuk sneller en fors zuiniger. In 5,1 seconden zit ie al aan de honderd en de topsnelheid is elektronisch begrensd op 250 km/u.
 
Tot de standaarduitrusting behoren onder meer xenon koplampen met de onvermijdelijke LED-slinger, diezelfde lichtdiodes zien we trouwens ook in de achterlichten, lichtmetalen wielen maatje 18-inch en nog een regen- en lichtsensor. De optielijst bestaat -zoals we gewend zijn van de fabrikant- uit een compleet boekwerk, waarop zaken prijken als een Pro Line-uitvoering (4 mille) en het Drive Select, waarbij je de afstemming van vering en demping, de mate van stuurbekrachtiging, de reactiesnelheid op het gaspedaal en de schakelmomenten (bij S tronic-transmissie) kunt instellen.
 
De S4 rolt standaard uit de fabriek met een handgeschakelde zesbak, maar kan ook met de zeventraps flipperbak (S tronic) geleverd worden. In dat geval kost de sedan 72.175 euro en de Avant S Tronic 74.875 euro. De S4 is per direct te bestellen.

Reacties

Meer van TopGear