
In Genève komt Audi met een conceptcar die een vierdeurs sedanversie van de A3 moet voorstellen, maar ondertussen ook stiekem aangeeft hoe de ‘gewone’ nieuwe A3 er uit gaat zien.
Het is niet dat wij zo enorm op kleine sedans zitten te wachten, maar in veel andere markten ziet men een hoop kansen voor een premium Jetta. Zeker in deze vorm: de A3 concept beschikt over een vijfcilinder turbomotor met 408 pk en, een zeventraps S tronic-tranmissie en uiteraard quattro-vierwielaandrijving. Het karretje is slechts 4,44 meter lang, en past daarmee perfect in de downsizing-trend: meer power en luxe in minder auto.
We zijn benieuwd naar de echte foto’s. Zo op deze tekeningen lijkt de A3 concept in ieder geval niet direct een nauwkeurige 90-procents-kopie van andere Audi’s te zijn. En dat is een groot pluspunt.
NIEUWSBRIEF
Het laatste autonieuws, de meest recente tests en exclusieve auto-content rechtstreeks in je mailbox. En als je wilt kunnen wij je ook op de hoogte houden van aanbiedingen van onze partners.
Meer van TopGear



Haters zullen zeggen dat dit de echte reden is waarom Audi’s quattro hebben


Wat is de beste auto voor een achtervolging? De Audi RS 3, Dodge Hellcat of de Ford F-150 Raptor?


Pechvogel vindt zijn Audi RS 3 bedolven onder de modder terug bij autobedrijf


Speed Week 2022: op roadtrip naar Tsjechië met een M4 CSL, GT4 RS en meer


De nieuwe Audi RS 3 Performance krijgt de sterkste vijfcilinder van het merk ooit




Kooptip: Je ziet vast wel wie de vorige eigenaar was van deze ‘super dikke Audi’


Waarom we de vernieuwde Audi S6 in Nederland niet mogen hebben


Zit de wereld nog te wachten op nóg een omgebouwde Audi RS 6 van Abt?


Man vergeet AirTag in gecrashte auto en vindt zijn Audi in Polen terug


Waarom de Audi S1 Hoonitron de beste elektrische racer van dit moment is



Koop jij de bekendste Audi RS 3 van Nederland bij de overheid?




Kooptip: Je ziet vast wel wie de vorige eigenaar was van deze ‘super dikke Audi’



De nieuwe Volkswagen ID. Buzz voor 7 personen is de versie die je wilt



Dit is het nieuwe logo van Porsche (en er is best wat veranderd, als je goed kijkt)


De nieuwe Mercedes-AMG C 63 zonder V8-motor is ook nog duurder


Waarom deze speciale Golf R 333 (van een tonnetje) eigenlijk niet zo bijzonder is


Wachten aan de laadpaal is straks geen straf met 190 games in de BMW i5




Kooptip: Je ziet vast wel wie de vorige eigenaar was van deze ‘super dikke Audi’



De nieuwe Volkswagen ID. Buzz voor 7 personen is de versie die je wilt


Deze Lancia Delta Evo-rallyauto is volledig elektrisch (0-100 in 1,8 s)


Deze interessante ‘windtunnel’ werkt juist zo goed omdat er géén wind staat


Waarom Subaru in Nederland bijna zo exclusief is als Rolls-Royce



Reacties