
De Audi TT was toen ie exact 20 jaar geleden geïntroduceerd werd al een mal ding. Extra mal werd ie met het befaamde honkbalhandschoen-interieur. In positieve zin. Dat was de eerste generatie. Het interieur verdween op de huidige generatie TT, maar komt nu terug met de facelift.
Voor zijn verjaardag krijgt de Audi TT een facelift én een speciale uitvoering, waarvan Audi 999 exemplaren bouwt. Het feestnummer krijgt Mokassinbruin leer met Panuka-contraststiksels. De ’20 Years’ krijgt diverse badges en is leverbaar als Coupé en Roadster.
Wat is er anders aan de Audi TT-facelift?
Volgens Audi is de TT-facelift ‘direct herkenbaar’ aan zijn nieuwe singleframe-grille en grotere luchtinlaten. De vernieuwde sportauto staat standaard op 17-inch wielen, maar is optioneel ook leverbaar met 18-, 19- en 20-inch spul.
Geen diesels meer
De Audi TT-facelift komt met twee TFSI-motoren., een met 197 pk en een met 245 pk. Je kunt kiezen uit een handbak en een automaat. De Audi TTS komt met een 306-pk benzinemotor en is enkel leverbaar met automaat. In 4,8 seconden sprint ie naar 100 km/u.
Meer van TopGear


Audi TT (2024) vs Audi TT (1999): Dit hebben de eerste en laatste Audi TT gemeen

Is dit dan echt de laatste uitvoering van de Audi TT?

Rust in vrede: De Audi TT krijgt een speciale Final Edition

Audi TT RS Iconic Edition krijgt een dikke bodykit vanuit de fabriek

Audi TT RS Roadster

Dit lijkt misschien op een neppe RS 4, maar hij is echt door Audi gebouwd (en kost een stuk minder)

Is de nieuwe Audi A5 Avant de moeite waard om er een SUV voor te laten staan? (review)

Je verwacht het niet, maar deze bijna nieuwe Audi A8 (met W12) is nu ineens een heel verstandige aankoop

Audi vindt de stengel achter het stuur opnieuw uit – zo werkt de nieuwe richtingaanwijzer

Audi gelooft ineens minder in elektrische auto’s, gaat 10 jaar langer door met verbrandingsmotoren

Met de nieuwe Audi Q3 hoef je eigenlijk nooit meer te tanken

De Porsche 911 Turbo 50 Years kost een ton meer dan een gewone, is ie dat waard? (review)

Deze geliefde Ferrari kost minder dan een nieuwe Volkswagen Golf R

Worden er eigenlijk nog sportauto’s verkocht in Nederland? Dit zeggen de verkoopcijfers

Hoe rijdt de mooiste en duurste Alfa Romeo van dit moment?

De Maserati MCPura is de nieuwe supercar van de Italianen (maar hij komt ons wel erg bekend voor)

Aston Martin V8 Vantage S: het kleine model, maar dan met de sterkste motor

Deze onopvallende BMW 5-serie heeft meer vermogen dan een Bugatti Veyron

Mercedes CLA Shooting Brake: station die 761 km op een volle accu haalt

In deze populairste elektrische Volkswagen gaan de buren denken dat je gewoon een benzinemotor hebt

De Porsche 911 Turbo 50 Years kost een ton meer dan een gewone, is ie dat waard? (review)

Dit is de dikste BMW M5 Touring: 810 pk, maar dan wel met drie jaar garantie

Als je de komende jaren nog een diesel wil rijden, hebben we (heel) goed nieuws

Deze nieuwe wetswijziging lijkt heel goed nieuws voor campers, maar er is een addertje

Onderzoekers vinden manier om autobanden veel sterker te maken, maar gaan het expres niet doen

Deze onopvallende BMW 5-serie heeft meer vermogen dan een Bugatti Veyron

Er is één (betaalbare) benzineauto die nog veel betrouwbaarder blijkt dan een Toyota

Wat betekenen de nieuwe belastingplannen voor de dieselauto in Nederland?
