
De Audi TT was toen ie exact 20 jaar geleden geïntroduceerd werd al een mal ding. Extra mal werd ie met het befaamde honkbalhandschoen-interieur. In positieve zin. Dat was de eerste generatie. Het interieur verdween op de huidige generatie TT, maar komt nu terug met de facelift.
Voor zijn verjaardag krijgt de Audi TT een facelift én een speciale uitvoering, waarvan Audi 999 exemplaren bouwt. Het feestnummer krijgt Mokassinbruin leer met Panuka-contraststiksels. De ’20 Years’ krijgt diverse badges en is leverbaar als Coupé en Roadster.
Wat is er anders aan de Audi TT-facelift?
Volgens Audi is de TT-facelift ‘direct herkenbaar’ aan zijn nieuwe singleframe-grille en grotere luchtinlaten. De vernieuwde sportauto staat standaard op 17-inch wielen, maar is optioneel ook leverbaar met 18-, 19- en 20-inch spul.
Geen diesels meer
De Audi TT-facelift komt met twee TFSI-motoren., een met 197 pk en een met 245 pk. Je kunt kiezen uit een handbak en een automaat. De Audi TTS komt met een 306-pk benzinemotor en is enkel leverbaar met automaat. In 4,8 seconden sprint ie naar 100 km/u.
Meer van TopGear


Audi TT (2024) vs Audi TT (1999): Dit hebben de eerste en laatste Audi TT gemeen

Is dit dan echt de laatste uitvoering van de Audi TT?

Rust in vrede: De Audi TT krijgt een speciale Final Edition

Audi TT RS Iconic Edition krijgt een dikke bodykit vanuit de fabriek

Audi TT RS Roadster

Waarom je de Macan niet een dure Audi met een Porsche-koets mag noemen

Is zo’n briljante Audi R8 na 19 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

Opvallend: deze snelle Audi is in Nederland nu aanzienlijk goedkoper dan in Duitsland

Deze toffe Audi kun je helemaal gratis rijden (als je het slim aanpakt)

Audi A6 e-hybrid maakt de benzineversies compleet overbodig

De stijlvolste Audi RS 6 had een foute eigenaar en kan nu van jou zijn (voor weinig?)

Komt er nog een Bugatti Tourbillon zonder hybride aandrijflijn?

Waarom de nieuwe Bugatti Tourbillon geen turbo’s heeft (terwijl de Chiron er vier had)

Waarom de baas van Bugatti nog nooit in de Bolide met 1.600 pk heeft gereden

Een van de coolste BMW’s ooit lijkt (deze week) een comeback te maken

Van deze toffe auto was je allang vergeten dat ie bestond, maar hij is nu verrassend betaalbaar

Ga even zitten, er is slecht nieuws: de eerste elektrische Ferrari wordt niet dit jaar onthuld

Hoe goed is een Opel Calibra Turbo uit 1992 als je hem vandaag rijdt?

De grote baas van Bugatti rijdt een oude VW Golf, maar als je de auto ziet, snap je gelijk waarom

Op deze manier proberen Duitse tankstations de boel te neppen (dus goed opletten)

In Amerika kijken ze je heel raar aan als je dit een Volkswagen Golf noemt

Dit betaal je in Nederland voor de lichtste en krachtigste BMW M2 van dit moment

Deze oersaaie (en spotgoedkope) Passat heeft stiekem een van de coolste Volkswagen-motoren ooit

Waarom het een goed idee kan zijn om deze maand nog snel je (niet verlopen) rijbewijs te verlengen

Moet je nou wel of niet oppassen voor ‘Super 95’ bij Duitse tankstations?

Waarom sommige mensen hun bluetooth uitzetten voordat ze (te) hard gaan rijden

Het einde van Audi? Als je alleen naar deze cijfers kijkt, kan Volkswagen beter stoppen met het merk

In het buitenland kun je straks een snelheidsbord met groene rand tegenkomen – dit betekent het
