
De Audi TT was toen ie exact 20 jaar geleden geïntroduceerd werd al een mal ding. Extra mal werd ie met het befaamde honkbalhandschoen-interieur. In positieve zin. Dat was de eerste generatie. Het interieur verdween op de huidige generatie TT, maar komt nu terug met de facelift.
Voor zijn verjaardag krijgt de Audi TT een facelift én een speciale uitvoering, waarvan Audi 999 exemplaren bouwt. Het feestnummer krijgt Mokassinbruin leer met Panuka-contraststiksels. De ’20 Years’ krijgt diverse badges en is leverbaar als Coupé en Roadster.
Wat is er anders aan de Audi TT-facelift?
Volgens Audi is de TT-facelift ‘direct herkenbaar’ aan zijn nieuwe singleframe-grille en grotere luchtinlaten. De vernieuwde sportauto staat standaard op 17-inch wielen, maar is optioneel ook leverbaar met 18-, 19- en 20-inch spul.
Geen diesels meer
De Audi TT-facelift komt met twee TFSI-motoren., een met 197 pk en een met 245 pk. Je kunt kiezen uit een handbak en een automaat. De Audi TTS komt met een 306-pk benzinemotor en is enkel leverbaar met automaat. In 4,8 seconden sprint ie naar 100 km/u.
Meer van TopGear


Audi TT (2024) vs Audi TT (1999): Dit hebben de eerste en laatste Audi TT gemeen

Is dit dan echt de laatste uitvoering van de Audi TT?

Rust in vrede: De Audi TT krijgt een speciale Final Edition

Audi TT RS Iconic Edition krijgt een dikke bodykit vanuit de fabriek

Audi TT RS Roadster

Audi vindt de stengel achter het stuur opnieuw uit – zo werkt de nieuwe richtingaanwijzer

Audi gelooft ineens minder in elektrische auto’s, gaat 10 jaar langer door met verbrandingsmotoren

Met de nieuwe Audi Q3 hoef je eigenlijk nooit meer te tanken

Dit is de nieuwe auto van Koning Willem-Alexander (en die is bijzonderder dan het lijkt)

Waarom je de Macan niet een dure Audi met een Porsche-koets mag noemen

Is zo’n briljante Audi R8 na 19 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

Het wordt binnenkort een heel stuk aantrekkelijker om een oude Honda NSX te kopen

Deze schitterende Jaguar heeft een bijzondere verrassing onder de motorkap en het is geen elektromotor

Een van de (geflopte) droomauto’s van vroeger is nu extreem betaalbaar geworden

De Morgan Supersport gaat enorm met zijn tijd mee, maar rijdt het nog als een echte Morgan? (review)

Deze Porsche krijgt 272 pk extra maar de tuner is één belangrijk iets vergeten

Deze foute Mercedes ziet er waardeloos uit, maar is eigenlijk heel erg duur

Dat is lef hebben: deze veertig jaar oude Mercedes gaat 24 uur mishandeld worden

Porsche lanceert twee modellen waarvan de lak al 25.000 euro kost

BMW wil jou overtuigen om een elektrische auto te kopen door een benzinemotor toe te voegen

Volkswagen overweegt auto van formaatje Polo, maar dan met 400 pk (met hulp van een bekende)

Audi vindt de stengel achter het stuur opnieuw uit – zo werkt de nieuwe richtingaanwijzer

Dit rijdende kunstwerk met tentdak is smaakloos, maar haalt wel 250 km/u

Dat is lef hebben: deze veertig jaar oude Mercedes gaat 24 uur mishandeld worden

De nieuwe Golf GTI 50 Edition heeft 162,5 pk (per voorwiel) en is sneller dan de Golf R

Hier ga jij volgende week in de file staan door de NAVO-top (ook buiten Den Haag is het drama)

Porsche lanceert twee modellen waarvan de lak al 25.000 euro kost

Ken jij die schattige Lada Niva nog? Er is een nieuwe die 15.000 euro kost
