
De Audi TT was toen ie exact 20 jaar geleden geïntroduceerd werd al een mal ding. Extra mal werd ie met het befaamde honkbalhandschoen-interieur. In positieve zin. Dat was de eerste generatie. Het interieur verdween op de huidige generatie TT, maar komt nu terug met de facelift.
Voor zijn verjaardag krijgt de Audi TT een facelift én een speciale uitvoering, waarvan Audi 999 exemplaren bouwt. Het feestnummer krijgt Mokassinbruin leer met Panuka-contraststiksels. De ’20 Years’ krijgt diverse badges en is leverbaar als Coupé en Roadster.
Wat is er anders aan de Audi TT-facelift?
Volgens Audi is de TT-facelift ‘direct herkenbaar’ aan zijn nieuwe singleframe-grille en grotere luchtinlaten. De vernieuwde sportauto staat standaard op 17-inch wielen, maar is optioneel ook leverbaar met 18-, 19- en 20-inch spul.
Geen diesels meer
De Audi TT-facelift komt met twee TFSI-motoren., een met 197 pk en een met 245 pk. Je kunt kiezen uit een handbak en een automaat. De Audi TTS komt met een 306-pk benzinemotor en is enkel leverbaar met automaat. In 4,8 seconden sprint ie naar 100 km/u.
NIEUWSBRIEF
Het laatste autonieuws, de meest recente tests en exclusieve auto-content rechtstreeks in je mailbox. En als je wilt kunnen wij je ook op de hoogte houden van aanbiedingen van onze partners.
Meer van TopGear


Is dit dan echt de laatste uitvoering van de Audi TT?

Rust in vrede: De Audi TT krijgt een speciale Final Edition

Audi TT RS Iconic Edition krijgt een dikke bodykit vanuit de fabriek

Audi TT RS Roadster

POV: Audi TT RS op de Col de Turini

Dit zijn zes betaalbare hatchbacks die veel sneller zijn dan dat ze eruit zien

Een van de mooiste Audi’s van dit moment is tweedehands wel heel goedkoop aan het worden

Dit is de nieuwe (en prachtige) Audi A6 – en hij heeft niet de motor die je zou verwachten

Audi RS Q8 Performance: zo rijdt de sterkste Audi met verbrandingsmotor

Audi geeft toe: ‘Dit deden we vroeger veel beter dan nu, maar we komen weer terug’

Audi gaat ook dit mooie en sportieve model uit productie halen

Toyota haalt de Supra uit productie: dit betaalde een Nederlander voor het allerlaatste model

De Morgan Supersport is net zo duur als een Dacia Jogger (in de wegenbelasting)

Een van de mooiste Audi’s van dit moment is tweedehands wel heel goedkoop aan het worden

Ook al heb je heel veel geld, je kunt de Nissan GT-R niet meer bestellen

De nieuwe politie-Mustangs zijn opmerkelijk genoeg trager dan onze Mercedes-diesels

Is zo’n brute Nissan 370Z na 16 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

Hoe Mercedes er ooit (per ongeluk) voor zorgde dat Volkswagen 2 miljard euro verloor

Komt Volkswagen met een eigen (betaalbare) concurrent voor de Mercedes G-klasse?

Nieuwe Mercedes CLA weegt leeg meer dan dikke S-Klasse

De duurste Golf van Nederland kost meer dan een ton (en nee, niet in guldens)

De nieuwe Grandland rijdt weer als een echte Opel (review)

De duurste Porsche 911 ter wereld is strikt genomen geen Porsche, maar wel heel erg duur

Simpele EU-regel maakt het lastiger om uitlaten van motorfietsen luid te maken

Deze zeldzame Maserati (ja, echt) kende je nog niet en kan voor een leuk bedrag van jou zijn

Het Nederlandse wagenpark gaat waarschijnlijk nog ouder worden, en dat is alleen maar goed nieuws

Een van de coolste nieuwe auto’s van de afgelopen tijd kost nu tweedehands al geen drol meer

Toyota haalt de Supra uit productie: dit betaalde een Nederlander voor het allerlaatste model
