
Hee, een TT-achtig SUV-idee van Audi – hebben we dat niet al eens eerder gezien? Ja, is het antwoord, en wel een paar maanden geleden in Detroit. Toen noemde Audi het de Allroad Shooting Brake, deze keer is het de TT Offroad Concept. Ach, het houdt ze van de straat.
Er is wel een verschil tussen de Allroad Shooting Brake en de TT Offroad; de eerste had namelijk twee deuren, en deze vier. Voor de rest is het een feest der herkenning: coupé-achtige daklijn, hoog op de poten, veel led'jes, veel stoere accentjes, connectiviteit en bestuurdersassistentie tot aan je lippen, hybride aandrijflijn met een 2.0 TFSI benzinemotor, gecombineerd vermogen van 408 pk en 650 Nm aan koppel. Overigens heeft de TT Offroad nog wel een paar troeven: zo toont ie een nieuw draadloos oplaadconcept, waarbij de accu's via een magnetisch veld worden bijgeladen zodra de auto een bepaalde parkeerplaats op rolt. Ook zit er een radiografisch autootje in de kofferbak. Vet.
Je vraagt je wellicht af waarom Audi twee keer praktisch dezelfde conceptcar introduceert. Wij ook, al vatten we het toch vooral op als sterke hint: er komt een opgehoogde TT, en hij komt zeer binnenkort.
Meer van TopGear


Audi TT (2024) vs Audi TT (1999): Dit hebben de eerste en laatste Audi TT gemeen

Is dit dan echt de laatste uitvoering van de Audi TT?

Rust in vrede: De Audi TT krijgt een speciale Final Edition

Audi TT RS Iconic Edition krijgt een dikke bodykit vanuit de fabriek

Audi TT RS Roadster

Audi vindt de stengel achter het stuur opnieuw uit – zo werkt de nieuwe richtingaanwijzer

Audi gelooft ineens minder in elektrische auto’s, gaat 10 jaar langer door met verbrandingsmotoren

Met de nieuwe Audi Q3 hoef je eigenlijk nooit meer te tanken

Dit is de nieuwe auto van Koning Willem-Alexander (en die is bijzonderder dan het lijkt)

Waarom je de Macan niet een dure Audi met een Porsche-koets mag noemen

Is zo’n briljante Audi R8 na 19 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

Deze schitterende Jaguar heeft een bijzondere verrassing onder de motorkap en het is geen elektromotor

Een van de (geflopte) droomauto’s van vroeger is nu extreem betaalbaar geworden

De Morgan Supersport gaat enorm met zijn tijd mee, maar rijdt het nog als een echte Morgan? (review)

Deze Porsche krijgt 272 pk extra maar de tuner is één belangrijk iets vergeten

Deze foute Mercedes ziet er waardeloos uit, maar is eigenlijk heel erg duur

Lotus Emira Turbo is trager dan ooit, maar daardoor ook beter

Audi vindt de stengel achter het stuur opnieuw uit – zo werkt de nieuwe richtingaanwijzer

Dit rijdende kunstwerk met tentdak is smaakloos, maar haalt wel 250 km/u

Audi gelooft ineens minder in elektrische auto’s, gaat 10 jaar langer door met verbrandingsmotoren

Met de nieuwe Audi Q3 hoef je eigenlijk nooit meer te tanken

De BMW M5 is een stuk lichter geworden, maar dat gaat wel gepaard met lelijkheid

De snelste Volkswagen aller tijden is niet eens de duurste (of de sterkste)

Deze ruige camper kost net zoveel als een klein huis en je mag er (legaal) in wonen

Er is een (groot) land waar de Tesla Model Y ineens extreem goed verkoopt

Bandenmerk waarschuwt (serieus): vergeet geen zomerlucht in de banden te doen tijdens hittegolf

Er komt misschien een nieuw soort belasting op brandstof in Nederland: tot wel 45 cent per liter extra

Audi vindt de stengel achter het stuur opnieuw uit – zo werkt de nieuwe richtingaanwijzer
