
Als rechtgeaarde Nederlanders hebben wij best waardering voor initiatieven die de fiscus op het verkeerde been zetten. Zelfs wanneer je daarvoor een Audi TT gruwelijk moet mishandelen.
In dit geval maken we een uitstapje naar Denemarken, een land waar ze lachen om de toeslagen die wij in de vorm van BTW en BPM voor onze auto’s betalen. Voor een nieuwe auto betaal je in Denemarken ongeveer twee keer zoveel dan bij ons. Maar gelukkig kennen ook de Denen mazen in de wet waardoor je die torenhoge bijdrage aan de schatkist kunt omzeilen.
Je kunt bijvoorbeeld een bedrijfsauto kopen, waardoor je aanzienlijk minder belasting betaalt. Maar ja, wat moet je als als je je hart hebt verloren aan een Audi TT? Om even aan te geven hoe erg het is: een TT 2.0 TFSI met automatische zesbak kost bij ons net even meer dan 48.000 euro. In Denemarken moet je voor diezelfde auto een totaalbedrag van 85.500 euro overmaken. Dat wordt een stuk minder als je een TT koopt bij het bedrijf Eurobiler, want die maken er een heuse pick-up van. In plaats van een achterklep met kofferbak heeft deze een met aluminium traanplaat beklede laadbak. En dus is het een echte bedrijfswagen. Met een veel vriendelijker prijskaartje van ongeveer 50.000 euro.
De fabrikant ziet de TT pick-up kennelijk echt als pakezel, getuige de foto’s waarop de auto dienst doet voor schilders en bouwvakkers. En dat voor een auto die ooit is verkozen tot Gay Car of the Year…
Meer van TopGear


Audi TT (2024) vs Audi TT (1999): Dit hebben de eerste en laatste Audi TT gemeen

Is dit dan echt de laatste uitvoering van de Audi TT?

Rust in vrede: De Audi TT krijgt een speciale Final Edition

Audi TT RS Iconic Edition krijgt een dikke bodykit vanuit de fabriek

Audi TT RS Roadster

Is de nieuwe Audi A5 Avant de moeite waard om er een SUV voor te laten staan? (review)

Je verwacht het niet, maar deze bijna nieuwe Audi A8 (met W12) is nu ineens een heel verstandige aankoop

Audi vindt de stengel achter het stuur opnieuw uit – zo werkt de nieuwe richtingaanwijzer

Audi gelooft ineens minder in elektrische auto’s, gaat 10 jaar langer door met verbrandingsmotoren

Met de nieuwe Audi Q3 hoef je eigenlijk nooit meer te tanken

Dit is de nieuwe auto van Koning Willem-Alexander (en die is bijzonderder dan het lijkt)

Is de Porsche 911 Carrera GTS Cabrio precies de 911-versie die je moet hebben? (review)

Is de Ford Mustang GT met V8 die 81.051 euro aan belasting waard? (review)

Het wordt binnenkort een heel stuk aantrekkelijker om een oude Honda NSX te kopen

Deze schitterende Jaguar heeft een bijzondere verrassing onder de motorkap en het is geen elektromotor

Een van de (geflopte) droomauto’s van vroeger is nu extreem betaalbaar geworden

De Morgan Supersport gaat enorm met zijn tijd mee, maar rijdt het nog als een echte Morgan? (review)

Ondanks zijn prijs is de duurste auto in het Golf segment een enorm succes

Is de Porsche 911 Carrera GTS Cabrio precies de 911-versie die je moet hebben? (review)

Er is één (prijzige) optie die je altijd bij BMW moet bestellen, want het maakt je auto veel meer waard

Is de nieuwe Audi A5 Avant de moeite waard om er een SUV voor te laten staan? (review)

Humor: Deze dikke BMW heeft eigenlijk een piepklein motortje

Mercedes komt toch weer met een gloednieuwe V8-motor (en die gaat nooit meer uit productie)

Ondanks zijn prijs is de duurste auto in het Golf segment een enorm succes

Deze auto moet 20 miljoen opbrengen, maar heeft verweerde koplampen, is dat erg?

Sportieve Abarth met 185 pk kost verrassend weinig (en de Fiat-versie is nog goedkoper)

Elektrische auto’s maken de passagiers ziek, terwijl jij als bestuurder niets merkt

In deze gemeentes krijg je vanaf nu een boete als je met de verkeerde auto een zero-emissiezone in rijdt
