
De herfst lijkt niet de meest logische tijd om je cabriomodel te introduceren, maar in dit geval is Audi er gewoon vroeg bij: deze TT Roadster verschijnt begin volgend jaar in de showroom. Zodat je alvast iets hebt om naar uit te kijken tijdens de donkere dagen die ons te wachten staan.
Het goede nieuws: ook de nieuwe TT heeft weer een mooi stoffen dakje in plaats van zo'n te groot en te zwaar metalen klapgeval. Het gaat in tien seconden open of dicht bij snelheden tot 50 km/u, en nog belangrijker: het is gemaakt van spul dat kou en geluid net even beter buitenhoudt dan een standaard stoffen dakje. Audi beweert verder dat het heel vloeiend oogt, zonder dat je de stalen balkjes die het omhoog houden erdoorheen ziet priemen. Dat moeten we maar van ze aannemen, want foto's hebben ze er nog niet van vrijgegeven.
De TT Roadster weegt zo'n 90 kilo meer dan de de Coupé, met dank aan extra verstevigingen in naam van carrosserie-stijfheid. De aandrijflijnen zijn uiteraard dezelfde die je in de gesloten versie vindt: een 2.0 TDI (184 pk) of 2.0 TFSI (230 pk) met een handgeschakelde zesbak, of een S-tronic automaat en Quattro-vierwielaandrijving op sommige versies. Natuurlijk is er ook een TTS Roadster – in het geel op de foto's hierboven – die 310 pk uit z'n 2.0 TFSI-blok haalt (0-100 in 4,9 seconden in combinatie met S-tronic en Quattro), en zit er een TTRS in het verschiet die waarschijnlijk meer dan 340 pk zal krijgen.
De prijzen van de TT Roadster, die logischerwijs fractioneel hoger zullen liggen dan die van de Coupé, worden later bekendgemaakt.
NIEUWSBRIEF
Het laatste autonieuws, de meest recente tests en exclusieve auto-content rechtstreeks in je mailbox. En als je wilt kunnen wij je ook op de hoogte houden van aanbiedingen van onze partners.
Meer van TopGear


Is dit dan echt de laatste uitvoering van de Audi TT?

Rust in vrede: De Audi TT krijgt een speciale Final Edition

Audi TT RS Iconic Edition krijgt een dikke bodykit vanuit de fabriek

Audi TT RS Roadster

POV: Audi TT RS op de Col de Turini

Een van de mooiste Audi’s van dit moment is tweedehands wel heel goedkoop aan het worden

Dit is de nieuwe (en prachtige) Audi A6 – en hij heeft niet de motor die je zou verwachten

Audi RS Q8 Performance: zo rijdt de sterkste Audi met verbrandingsmotor

Audi geeft toe: ‘Dit deden we vroeger veel beter dan nu, maar we komen weer terug’

Audi gaat ook dit mooie en sportieve model uit productie halen

De V8 leeft bij Audi: nieuwe RS 6 krijgt aandrijflijn van de Lamborghini Urus

De Morgan Supersport is net zo duur als een Dacia Jogger (in de wegenbelasting)

Een van de mooiste Audi’s van dit moment is tweedehands wel heel goedkoop aan het worden

Ook al heb je heel veel geld, je kunt de Nissan GT-R niet meer bestellen

De nieuwe politie-Mustangs zijn opmerkelijk genoeg trager dan onze Mercedes-diesels

Is zo’n brute Nissan 370Z na 16 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

Eindelijk is er een krachtigere Mazda MX-5 en hij gaat nog in productie ook

De nieuwe Grandland rijdt weer als een echte Opel (review)

De duurste Porsche 911 ter wereld is strikt genomen geen Porsche, maar wel heel erg duur

Is de nieuwe Volkswagen Tayron de opgerekte crossover die je moet hebben? (review)

Is zo’n supersnelle Mercedes A 45 AMG na 12 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

Waarom deze oude VW Golf met verkleurde bumpers 18.500 (!) euro moet kosten

Een van de leukste ‘normale’ auto’s van Nederland gaat binnenkort uit productie

Dit is de Volvo met de hoogste kilometerstand van Nederland die je nu (met garantie) kunt kopen

Nederlanders schamen zich niet echt voor een Tesla, zijn wel voorzichtig met Chinese EVs

De Longbow Roadster is een bloedmooie sportwagen die opzettelijk zo is genoemd om Elon Musk te irriteren

Dit ooit grote merk stuurt medewerkers met vervroegd pensioen omdat mensen een EV willen

Vernieuwde Toyota bZ4x: gaan de Nederlanders hem nu wel kopen?
