
De herfst lijkt niet de meest logische tijd om je cabriomodel te introduceren, maar in dit geval is Audi er gewoon vroeg bij: deze TT Roadster verschijnt begin volgend jaar in de showroom. Zodat je alvast iets hebt om naar uit te kijken tijdens de donkere dagen die ons te wachten staan.
Het goede nieuws: ook de nieuwe TT heeft weer een mooi stoffen dakje in plaats van zo'n te groot en te zwaar metalen klapgeval. Het gaat in tien seconden open of dicht bij snelheden tot 50 km/u, en nog belangrijker: het is gemaakt van spul dat kou en geluid net even beter buitenhoudt dan een standaard stoffen dakje. Audi beweert verder dat het heel vloeiend oogt, zonder dat je de stalen balkjes die het omhoog houden erdoorheen ziet priemen. Dat moeten we maar van ze aannemen, want foto's hebben ze er nog niet van vrijgegeven.
De TT Roadster weegt zo'n 90 kilo meer dan de de Coupé, met dank aan extra verstevigingen in naam van carrosserie-stijfheid. De aandrijflijnen zijn uiteraard dezelfde die je in de gesloten versie vindt: een 2.0 TDI (184 pk) of 2.0 TFSI (230 pk) met een handgeschakelde zesbak, of een S-tronic automaat en Quattro-vierwielaandrijving op sommige versies. Natuurlijk is er ook een TTS Roadster – in het geel op de foto's hierboven – die 310 pk uit z'n 2.0 TFSI-blok haalt (0-100 in 4,9 seconden in combinatie met S-tronic en Quattro), en zit er een TTRS in het verschiet die waarschijnlijk meer dan 340 pk zal krijgen.
De prijzen van de TT Roadster, die logischerwijs fractioneel hoger zullen liggen dan die van de Coupé, worden later bekendgemaakt.
Meer van TopGear


Audi TT (2024) vs Audi TT (1999): Dit hebben de eerste en laatste Audi TT gemeen

Is dit dan echt de laatste uitvoering van de Audi TT?

Rust in vrede: De Audi TT krijgt een speciale Final Edition

Audi TT RS Iconic Edition krijgt een dikke bodykit vanuit de fabriek

Audi TT RS Roadster

Met de nieuwe Audi Q3 hoef je eigenlijk nooit meer te tanken

Dit lijkt misschien op een neppe RS 4, maar hij is echt door Audi gebouwd (en kost een stuk minder)

Is de nieuwe Audi A5 Avant de moeite waard om er een SUV voor te laten staan? (review)

Je verwacht het niet, maar deze bijna nieuwe Audi A8 (met W12) is nu ineens een heel verstandige aankoop

Audi vindt de stengel achter het stuur opnieuw uit – zo werkt de nieuwe richtingaanwijzer

Audi gelooft ineens minder in elektrische auto’s, gaat 10 jaar langer door met verbrandingsmotoren

De Brabus 1000 is sneller dan menig Ferrari, maar heeft nog één groot voordeel

Wie bouwt de beste cabrio met V8 – Ferrari of Aston Martin?

Deze nieuwe Lexus LC 500 Pinnacle Edition heeft misschien wel de minst mooie spoiler van dit moment

Voor een paar duizend euro maak je de goedkoopste Porsche 911 net zo snel als de duurste

Zo klinkt het als je voor 5.000 euro een Volkswagen Phaeton W12 koopt en de dempers verwijdert

De Porsche 911 Turbo 50 Years kost een ton meer dan een gewone, is ie dat waard? (review)

10 jaar lang was dit de bestverkochte auto van Nederland, gaat dat nu weer lukken?

Kan een lelijke auto mooier worden als je deze lelijker maakt?

Elektrische BMW’s gaan binnenkort geweldig klinken (zodat jij er ook een wilt kopen)

De Brabus 1000 is sneller dan menig Ferrari, maar heeft nog één groot voordeel

De BMW M5 (E39) had bijna niet die heerlijke V8 gehad – dit is het verhaal

Als je goedkoop boodschappen wil doen in Duitsland, heb je aan je rijbewijs niet voldoende

10 jaar lang was dit de bestverkochte auto van Nederland, gaat dat nu weer lukken?

Max Verstappen maakt toekomstplannen voor 2026 bekend: blijft hij bij Red Bull?

Nieuwe betaalbare Skoda stationwagon zal in Nederland extra interessant zijn

Kan een lelijke auto mooier worden als je deze lelijker maakt?

Op deze simpele wijze gaat Maserati eindelijk meer auto’s verkopen
