Met de R8 V10 GT RWD kondigde Audi gisteren de terminale toestand van de tiencilinder aan. En hoewel de grootste motor verdwijnt, is het sportieve label van Audi nog niet klaar om over te stappen op viercilinders, zoals AMG dat bijvoorbeeld wel doet. Voorlopig houdt Audi Sport het bij vijf-, zes- en achtcilinders.
Constatin Dressler, hoofd van productmarketing bij Audi Sport, vertelt tegen CNET: ‘Uiteraard elektrificeren we onze auto’s. Maar we doen geen viercilinders’. De uitspraak is een directe verwijzing naar de Mercedes-AMG C 63 S E Performance. De grootste concurrent van de Audi RS 4 kreeg wel een viercilinder.
Verwacht dus wel steeds meer hybrides vanuit Ingolstadt. Bijvoorbeeld een model van Audi met de aandrijflijn uit de Porsche Panamera Turbo S E-Hybrid of misschien wel een V6-PHEV. Het eerste RS-model van Audi dat überhaupt in aanmerking zou komen voor een viercilinder zou de RS 3 zijn, maar die is vorig jaar pas geïntroduceerd. De vijfcilinder daarin gaat voorlopig nog wel even mee.
Spider Willy heeft op 15 november 2022 geschreven:
Goed bezig Audi , ballen tonen !!!