Bang dat je gisteren iets gemist hebt qua autonieuws? Geen zorgen! Als ware redder in nood heeft TopGear een handig overzichtje met al het autonieuws van 10 oktober 2018 voor je gemaakt. Eentje waarmee jij binnen no-time weer op de hoogte bent en dus helemaal niets hoeft te missen, welteverstaan. Geniet ervan!
Geen enkel ander historisch model deelt zo veel karakteristieken met de huidige Giulia Q als deze Alfa Romeo 155 GTA Stradale. Helaas ging hij nooit in productie, maar de waanzinnige auto zal binnenkort geveild worden op de Bonhams-veiling in Padua, Italië, voor een geschat bedrag van 230.000 euro. En dan stellen wij onszelf de vraag: waarom is een Alfa uit 1993 net zoveel waard als een Ferrari 488 GTB (zonder belastingen), of, inderdaad, een handvol Alfa Giulia’s uit 2018?
Volgens Road and Track is de hoofdingenieur van het Devel Sixteen-project – Paolo Garella – vertrokken. Daarmee verlaat een flinke kennisbron het project. Garella hielp bijvoorbeeld mee aan de Apollo Intensa Emozione en gaat nu focussen op de nieuwe Stratos. Zijn vertrek is een probleem voor Devel, want bronnen vertellen aan de Amerikaanse website dat de biturbo V16 met 5.007 pk enorme koelingsproblemen heeft.
Het record voor hoogste snelheid op een publieke snelweg staat volgens Radim Passer op naam van Radim Passer. Al in 2015 haalde hij op een zondagochtend een snelheid van 402,5 km/u in zijn Veyron op de Autobahn. De video van de Bugatti Veyron op de Autobahn uploadde hij eergisteren pas. Ergens een gevalletje oud nieuws, maar toch even de moeite waard om te bekijken.
Zoals elk jaar gaan de bedragen voor de verkeersboetes in 2019 weer omhoog. De stijging volgt de inflatiecorrectie van 1,7 procent. In de praktijk stijgen de boetebedragen voor snelheidssboetes in 2019 met 1 tot 7 euro. Andere boetebedragen stijgen ook in 2019. Alle bedragen tot de 100 euro stijgen ten opzichte van 2018 met 5 euro. Alle bedragen voor verkeersboetes boven de 100 euro stijgen 10 euro. Een volledig overzicht vind je achter de link.
De volledig elektrische Schaeffler 4ePerformance met 1.200 pk kan enorm hard achteruit accelereren. Onverantwoordelijk hard, zelfs. De uitdaging zit hem vooral in het sturen. De wendbaarheid is vooral bij lage snelheden fijn, maar op tempo flink verraderlijk. Maar Daniel Abt brengt de officieuze recordpoging tot een goed einde. Hij accelereert zelfs sneller dan een Porsche 911 GT2 RS – die met z’n neus de goede kant op wijst.
Er is bijna niets pijnlijker dan met je velg langs de stoeprand gaan bij het inparkeren. Behalve misschien met volle overtuiging op de stoeprand duiken met je Porsche 911 Turbo. Deze klapper voel je bijna zelf in je maag als je ernaar kijkt. Daar is geen velgrandbeschermer tegen opgewassen.
BAC heeft nu een officieel verkooppunt in Zweden. Want blijkbaar staan er een aantal Zweden te popelen om een BAC Mono, een speeltje van 540 kilo met dik 280 pk, op de kop te tikken. Een speeltje zonder ook maar enige bescherming tegen de barre weersomstandigheden die een land als Zweden te bieden heeft, voor de duidelijkheid. Dat kan maar één ding betekenen: deze auto is wel héél leuk om te hebben.
Catawiki biedt een enorme F1-collectie vol unieke memorabilia aan waar je t/m december op kunt bieden. De items zijn op de kop getikt door een verzamelaar die liever anoniem wilt blijven, maar blijkbaar connecties had binnen de Formule 1. Onder meer helmen en race-overalls van Ayrton Senna en Michael Schumacher zijn te bemachtigen, evenals handtekeningen, modelauto’s, handschoenen en authentieke racewagenonderdelen.
Nee, stop nou. Geen geintjes maken over bloed aan de muur, parkeren in de pitbox of racepakken met hakken. Dat is nou precies het vooroordeel dat de nieuwe W Series-raceklasse wil tegengaan. Het is een internationale raceklasse speciaal voor vrouwen, met als doel meer leden van het sterkere geslacht in de Formule 1 te krijgen. Deelneemsters hoeven niet hun eigen sponsoren te regelen, maar worden via een selectieproces toegelaten. Zo zorgen de organisatoren van de W Series voor het grootst mogelijk talent aan de startlijn. De races worden gereden met Formule 3-auto’s.
Uiteraard, met een 1.000 pk sterke Corvette netjes binnen de lijntjes blijven en niet naar beneden storten, is een prestatie op zich. Maar in deze drift-video is het niet de Corvette-bestuurder Matt Field die een applaus verdient, maar de drone-piloot Airblastr. Check even de actie op 0:42 in de video ‘Super Vision’ achter de link.
Dakar 18 draait niet alleen maar om zo hard mogelijk door de zandbak boenderen, je moet de weg vinden, jezelf uitgraven waar het nodig is, je auto repareren, andere deelnemers helpen (als je dat wilt) en niet schrikken van een lange zit. Daker 18 is de gehele Dakar-ervaring, op één schijfje.
Dit was het autonieuws van 10 oktober 2018.
Reacties