Misschien kun je je nog een Daihatsu-advertentie van vroeger herinneren waarin het merk de kleine HiJet aanprees met de tekst: ‘Regelt vijf keer meer vrouwen dan een Lamborghini.’ En technisch gezien was dat ook zo. Lamborghini hield zich niet bezig met onnozele zaken als interieurruimte, een achterbank of een ergonomische zitpositie. Snelheid en passie was de boodschap, bagage- en interieurruimte aanprijzen lieten ze over aan Volvo. Tegenwoordig niet meer. Alsof het niet erg genoeg is dat Lamborghini een schaamteloze graai naar geld doet met een SUV, prijzen ze in hun recentste promovideo daadwerkelijk zaken aan als bagageruimte van de Urus, een uitschuifbare lade achterin, de veelzijdigheid van de kofferbak en de bescherming tegen de zon achterin. We zeggen niet dat de Lamborghini Urus een slechte of saaie auto is – integendeel, zelfs. Maar in de laatste video lijkt Lamborghini wel compleet te vergeten dat ze – en er is geen andere manier om dit te zeggen – Lamborghini zijn. De Urus krijgt al vaak genoeg het verwijt dat het een Volkswagen met een Audi-motor een andere badge is – werk de toetsenbordstrijders dan niet extra in de hand. We snappen heus dat jullie geld moeten verdienen en daarom een SUV op de markt zetten, echt. Toon op z’n minst een beetje cojones in je promotiefilmpjes. En als je dan toch de bagageruimte van de Lamborghini Urus wil aanprijzen, doe dat dan al driftend met een enorme stofwolk achter de auto aan, zoals het intro laat zien. Of springend. Dat kan ie toch? De Urus heeft een van de tofste startknoppen ooit in een auto – laat dat dan zien. Make Lamborghini Great Again. Of zijn wij een beetje zuur?

Lamborghini schept op over… de bagageruimte van de Urus

De Daihatsu Hijet-advertentie

Reacties

Geef een reactie

(verplicht)