
De herfst het verkeerde moment om een cabriolet te kopen? Dan heb je het verkeerd begrepen. Het doel van een cabriolet is niet om extra zonnestralen te pakken, maar om extra van het motorgeluid te genieten. In ieder geval als het gaat om een cabriolet met meer dan zes cilinders, zoals deze BMW 1-serie Cabrio met de V8 uit een M3.
Met de 118i-badge op de kofferklep fop je misschien een paar mensen, maar echt een sleeper kun je deze 1-serie Cabrio niet noemen. De voor- en achterbumper lenen inspiratie van de 1M Coupé en de bobbel voorop verraadt dat er iets onder de motorkap zit wat extra leefruimte nodig heeft. Bovendien laat de V8 ruimschoots van zich horen door de einddemper van een 1M Coupé.
De specificaties van de BMW 1-serie Cabrio V8
De 4,0-liter V8 kennen BMW-liefhebbers als de S65. Zonder hulp van turbo’s is hij goed voor 420 pk en bij deze 1-serie gaat het vermogen via een handbak naar de achterwielen. De motor zou sinds de revisie slechts 1.000 kilometer hebben gelopen. Daarnaast zit er nog een instelbare schroefset van KW onder en remmen van Stoptech.
Wat een BMW 1-serie Cabrio met de V8 uit de M3 waard zou moeten zijn? Geen flauw idee. De verkoper Procar vraagt er in ieder geval 38.450 euro voor.
Meer van TopGear


De BMW 1-serie krijgt weer achterwielaandrijving, net als nieuwe Mini’s

Is zo’n heftige BMW M135i en M140i na 12 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

Waarom de vernieuwde benzineversies van de 2-serie nog wel een ‘i’ dragen op de bips

Even wennen: zo ‘kaal’ ziet de nieuwe badge van BMW eruit op de 1-serie

Wat heeft de huidige BMW M2 gemeen met de BMW 1M uit 2010?

De eerste BMW auto op waterstof komt al eerder dan je denkt

De BMW M5 is een stuk lichter geworden, maar dat gaat wel gepaard met lelijkheid

Is zo’n dikke BMW 7-serie (F01) na 17 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

Zo (verrassend) goed verkoopt deze controversieelste BMW écht In Nederland

Niemand wil deze ‘dikke BMW’ hebben, dus geeft BMW 21.080 euro korting

De BMW M5 Touring is een vetklep, maar hoe erg is dat nou echt? (review)

Deze BMW E30 met 1.000 pk klinkt zo goed dat de politie zelfs even een compliment moet geven

Nissan Micra met V6 even opgelapt voor introductie nieuwe, eh, Nissan Micra

Dit kost het om een V6 met maximaal 400 pk in jouw Mazda MX-5 te laten leggen (want dat wil je)

Waarom deze Mini Cooper maar liefst 200.000 dollar moet kosten

Zullen Subaru-fans boos of blij zijn als ze horen welke motor in deze Impreza ligt?

Dat mensen geen elektrische Porsche willen, daar komen ze in Brabant nu op pijnlijke wijze achter

De snelste Volkswagen aller tijden is niet eens de duurste (of de sterkste)

De Volkswagen Golf 5 GTI was in 2005 iets bijzonders – hoe voelt hij in 2025?

Laat de Mercedes A-klasse of Audi A3 staan en koop deze luxe hatchback (die iets goedkoper is)

Zo bizar weinig Golfjes bouwt Volkswagen nog en ze hebben een vervelende mededeling

Dit betaal je in Nederland voor de lichtste en krachtigste BMW M2 van dit moment

Dit is de echte reden waarom de Fiat Multipla er zo lelijk uitziet (want er zit een gedachte achter)

Dit rijdende kunstwerk met tentdak is smaakloos, maar haalt wel 250 km/u

Audi gelooft ineens minder in elektrische auto’s, gaat 10 jaar langer door met verbrandingsmotoren

Met de nieuwe Audi Q3 hoef je eigenlijk nooit meer te tanken

De BMW M5 is een stuk lichter geworden, maar dat gaat wel gepaard met lelijkheid

De snelste Volkswagen aller tijden is niet eens de duurste (of de sterkste)

Is de Ford Puma Gen-E beter dan zijn benzine-broertje? (review)

Deze 10 (onverwachtse) elektrische auto’s raken de minste actieradius kwijt als je doorrijdt op de snelweg

Dit rijdende kunstwerk met tentdak is smaakloos, maar haalt wel 250 km/u

Audi gelooft ineens minder in elektrische auto’s, gaat 10 jaar langer door met verbrandingsmotoren

De sterkste Corvette (1.250 pk) ooit is sneller dan de snelste Ferrari, maar kost bijzonder weinig

De nieuwe Nissan Leaf heeft een bijzonder fraaie achterzijde (en komt erg ver op een volle accu)
