Het is vervelend als je er pas na tien dates achterkomt dat je date twintig katten heeft, onbeleefd is tegen de bediening in het restaurant, te vaak onnodig Engelse woorden gebruikt en elke zondag een geit offert aan het Vliegend Spaghettimonster. En zo is het ook met auto’s. Je wilt niet dat je nieuwe BMW met nul kilometer op de teller na twee maanden vage klachten begint te vertonen, om er vervolgens achter te komen dat ie op een fikkend schip heeft gestaan.

BMW wil zelf ook geen nare verassingen voor zijn klanten. Daarom wil het merk dat alle auto’s die op de Freemantle Highway stonden linea recta naar de sloop gaan. Maar een groep Rotterdamse handelaren had andere plannen. Zij konden via de verzekering van het automerk de BMW’s overkopen voor 5,1 miljoen euro en waren van plan de 260 auto’s van het brandende schip gewoon te verkopen.

Nieuwe BMW’s van 20.000 euro per stuk

De groep handelaren zou een reeks onderzoeken uitgevoerd hebben om te garanderen dat er niets aan de hand is met de nieuwe BMW’s. Voor gemiddeld nog geen 20.000 euro per stuk kochten ze de nieuwe auto’s met het plan om ze met een leuke korting weer door te verkopen. Het ging om veel elektrische modellen, maar op het schip stonden ook M3’s en Z4’s.

BMW stapte naar de rechter om ervoor te zorgen dat de handelaren de auto’s niet konden verkopen. Volgens het merk zijn er te veel risico’s en is de kans groot dat de auto’s wel degelijk zijn aangetast door de brand en de rook. En nu meldt RTV Noord dat BMW gelijk heeft gekregen. Verkopen ze de auto’s toch, dan moeten ze per voertuig 250.000 euro betalen aan BMW, met een maximum van 50 miljoen euro.

Reacties

  • Ron heeft op 16 juli 2024 geschreven:

    Zonde, maar BMW doet hier echt 100% goed aan.👍

    • Gerco heeft op 17 juli 2024 geschreven:

      Waarom niet laten refurbishen door BWM? Wat een verspilling aan grondstoffen

      Reageer
    • Chris heeft op 16 juli 2024 geschreven:

      Inderdaad, er zal maar iemand verongelukken omdat b.v. de remmen het niet meer doen. Daar kun je als fabrikant geen verantwoordelijkheid voor nemen en het kan de reputatie sterk schaden.

      • Jos heeft op 16 juli 2024 geschreven:

        Dus demonteren en in onderdelen de handel in mag wel?

        Nog veul lucratiever ook, en kost meer tijd, en vergt meer vermogensinzet.
        Maar dit zijn handelaren, gaat ze om t geld, hebben ze nog steeds een dikke bm…deal

        Reageer
      Reageer
    Reageer

Geef een reactie

(verplicht)

Meer van TopGear