Soms krijgen we het idee dat BMW het helemaal niet leuk vindt om te boek te staan als fabrikant van gefocuste, pure rijdersauto's. Dat ze veel liever gezien worden als schepper van vreemd gevormde, qua concept inherent tegenstrijdige crossover-brouwsels. Neem nu de X6: een grote SUV zonder bagage- of hoofdruimte met de pretenties van een sportwagen en het uiterlijk van een opgeblazen coupé. Raar. Maar wel succesvol, en daarom is er nu de Concept X4.
Zie 'm als een verbouwde versie van de X3, of als een kleinere X6, hoe je wilt. Al moet je 'klein' wel met een korreltje zout nemen: deze X4 is nog steeds 4,65 meter lang, 1,91 meter breed en 1,62 meter hoog. Hij staat op 21-inch velgen en is volgehangen met designdingetjes als aan de koplampen verbonden nieren en 'driedimensionaal ontworpen achterlichten' (zo noemen ze ze echt). Uiteraard schuilt onder de carrosserie een xDrive-systeem; over de motor(en) wordt niets gezegd, maar kijk gerust naar het aanbod in de X3 om daar een beeld van te krijgen.
Zoals gebruikelijk bij BMW heet de auto heel leuk 'Concept', maar is het eigenlijk gewoon de X4 zoals ie straks in de showroom komt te staan. In 2014 beginnen de auto's in de Amerikaanse BMW-fabriek in Spartanburg van de band te rollen. Kijk jij er ook zo naar uit?
Reacties