
BMW heeft de 6 Serie een kleine facelift gegeven. Wat gedoe met LED’s voor remlichten, andere kleuren voor carrosserie en interieur en volgens BMW vooral heel veel Efficiënt Dynamics.
Dat laatste past dus in het straatje van de milieuvriendelijkheid die de auto-industrie sinds enige tijd in zijn greep houdt. Motoren die zuiniger zijn maar wel meer vermogen hebben, regeneratief remmen en meer van dat soort grappen.
Het echte nieuws vinden we onder de motorkap. De 6 Serie is namelijk voor het eerst leverbaar met een dieselmotor. Nu kun je zeggen dat BMW zijn coupé en cabriolet daarmee geweld aandoet, maar feit is dat het wel een bijzonder pittige diesel betreft. Een twinturbo zescilinder met een vermogen van 286 pk en een koppel van 580 Nm. Die gewoon in 6,3 seconden van 0 naar 100 km/u snelt, met een elektronisch begrensde topsnelheid van 250 km/u. En dat terwijl het brandstofverbruik gemiddeld maar 6,9 liter bedraagt (cabrio 7,2 l/100 km).
De twee benzinemotoren kenden we inmiddels al, maar ook deze zijn met het oog op efficiency wat aangepast, De BMW 630i beschikt voortaan over 272 pk. Hoewel dat 14 pk meer is dan zijn voorganger, ligt het brandstofverbruik met 7,9 l/100 km ook 14 procent lager. Ook de vertrouwde 4,8 liter V8 blijft leverbaar. Deze levert een vermogen van 367 pk en een maximaal koppel van 390 Nm. Alleen zwijgt BMW in dit geval wijselijk over het brandstoverbruik. De V8 past vast niet in het EfficientDynamics straatje…
NIEUWSBRIEF
Het laatste autonieuws, de meest recente tests en exclusieve auto-content rechtstreeks in je mailbox. En als je wilt kunnen wij je ook op de hoogte houden van aanbiedingen van onze partners.
Meer van TopGear


BMW M6 GT3 haalt 54 auto’s in op de Nürburgring

De BMW 5-serie facelift is hier

Chris Harris: dit jaar moet je op koopjesjacht

De BMW van Freddy Heineken kan van jou zijn

Straatlegale BMW M6 GT3 staat te koop

Dikke nep-BMW 7-serie ziet er beter uit dan het origineel (en daar is een goede reden voor)

Wist je dat deze (inmiddels) betaalbare BMW stiekem een volbloed racemotor heeft?

De eerste nieuwe Alpina is bekend (en het is niet een SUV)

Waarom je eigenlijk altijd grotere wielen achteraf moet monteren in Nederland

Ook de Koninklijke Marechaussee wil overstappen op nieuwe (en snellere) BMW’s

De vorige BMW i3 vonden jullie echt heel lelijk, maar de volgende gaan jullie wél mooi vinden

Op deze manier gaat BMW rijke mensen tegemoet komen die vergeten remmen te bestellen

Deze (zeer zeldzame) verlengde Volvo S80 met heerlijke V8 kan van jou zijn

De nieuwe Volvo ES90 is de stilste Volvo aller tijden – dit moet ie kosten

Dit is de nieuwe (en prachtige) Audi A6 – en hij heeft niet de motor die je zou verwachten

Volvo gaat met de ES90 een van de zwaarste auto’s in zijn klasse bouwen, maar dat heeft een voordeel

Audi gaat ook dit mooie en sportieve model uit productie halen

510 pk uit een vijfcilinder is bij Abt stukken goedkoper dan een nieuwe Golf GTI

Deze oude VW-motor lag ooit nog in de Golf, maar is zo robuust dat ie nu nog gebruikt wordt in tanks

Volkswagen werkt aan interessante nieuwe brandstofmotor met oude F1-techniek

Duitsers willen snelheidslimiet op Autobahn, maar er is nog hoop

Wist je dat deze (inmiddels) betaalbare BMW stiekem een volbloed racemotor heeft?

Mag de Duitse politie jouw telefoon in beslag nemen als je Flitsmeister gebruikt?

Door een ‘innovatie’ van een paar jaar geleden zijn een hoop motoren nu een tikkende tijdbom

Wat is een Duitse brief en waarom heb je die soms nodig als je een tweedehandsauto koopt?

In België hebben ze vrij extreme oplossing gevonden tegen deelauto’s

De V12 dood? Nee, deze twaalfcilinder is gloednieuw en het is de sterkste ooit

Deze automerken weigeren (goede) elektrische auto’s te bouwen en boeken verkooprecord
