
Vraag je kleine neefje om zijn perfecte auto te ontwerpen en hij komt ongetwijfeld terug met een gevleugelde auto vol raketten, twee schietstoelen en een snoepautomaat. Verplaats deze onbegrensde creativiteit in een (iets) volwassenere geest en dan zal dit het resultaat zijn.
Even rustig inkomen: voorin zorgen 10-pots (!) remmen dat je niet vergeet je gordel om te doen (anders lig je voor de auto). De giga-achtervleugel steekt trots boven de achterkant uit. Binnenin vond een comfort-genocide plaats; via metalen kuipstoelen voel je elke trilling van de auto. Maar niet van de motor…
Hoe zit het met die motor dan?
De huidige eigenaar zette de 5,0-liter V10 bij het grofvuil en voerde de meest geschifte motorwissel uit die we op een M6 zagen. Specialisten uit Nieuw-Zeeland (ze zijn daar nogal goed met wankelmotoren) bouwden een 6-schijfswankelmotor voor de BMW M6. De grootste wankelmotor die Mazda ooit bouwde, was een 3-schijfs. Via een sequentiële bak gaat het rotatievermogen naar de achterwielen.
Het vermogen verklapt de verkoper niet, helaas. Ruim 800 pk moet met gemak te halen zijn. En dan is er vast nog wel ergens ruimte te vinden voor een dikke turbo. De prijs is op aanvraag. Oh, en je moet wel even naar Johannesburg, want daar staat de BMW M6 met geschifte wankelmotor te koop.
Lees ook: Een Mazda RX-8 met idiote V8
Zo klinkt een wankelmotor met 6 schijven
Meer van TopGear


BMW M6 GT3 haalt 54 auto’s in op de Nürburgring

De BMW 5-serie facelift is hier

Chris Harris: dit jaar moet je op koopjesjacht

De BMW van Freddy Heineken kan van jou zijn

Straatlegale BMW M6 GT3 staat te koop

De eerste BMW auto op waterstof komt al eerder dan je denkt

De BMW M5 is een stuk lichter geworden, maar dat gaat wel gepaard met lelijkheid

Is zo’n dikke BMW 7-serie (F01) na 17 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

Zo (verrassend) goed verkoopt deze controversieelste BMW écht In Nederland

Niemand wil deze ‘dikke BMW’ hebben, dus geeft BMW 21.080 euro korting

De BMW M5 Touring is een vetklep, maar hoe erg is dat nou echt? (review)

BMW laat vier geheime CSL-prototypes voor het eerst zien

BMW M6 GT3 haalt 54 auto’s in op de Nürburgring

Straatlegale BMW M6 GT3 staat te koop

Deze haast perfecte BMW-collectie kan van jou zijn

Straatlegale BMW M6 GT3 vliegt bijna weg

Dit rijdende kunstwerk met tentdak is smaakloos, maar haalt wel 250 km/u

De BMW M5 is een stuk lichter geworden, maar dat gaat wel gepaard met lelijkheid

Achter deze stoere Jeep schuilt eigenlijk een betaalbare en betrouwbare auto

Deze Porsche krijgt 272 pk extra maar de tuner is één belangrijk iets vergeten

Op deze wijze is de goedkoopste 911 ineens de snelste (en het kost niet heel erg veel extra geld)

Deze BMW E30 met 1.000 pk klinkt zo goed dat de politie zelfs even een compliment moet geven

Deze schitterende Jaguar heeft een bijzondere verrassing onder de motorkap en het is geen elektromotor

Een van de (geflopte) droomauto’s van vroeger is nu extreem betaalbaar geworden

De Morgan Supersport gaat enorm met zijn tijd mee, maar rijdt het nog als een echte Morgan? (review)

Deze Porsche krijgt 272 pk extra maar de tuner is één belangrijk iets vergeten

Deze foute Mercedes ziet er waardeloos uit, maar is eigenlijk heel erg duur

Lotus Emira Turbo is trager dan ooit, maar daardoor ook beter

Dit rijdende kunstwerk met tentdak is smaakloos, maar haalt wel 250 km/u

Audi gelooft ineens minder in elektrische auto’s, gaat 10 jaar langer door met verbrandingsmotoren

Met de nieuwe Audi Q3 hoef je eigenlijk nooit meer te tanken

De BMW M5 is een stuk lichter geworden, maar dat gaat wel gepaard met lelijkheid

De snelste Volkswagen aller tijden is niet eens de duurste (of de sterkste)

Is de Ford Puma Gen-E beter dan zijn benzine-broertje? (review)

De echte reden waarom de nieuwe Peugeot e-208 GTi twee verschillende kleuren remklauwen heeft

Deze (onverwachtse) 10 elektrische auto’s raken de minste actieradius kwijt met 130 op de snelweg

Dit rijdende kunstwerk met tentdak is smaakloos, maar haalt wel 250 km/u

Audi gelooft ineens minder in elektrische auto’s, gaat 10 jaar langer door met verbrandingsmotoren

De sterkste Corvette (1.250 pk) ooit is sneller dan de snelste Ferrari, maar kost bijzonder weinig

3 rotors for Mazda ? Wrong!! Waht about the 787B Keep smile!
Mazda bouwde zelf ook een 4 schijfs wankel in de vorm van de begeerlijke 767b, 787 & 787b.
Klopt! Maar die kon je als particulier niet kopen (helaas)