
BMW krijgt de laatste tijd steeds meer kritiek van mensen die vinden dat het motto ‘Freude am Fahren’ iets te ver is doorgeschoten. BMW zou zich te veel richten op luxe en comfort, daar waar voor sommige modellen het accent meer op sportiviteit zou moeten liggen.
De BMW 6-serie is zo’n model waarin de meeste aandacht uitgaat naar het welzijn van de passagiers. Waar de 6-serie voor sommige inderdaad het welzijn van luxe is, vinden mensen met een beweeglijker rechtervoet hem simpelweg niet sportief genoeg. Hoewel een opvolger pas rond 2010 wordt verwacht, heeft BMW al laten weten dat het de kritiek ter harte neemt.
En dus zullen er van de nieuwe 6-serie twee verschillende varianten verschijnen: sportief en luxe. Het is nog niet bekend hoe BMW dat precies gaat invullen, maar het is wel een opvallende keuze. Wat zou deze stap betekenen voor het eigen M-label van BMW?
Het is in ieder geval een idee dat wel eens navolging zou gaan krijgen binnen de auto-industrie. Luxe merken als Mercedes en Lexus kampen met hetzelfde dilemma, en zullen wellicht jaloers zijn op het succes van Audi. Dat heeft immers een vergelijkbare strategie met de standaard A-modellen, aangevuld met auto’s die worden voorzien van een S- of een RS-badge.
Over het uiterlijk van de nieuwe 6-serie rept BMW uiteraard met geen word. Als uitgangspunt voor het nieuwe model zou de vorig jaar geïntroduceerde CS Concept gaan dienen. Die auto was niet alleen de voorbode van een vierdeurs coupé uit Beieren, maar gaf ook een voorproefje van de toekomstige designrichting van het merk.
Meer van TopGear


BMW M6 GT3 haalt 54 auto’s in op de Nürburgring

De BMW 5-serie facelift is hier

Chris Harris: dit jaar moet je op koopjesjacht

De BMW van Freddy Heineken kan van jou zijn

Straatlegale BMW M6 GT3 staat te koop

Beter en iets minder lelijk: kan de BMW iX xDrive45 overtuigen? (review)

BMW geeft een wel heel vreemde keuze voor de volgende M3 (maar hij wordt wel mooier)

BMW zegt zescilinder vaarwel voor de snelste M2, krijgt dit jaar al een viercilinder

Als je vandaag in de BMW M3 (E30) rijdt, valt ie dan tegen of maakt ie de verwachtingen waar?

Is de driecilinder wel voldoende in de BMW 220 Gran Coupé? (review)

Voor het geld van de goedkoopste 3-serie rij je ook de mooiste BMW van dit moment (met een V8)

Audi A6 e-hybrid maakt de benzineversies compleet overbodig

De stijlvolste Audi RS 6 had een foute eigenaar en kan nu van jou zijn (voor weinig?)

De verstandigste auto die je kunt kopen is compleet vernieuwd, maar jij kiest toch wel een BMW

De nieuwe Brabus E 700 is verrassend voordelig (en lichter dan een M5)

De vernieuwde Volvo S90 kun je nu herkennen aan een bijzonder fraaie achterkant

Dit lijkt de saaiste Audi A6 die je nu kunt kopen, maar toch wil je hem hebben

Audi A6 e-hybrid maakt de benzineversies compleet overbodig

Beter en iets minder lelijk: kan de BMW iX xDrive45 overtuigen? (review)

Het gaat niet goed met Volkswagen want ze verkopen juist te veel elektrische auto’s

Volkswagen viert de 50e verjaardag van de Polo maar maakt daarbij een foutje

Het lijkt erop dat er straks Chinese auto’s uit de Duitse fabrieken van Volkswagen komen

De stijlvolste Audi RS 6 had een foute eigenaar en kan nu van jou zijn (voor weinig?)

Aangezien elk merk nu ‘Jeeps’ maakt, moet Jeep dan geen stationswagens en sedans maken?

De auto die iedereen eigenlijk zou moeten kopen, ziet er nu net wat leuker uit

Een van de slechtste auto’s ooit gebouwd gaat een comeback maken (en nu wil je ‘m wel)

De populaire Volvo XC70 keert terug – met een aandrijflijn die Volvo nog nooit heeft gebruikt

Merk dat niet gelooft in achterruiten, heeft een nogal gênant probleem
