BMW krijgt de laatste tijd steeds meer kritiek van mensen die vinden dat het motto ‘Freude am Fahren’ iets te ver is doorgeschoten. BMW zou zich te veel richten op luxe en comfort, daar waar voor sommige modellen het accent meer op sportiviteit zou moeten liggen.

De BMW 6-serie is zo’n model waarin de meeste aandacht uitgaat naar het welzijn van de passagiers. Waar de 6-serie voor sommige inderdaad het welzijn van luxe is, vinden mensen met een beweeglijker rechtervoet hem simpelweg niet sportief genoeg. Hoewel een opvolger pas rond 2010 wordt verwacht, heeft BMW al laten weten dat het de kritiek ter harte neemt.

En dus zullen er van de nieuwe 6-serie twee verschillende varianten verschijnen: sportief en luxe. Het is nog niet bekend hoe BMW dat precies gaat invullen, maar het is wel een opvallende keuze. Wat zou deze stap betekenen voor het eigen M-label van BMW?

Het is in ieder geval een idee dat wel eens navolging zou gaan krijgen binnen de auto-industrie. Luxe merken als Mercedes en Lexus kampen met hetzelfde dilemma, en zullen wellicht jaloers zijn op het succes van Audi. Dat heeft immers een vergelijkbare strategie met de standaard A-modellen, aangevuld met auto’s die worden voorzien van een S- of een RS-badge.

Over het uiterlijk van de nieuwe 6-serie rept BMW uiteraard met geen word. Als uitgangspunt voor het nieuwe model zou de vorig jaar geïntroduceerde CS Concept gaan dienen. Die auto was niet alleen de voorbode van een vierdeurs coupé uit Beieren, maar gaf ook een voorproefje van de toekomstige designrichting van het merk.

Reacties