
Het is Brabus wederom gelukt om van een toch al opmerkelijke Mercedes een nog opmerkelijkere Mercedes te maken. Deze keer is Mercedes-Maybach S 580 aan de beurt. Nee, het ligt niet aan je scherm: dit is echt hoe het interieur van de Brabus 600 Masterpiece eruitziet. Ze lijken wel inspiratie te hebben geleend bij Mansory, en dat is nooit een goed idee.
Brabus voegt koolstofvezel spulletjes toe aan de buitenkant voor de uitstraling, maar ook om de aerodynamica te verbeteren, schijnbaar. Zo heeft de Maybach een splitter onder de voorbumper, en de nieuwe diffuser sluit aan bij het nieuwe sportuitlaatsysteem, dat ook van Brabus komt. Het geheel staat op 22-inch gesmede wielen. De buitenkant van de Maybach is nog vrij subtiel, zeker als je het vergelijkt met de binnenkant.
Zet bij het instappen vooral je donkerste zonnebril op. Brabus kiest er namelijk voor om het interieur volledig in turquoise uit te voeren. Van het stuur tot de stoelen en de deuren; alles moet eraan geloven. Hier en daar kun je je ogen wat rust geven door naar het koolstofvezel te staren. Uiteraard is dit interieur geen verplichting: je mag bij Brabus gewoon je eigen kleuren kiezen.
Specificaties van de Brabus 600 Masterpiece
De turbo’s worden vervangen door grotere compressors met versterkte lagers. Ook krijgt de motorsoftware een update. Dat samen zorgt ervoor dat het vermogen van de 4,0-liter V8 groeit met 97 pk en het koppel met 100 Nm. De motor produceert nu maar liefst 600 pk en 800 Nm. In alle luxe ga je van 0 naar 100 km/u in 4,5 seconden.
De Maybach blijft ook als Brabus 600 Masterpiece aan de zware kant. Het gewicht van de sedan is 2.299 kilo. De topsnelheid is trouwens begrensd op 250 km/u. De krachten gaan via een automaat met negen versnellingen naar alle vier de wielen. Het prijskaartje? Brabus wil graag 342.617 euro voor deze 600 ontvangen. En dan moet je in Nederland nog even langs de fiscus voor de BPM.
Meer van TopGear


Diesel kopen? Bij deze (soms onverwachtse) automerken is de diesel nog springlevend

Mercedes gaat een heel ouderwets (en onhandig) designdetail terugbrengen

Dit wil Mercedes doen om beter te zijn dan Audi en BMW (en meer geld te verdienen)

Deze simpele sedan heeft net zoveel vermogen als een Bugatti Veyron

Mercedes-baas vindt eigen dikke elektrische auto niet mooi, schrapt de EQS

Zie jij (zonder te spieken) welke auto een mafklapper aan puin heeft gereden in Rotterdam?

Een van de mooiste en dikste Mercedessen aller tijden kost nu nog maar 10.000 euro

De nieuwe instapper van Mercedes is zwaarder dan een S-klasse en duurder dan een C-klasse

Dit is de duurste viercilinder auto van het moment (want hij kost 300.000 euro)

De Action stunt met deze extreem betaalbare Mercedes-AMG voor kinderen (met afstandsbediening)

Mercedes neemt meest gehate feature van Tesla over (maar doet het nu wel goed)?

Brabus komt weer met een kleine sedan met 650 pk, maar het is niet deze

Gelukkig: de Brabus GT 750 heeft nog wel het goede aantal cilinders

Brabus C 63 730 heeft 730 pk, maar wel slechts een viercilinder

Deze simpele sedan heeft net zoveel vermogen als een Bugatti Veyron

Duitsers verbeteren ‘Britse’ Rolls-Royce

Zoveel kost 1.000 pk en fabrieksgarantie voor een praktische Mercedes

Deze BMW E30 met 1.000 pk klinkt zo goed dat de politie zelfs even een compliment moet geven

Het heeft even geduurd, maar je kan nu voor 40.000 euro een handbak in een Nissan GT-R krijgen

Nissan Micra met V6 even opgelapt voor introductie nieuwe, eh, Nissan Micra

Amerikanen bouwen betere Lamborghini dan dat Lamborghini zelf doet

Dit kost het om een V6 met maximaal 400 pk in jouw Mazda MX-5 te laten leggen (want dat wil je)

Als je een auto ziet met een gat in de koplamp, hoef je het stoplichtsprintje niet aan te gaan

Op deze manier proberen Duitse tankstations de boel te neppen (dus goed opletten)

In Amerika kijken ze je heel raar aan als je dit een Volkswagen Golf noemt

Dit betaal je in Nederland voor de lichtste en krachtigste BMW M2 van dit moment

Deze oersaaie (en spotgoedkope) Passat heeft stiekem een van de coolste Volkswagen-motoren ooit

Volkswagen komt weer met een goedkope auto – dit is de (waardige) opvolger van de Up

De reden waarom nieuwe Volkswagens zo slecht waren de afgelopen jaren (en waarom het nu beter wordt)

Is de Alfa Romeo Junior Ibrida Q4 de zoveelste saaie crossover of is ie écht nog leuk? (review)

Op deze manier proberen Duitse tankstations de boel te neppen (dus goed opletten)

‘Waterstof is toch de perfecte oplossing, waarom focussen we daar niet op?’

In Amerika kijken ze je heel raar aan als je dit een Volkswagen Golf noemt

Word je stiekem bespioneerd door je autobanden? In de VS vrezen ze van wel
