Net een Mercedes C 300 opgehaald en zit je nu toch verlekkerd te kijken naar de AMG C 43? Inruilen is misschien wat overdreven, maar Brabus kan de pijn verzachten. Tussen het bouwen van G-klasses met 900 pk door hebben ze een gaatje gevonden om de Normale Mens een stukje verder te helpen. De omgebouwde Brabus Mercedes C 300 krijgt de koosnaam B30.
Jazeker, de tuner uit Bottrop sleutelt nu ook aan de viercilinders van Mercedes. Met een nieuwe ECU-module voor beide aandrijflijnen springt de Brabus Mercedes C 300 van 258 pk naar 300 pk. Het nieuwe koppel is 450 Nm. Een 0-100-tijd van 5,8 seconden moet mogelijk zijn. Dat is nog wel een stukje langzamer dan de C 43 – die doet het in 4,6 seconden. Wat wil je ook, met 408 pk.
Brabus geeft de Mercedes C 300 d ook een behandeling
Vind je de benzine 0,2 seconde te langzaam naar de 100? Dan had je de C 300 d moeten nemen. Het vermogen van deze viercilinder stijgt van 261 pk naar 310 pk met een forse 600 Nm aan koppel. Als Brabus er klaar mee is, moet een 0-100-tijd van 5,6 seconden mogelijk zijn. Deze uitvoering krijgt de naam D30.
Brabus zal je proberen te verleiden met wat aero-deeltjes, waaronder een kleine spoiler achterop en een nieuwe toevoeging aan de voorbumper met kleine winglets aan elk uiteinde. Er zijn ook led’s in de voorste luchtinlaten geplaatst, plus vier nieuwe uitlaatstukjes die aansluiten op de standaard uitlaat.
Voor de stationwagen gaan de velgen tot 19 inch en wie zijn sedan langsbrengt, kan zelfs 20-inchers kiezen. Sportveren verlagen de C 300 met tussen de 20 en 30 millimeter, afhankelijk van de specificaties die je vanuit de fabriek hebt gekozen. Je kunt zelfs je interieur transformeren met aluminium pedalen, Brabus-vloermatten en spulletjes van leer of alcantara.
Reacties