
Je vergaapt je aan de Brabus P 900 Rocket Edition: de nieuwste creatie van het bedrijf dat bekend staat als de über G-klasse-tuner. Je ziet gelijk dat de Brabus een heel stuk lager staat dan normaal. Je kunt hem namelijk 45 milimeter lager zetten met de speciale ophanging. Daarnaast hebben ze ook een laadbak toegevoegd. Die aanpassingen zijn nog maar het topje van de ijsberg.
De verlaagde Brabus krijgt 24-inch aluminium velgen die worden bijgestaan door koolstofvezelkappen, genaamd aero-disc. De aero-disc zorgt voor een betere luchtstroom. Achter de cabine, waar je prinsheerlijk met z’n viertjes kunt vertoeven, vind je een laadbak die waarschijnlijk negen van de tien keer leeg is.
De ruige look van de Brabus P 900 Rocket Edition wordt in het donker versterkt dankzij een rits rode lichten. Een combinatie van Rocket Grey en Rocket Red in de cabine moet hem nog sexyer maken. Leuke feature op de motorkap is Brabus’ powerview: een raampje ter hoogte van de motor laat je kwijlend kijken naar het motorblok. We moeten heel erg ons best doen om niet te denken aan een bepaalde wijk in onze hoofdstad.
Specificaties van de Brabus P 900 Rocket Edition
Over die motor gesproken: de G-klasse heeft een 4,5-liter V8-motor met een dubbele turbo. Die achtcilinder zorgt voor een vermogen van 900 pk en 1.250 Nm koppel. Hij haalt een sprint van 0 naar 100 km/u in 3,7 seconden en de topsnelheid is 280 km/u. Het vermogen gaat via een negentraps automatische versnellingsbak naar alle vier de wielen.
Je kunt rijden in twee standen: Sport en Coming Home. In de sportstand doet de Brabus er alles aan om je doof te maken. Als je het rustiger aan wilt doen, zingt hij een toontje lager in de Coming Home-stand. De Brabus P 900 Rocket Edition is ultra-zeldzaam. Er komen er namelijk maar tien van. Ze gaan allemaal voor 649.638 euro en dat is nog zonder belastingen. Dan heb je wel een unieke en lage G-klasse waarmee je zeker de show steelt.

LEES OOK: Brabus 900 Crawler is een knotsgek woestijnspeeltje
Voor als je liever in het zand speelt
NIEUWSBRIEF
Het laatste autonieuws, de meest recente tests en exclusieve auto-content rechtstreeks in je mailbox. En als je wilt kunnen wij je ook op de hoogte houden van aanbiedingen van onze partners.
Meer van TopGear


Mercedes G 580 EQ Edition One: meer vermogen dan de G63, meer koppel dan de diesel

Deze retro-wielen zijn de ideale upgrade voor de betere nachtapotheker

Heeft de politie echt de klopjacht geopend op dikke G-klasses in Nederland?

Net te laat voor een Fiat 500? Dan kun je nu een Mercedes G-klasse met V8 kopen

Lego komt met een spannend 18+ setje van een rijp model

Mercedes betaalt half miljoen euro aan werknemers om niet te hoeven werken

Hoe Mercedes er ooit (per ongeluk) voor zorgde dat Volkswagen 2 miljard euro verloor

Komt Volkswagen met een eigen (betaalbare) concurrent voor de Mercedes G-klasse?

Nieuwe Mercedes CLA weegt leeg meer dan dikke S-Klasse

Is zo’n supersnelle Mercedes A 45 AMG na 12 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

Rammend ordinaire Mercedes S-Klasse met 944 pk is een heerlijke guilty pleasure

Brabus komt weer met een kleine sedan met 650 pk, maar het is niet deze

Gelukkig: de Brabus GT 750 heeft nog wel het goede aantal cilinders

Brabus C 63 730 heeft 730 pk, maar wel slechts een viercilinder

Deze simpele sedan heeft net zoveel vermogen als een Bugatti Veyron

Duitsers verbeteren ‘Britse’ Rolls-Royce

Zoveel kost 1.000 pk en fabrieksgarantie voor een praktische Mercedes

Waarom de Renault Espace nu al een ingrijpende facelift heeft gekregen

De BMW X5 heeft de interessantste constructie voor een reservewiel ooit

Opmerkelijk: Bentley wil juist niet veel auto’s verkopen (maar wat dan wel?)

Audi RS Q8 Performance: zo rijdt de sterkste Audi met verbrandingsmotor

De Techart Magnum is sneller (en lichter) dan de nieuwe BMW M5 Touring

Mercedes G 580 EQ Edition One: meer vermogen dan de G63, meer koppel dan de diesel

Parkeren in een kleine parkeergarage wordt op deze manier extra lastig

Mensen moeten echt kappen met deze piepkleine (maar vreselijke) modificatie aan hun auto’s

Lynx GT1 is een echte Ford GT met een echte V8 (met 1.500 pk)

Eindelijk, de Ferrari Purosangue is een echte offroader

Ben jij succesvolle linksback bij een voetbalclub, dan is dit je nieuwe auto

Rammend ordinaire Mercedes S-Klasse met 944 pk is een heerlijke guilty pleasure

Eindelijk heeft Audi een auto in Nederland die mensen gaan kopen

Mercedes betaalt half miljoen euro aan werknemers om niet te hoeven werken

Waarom je eigenlijk altijd grotere wielen achteraf moet monteren in Nederland

Hoe Mercedes er ooit (per ongeluk) voor zorgde dat Volkswagen 2 miljard euro verloor

Komt Volkswagen met een eigen (betaalbare) concurrent voor de Mercedes G-klasse?

Nieuwe Mercedes CLA weegt leeg meer dan dikke S-Klasse

Max Verstappen krijgt nu alweer een nieuwe teamgenoot: Liam Lawson mag vertrekken

Eindelijk, de meest legendarische hot hatch maakt een comeback

De verkoopdoelstelling van de Aston Martin Vanquish Volante is wel érg optimistisch

Eindelijk heeft Audi een auto in Nederland die mensen gaan kopen

De bijna goedkoopste EV van Nederland wordt nu ook een van de dikste
