Als de Bugatti Rembrandt al een flinke schok voor je was, kun je beter even gaan zitten. Want Bugatti werkte aan nóg een auto met de motor in de neus. En dit keer zelfs eentje met een V8 of, schrik niet, een elektrische aandrijflijn. Ook dit doodgeboren concept pronkte met elegante lijnen door de plaatsing van de motor in de neus of het totaal ontbreken van een benzinemotor. Oh, en achterin was zelfs plek voor een stel koffers.
In 2013 werkte Bugatti naar een onthulling op Pebble Beach Concours d’Elegance toe. De nieuwe auto had een moderne interpretatie moeten zijn van de Type 57 Atlantic uit 1936, en dat is goed te zien aan het design. Anderhalf jaar werkte het merk aan de auto voor een onthulling in 2015. Bugatti spiekte ondertussen bij Porsche, die toen nog druk bezig was met iets dat ze de Mission E noemden. Bugatti keek ook naar een kleinere benzinemotor, waarschijnlijk de 4,0-liter V8 uit de Panamera of Lambo Urus.
De Franse Taycan
Inderdaad, de Bugatti Atlantic uit 2015 zou een Franse versie van de Porsche Taycan of de Panamera zijn, maar dan met twee deuren en mogelijk als Roadster. Over prijzen is niets bekend, maar gezien de techniek zou dit best eens een Bugatti kunnen zijn die minder dan 1 miljoen euro had moeten kosten. Als je kijkt naar de foto’s van het studiemodel zie je aan de afwerking de intenties van Bugatti. Het interieur is onmiskenbaar gerelateerd aan dat van de Chiron, maar dan met een smallere middenconsole zoals je ook in de Porsche 918 vindt.
De deuren zijn bij de Bugatti Atlantic uit 2015 meer dan een stuk staal aan een scharnier. Ze zijn onderdeel van het spektakel en maken een statement. Of de deuren het productiestadium hadden bereikt, zullen we nooit weten, want het project werd geschrapt.
Reacties