
Je kunt een ticket voor een stoel in een vliegtuig boeken, maar je kunt ook een ticket voor een stoel in een vliegtuig boeken. Snap je? Nee? Dan gaan we een stapje terug.
Bugatti vreest dat de leverancier een foutje maakte bij de airbags in de stoelen van de Chiron. De Franse autobouwer stelt daarom een terugroepactie in voor de twee Bugatti Chirons die in Amerika geleverd zijn, waaronder dus ook het Apendrop-gekleurde exemplaar.
Bij een auto van een paar miljoen wil Bugatti graag kwaliteit garanderen en repareert het euvel liefst in hun eigen fabriek. Echter: het is nogal een stuk rijden naar Molsheim. Onhandig ook, qua oceaanwater en zo. Dus pakt Bugatti het anders aan.
Het merk maakt een afspraak met de eigenaren en stuurt de zogenoemde vliegende doktoren op pad per vliegtuig. Zij nemen speciale houten kisten mee voor de stoelen en demonteren de zetels ter plaatse. De stoelen gaan in het vliegtuig terug naar Frankrijk voor eventuele reparaties.
In het atelier (zoals Bugatti zijn fabriek noemt) wordt de boel gefikst en vervolgens met monteur weer teruggestuurd. En wij maar wachten met een slappe bak koffie en een oude TopGear Magazine bij de dealer.
Meer van TopGear


VIDEO: We nemen afscheid van de W16 met de Bugatti Veyron en Bugatti Chiron

Deze Bugatti Chiron L’Ultime is de laatste Chiron ooit en heeft een Nederlands detail

Waarom de eigenaar van de duurste auto van Nederland de auto al na één uur rijden verkocht

Zwitserse dealer biedt nu al een Bugatti Mistral te koop aan, maar dat kost wel wat

Vrouw krijgt voor 70e verjaardag een Bugatti Chiron Super Sport met 1.600 pk

Komt er nog een Bugatti Tourbillon zonder hybride aandrijflijn?

Waarom de nieuwe Bugatti Tourbillon geen turbo’s heeft (terwijl de Chiron er vier had)

Waarom de baas van Bugatti nog nooit in de Bolide met 1.600 pk heeft gereden

De sportuitlaat op een Bugatti kost meer dan een nieuwe (dikke) Porsche 911

Misschien niet zo handig op de A2: Bugatti wil heel graag de 500 km/u aantikken

Koop jij de duurste huurauto van Nederland? Er is nog niet hoog geboden…

De goedkoopste Renault 5 is in Nederland: hij is echt goedkoop, maar je mist wel iets belangrijks

Zal de Alpine A390 een leuke elektrische crossover zijn?

Komt er nog een Bugatti Tourbillon zonder hybride aandrijflijn?

Waarom de nieuwe Bugatti Tourbillon geen turbo’s heeft (terwijl de Chiron er vier had)

Waarom de baas van Bugatti nog nooit in de Bolide met 1.600 pk heeft gereden

Deze auto heeft een van de slechtste reputaties ooit, maar is juist onverwoestbaar

Een van de (geflopte) droomauto’s van vroeger is nu extreem betaalbaar geworden

De Morgan Supersport gaat enorm met zijn tijd mee, maar rijdt het nog als een echte Morgan? (review)

Deze Porsche krijgt 272 pk extra maar de tuner is één belangrijk iets vergeten

Deze foute Mercedes ziet er waardeloos uit, maar is eigenlijk heel erg duur

Lotus Emira Turbo is trager dan ooit, maar daardoor ook beter

Is deze A90 Final Edition een waardig afscheid van de Toyota GR Supra? (review)

Deze onopvallende sedan had een bijzondere grote V8 en kon je gewoon in Nederland kopen

Als de matrixborden 70 én 90 aangeven, mag je dan links 90 gaan rijden?

Deze rallyiconen vergeet iedereen te kopen (en daar kun jij je voordeel mee doen)

Een van de (geflopte) droomauto’s van vroeger is nu extreem betaalbaar geworden

Is zo’n vlugge Ford Fiesta ST na 13 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu
