Je kunt een ticket voor een stoel in een vliegtuig boeken, maar je kunt ook een ticket voor een stoel in een vliegtuig boeken. Snap je? Nee? Dan gaan we een stapje terug.
Bugatti vreest dat de leverancier een foutje maakte bij de airbags in de stoelen van de Chiron. De Franse autobouwer stelt daarom een terugroepactie in voor de twee Bugatti Chirons die in Amerika geleverd zijn, waaronder dus ook het Apendrop-gekleurde exemplaar.
Bij een auto van een paar miljoen wil Bugatti graag kwaliteit garanderen en repareert het euvel liefst in hun eigen fabriek. Echter: het is nogal een stuk rijden naar Molsheim. Onhandig ook, qua oceaanwater en zo. Dus pakt Bugatti het anders aan.
Het merk maakt een afspraak met de eigenaren en stuurt de zogenoemde vliegende doktoren op pad per vliegtuig. Zij nemen speciale houten kisten mee voor de stoelen en demonteren de zetels ter plaatse. De stoelen gaan in het vliegtuig terug naar Frankrijk voor eventuele reparaties.
In het atelier (zoals Bugatti zijn fabriek noemt) wordt de boel gefikst en vervolgens met monteur weer teruggestuurd. En wij maar wachten met een slappe bak koffie en een oude TopGear Magazine bij de dealer.
Reacties